4 günde 260 bin kişi gezdi, krize rağmen ziyaretçi rekoru kırıldı

Güncelleme Tarihi:

4 günde 260 bin kişi gezdi, krize rağmen ziyaretçi rekoru kırıldı
Oluşturulma Tarihi: Ekim 13, 2008 00:00

Dünyada yaşanan finansal krizin en sıcak günlerinde kapılarını açan 12’nci Uluslararası İstanbul Otomobil Fuarı ’Autoshow’ ziyaretçi rekoru kırıyor. Özellikle hafta sonu fuara girmek için uzun kuyruklar oluşurken, ilk 4 günde fuarı tam 260 bin kişi ziyaret etti. 2006 yılındaki fuarla kıyaslandığında ziyaretçi sayısı krize rağmen yüzde 30 arttı.

BU yıl global krizin en sıcak günlerinde 12’inci kez kapılarını açan Uluslararası İstanbul Otomobil Fuarı, ’Autoshow’, ziyaretçi rekoru kırıyor. İstanbul Fuarcılık (ITF) ile Otomotiv Distribütörleri Derneği (ODD) tarafından 10-19 Ekim tarihleri arasında İstanbul CNR Expo’da 12’incisi düzenlenen Autoshow fuarını ilk 4 günde 260 bin kişi ziyaret etti. Cumartesi ve Pazar günleri fuara girmek için uzun kuyruklar oluşurken, fuar çevresinde ise yoğun trafik meydana geldi. CNR Fuarcılık’ın sahibi Ceyda Erem, krize rağmen Autoshow’un büyük ilgi gördüğünü belirterek, "2006 yılında ilk 4 günde 200 bin kişinin ziyaret ettiği fuarı bu yıl ilk 4 günde 260 bin kişi ziyaret etti. Bu da krize rağmen yüzde 30’luk artışla bir rekordur" dedi.

Uzun bilet kuyrukları

Basın ve VIP günü olan 8 Ekim’de 24 bin davetlinin fuara geldiğini kaydeden Erem, "9 Ekim yani ilk resmi açılış gününde ise 42 bin kişi bilet alarak fuarı gezdi. Cumartesi günü bu rakam 88 bine çıkarken, pazar günü ise 100 bin kişiyi geçti" diye konuştu. Haftasonu fuarın açılış saatinden önce uzun bilet kuyruklarının oluştuğunu kaydeden Erem, havalimanı ve çevresinde yoğun bir trafiğin meydana geldiğini söyledi. Erem şöyle konuştu: "2006 yılında Autoshow’u 620 bin kişi gezmişti. Bizde krizi de gözönünde tutarak bu yılki fuarı 650 bin ziyaretinin gezmesini bekliyorduk. Ancak 4 günlük rakamlar daha şimdiden 260 bine ulaşmamızı sağladı. Bu da Autoshow’u bu yıl 650 binden fazla kişinin gezeceğini daha şimdiden ortaya koydu. Hem bilet fiyatlarının 2006’yla aynı tutmamız, hem de fuarda sergilenen birbirinden yeni modeller bu artışı sağladı"

Autoshow fuarının global krizin etkisiyle yastık altına kaçan parayı ortaya çıkardığını belirten Ceyda Erem, "Fuardaki satışlar bunu net olarak ortaya koyuyor. İlk iki günde 6 Maserati ve 1 Ferrari satılmış. Diğer taratan Renault, Volkswagen, Fiat, Audi ve Skoda gibi markalarda önemli satışlar yapıyorlar. Yastık altındaki para fuarla çıkıp otomobil alımına gidiyor" diye konuştu.

650 bin dolara yeniledik

Autoshow fuarının kendileri için çok önemli olduğunu kaydeden Erem, "Türkiye’nin en büyük fuarını düzenliyoruz. Kendi alanında dünyada da en büyükler arasında. Bunun bilinciyle bu yıl fuara çok iyi hazırlandık. Hall’lerin boya badanası, yeni havalandırma, çatıların onarımı ve tuvaletler için 650 bin dolar para harcadık. Çatıyı önümüzdeki dönemde tamamen yenileyeceğiz. Fuar alanını bu yıl 10 bin metrekara büyüttük. Sonuçta bu yatırımlarımıza bağlı olarak hem marka sayısı hem model sayısında da rekor kırıldı" dedi.

Yeni modeller fuarda kapış kapış satılıyor

AUTOSHOW’da firmaların satışlarını artırmak için düzenlediği ve 10 bin YTL’yi bulan indirimlerin sunulduğu kampanyaların sayıları hızla artarken, fuarda satılan araç sayısında da önemli artış yaşanıyor.

Hemen hemen her markanın satış yaptığı fuarda, fiyatları 250 bin Euro’yu bulan 6 Maserati ile fiyatı 550 bin Euro olan Ferrari 621 Scaglietti ilk iki günde satıldı.

Porsche standında 2 Cayenne, 1 Cayman ve 1 GT2 satıldı.

Alfa Romeo’nun 19 bin Euro’dan başlayan fiyatlarıyla fuarda ilk kez sergilediği Mito ise 5 alıcı buldu.

Fiat standında 14’ü yeni Fiat 500 olmak üzere 51 otomobil satıldı.

Audi, fuarla birlikte satışa sunduğu kompakt SUV modeli Q5’ten ilk iki günde 60 adet sattı. Q5 dışında Audi standında 122 araç satıldı.

Mazda’nın standında yer alan RX-8 ilk iki günde 5 alıcı buldu.

Skoda’nın fuarda Türkiye lansmanını yaptığı yeni modeli Superb’in sergilenen 5 modeli satıldı. Ayrıca Superb için ilk üç günde 62 adet sipariş alındı.

Renault tarafından Bursa’da üretilen ve fuarla birlikte satışa sunulan Yeni Symbol için ise 600’ün üzerinde fatura kesildi.

Seat standında 32 araç satıldı.

Aralık ayında Türkiye’de piyasaya sunacağı yeni Golf’ü ilk kez Autoshow’da sergileyen VW, bu araca şimdiden 10’ün üzerinde sipariş alırken, fuarda toplam 170 araç sattı. Bu araçlardan 20 adedi, fuarda sergilediği bir başka yeni modeli Scirocco oldu.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!