3 trilyon dolarlık 400 perakende şirketi İstanbul’da ‘sürdürülebilir’lik sözü verdi

Güncelleme Tarihi:

3 trilyon dolarlık 400 perakende şirketi İstanbul’da ‘sürdürülebilir’lik sözü verdi
Oluşturulma Tarihi: Haziran 21, 2012 00:00

Değeri 3 trilyon doları aşan 400 tüketim ürünleri şirketinin biraraya geldiği Tüketim Ürünleri Forumu Küresel Zirvesi İstanbul’da başladı. Zirvenin Eş Başkanı ve Coca-Cola Company CEO’su Muhtar Kent, “Buradaki şirketler bir ülke olsaydı dünyanın 5’inci büyük ülkesi olurdu. Bu kadar büyük bir ekonomiyi temsil eden şirketlerin sorumluluğu büyük” dedi.

Haberin Devamı

 

ARALARINDA Coca-Cola, PepsiCo, Carrefour, Tesco, Unilever, Procter & Gamble, L’oreal gibi dünya devlerinin bulunduğu 400 tüketim ürünleri şirketinin yönetim kurulu başkanı, CEO ve üst düzey yöneticileri Tüketim Ürünüleri Forumu Zirvesi’nde (Consumer Goods Forum-CGF) dünya perakende sektörünün yeni trendlerini ve önceliklerini belirlemek üzere İstanbul’da buluştu. Zirve’nin Carrefour CEO’su Lars Olofsson ile birlikte eş-başkanlığını yürüten Coca-Cola Company Yönetim Kurulu Başkanı ve CEO’su Muhtar Kent, zirveye katılan şirketlerin değerinin 3 trilyon doları aştığını, 10 milyon doğrudan ve 100 milyon da dolaylı istihdam sağladıklarını belirterek, “Tüketim Ürünleri Forumu’na üye şirketler biraraya gelerek bir ülke oluştursalardı dünyanın 5’inci büyük ülkesi olurdu. Dünya ekonomisinin büyümesinde bu kadar önemli bir konumu bulunan tüketim ürünleri şirketleri için sürdürülebilirlik artık sadece yıllık raporlara eklediğimiz ‘hoş’ bir yön olmaktan çoktan çıktı ve bir zorunluluk haline geldi. Bundan sonra işini sürdürülebilirlik ilkelerine göre yürütmeyen şirketler başarılı olamayacaklardır” dedi.

Haberin Devamı

Tutulan söz harika marka

Cumhurbaşkanı Abdullah Gül’ün katılımı ile başlayan 3 günlük zirvenin açılış konuşmasında Muhtar Kent şunları kaydetti: “Bu zirve ilk kez iki kıta üzerinde düzenleniyor. İstanbul çok gelişmiş batı dünyası ile yükselmekte olan Asya, Orta Doğu ekonomilerinin buluştuğu bir şehir. İstanbul’un büyümeyi etkileyecek kadar özel bir konumu var. Dünya tarihinin hiç bir döneminde 2 milyar insan birbiriyle iletişim halinde olmadı ve sosyalleşme imkanı bulmadı. Şu anda 2 milyar insan birbiriyle iletişim halinde ve bu kısa zama niçinde 4.5 milyar insana çıkacak. Dolayısıyla artık yeni bir ekonomi var ve buna uyum sağlamak zorundayız. Günümüzde tüketiciler verilen sözlerin tutulmasını bekliyorlar. Markalarımız bizim tüketicilerimize verdiğimiz sözlerdir. Eğer iyi bir marka vaat ise harika bir marka tutulmuş bir vaattir. Tüketiciler vaatlerimizi gerçekleştirmemizi istiyorlar. Tüketiciler bu konularla çok yakından ilgileniyorlar. İnsanlar, sürdürülebirliğe çok önem veriyor.”

Haberin Devamı

‘Altın üçgen’i oluşturmalıyız

Dünyadaki refahın artmasıyla birlikte doğal kaynaklar üzerindeki baskının da arttığını belirten Kent, şöyle devam etti: “Bizim kadar çok insanla temas halinde olan başka  bir sektör yok. Dolayısıyla bizim sürdürülebilirlik konusunda sorumluluğumuz var. İnsanlar sadece devlete olan inançlarını değil, okullara, STK’lara hatta dini  kurumlara bile inancını kaybetti. Sürdürülebilirliği sağlamak için devlet, özel sektör ve sivil toplum kuruluşlarından oluşan altın üçgenin biraraya gelmesi büyük önem taşıyor.”

OVP yasalaşmadı ama yasaymış gibi algılandı

CUMHURBAŞKANI Abdullah Gül, halihazırda dünya ekonomisinin adeta bir ekonomik dehşet dengesi halinde bulunduğunu  belirterek, “Büyük ekonomilerden birinin kamu borçlarını çevirememesi veya  ekonomik bloklar arasında başlayacak bir korumacılık savaşı tüm dünya ekonomisini altüst etme potansiyeline haizdir. Böyle felaket senaryolarından kurtulmanın yolu, gelişmiş, yükselen veya gelişmekte olan tüm ülkelerin aynı güvertede olduklarının bilinciyle daha fazla üretim, ticaret ve yatırım için hep birlikte  hareket etmekten geçmektedir” dedi.
Tüketici Ürünleri Forumu Küresel  Zirvesi’nin açılışında konuşan Gül, şunları söyledi: “Bugün Türkiye, toplam perakende büyüklüğü olarak dünyada 10’uncu, Avrupa’da ise 7’nci sırada. 2011 sonu itibariyle Türkiye perakende sektörünün yaklaşık 175 milyar dolar, organize perakende sektörü cirosunun ise 75 milyar dolar civarında hesaplanıyor. Sadece 2011’deki büyümeyle genel perakende sektöründe yaklaşık 100 bin kişiye, elektronik perakende sektöründe ise yaklaşık 5 bin kişiye yeni istihdam sağlandı. Bu performansla perakende Türkiye’nin lokomotif sektörlerinden biri olduğunu ortaya koydu.”

Haberin Devamı

Büyümeye devam ediyor
Avrupa’da yaşanan  derin ekonomik kriz ve Ortadoğu’da cereyan eden büyük halk hareketlerine rağmen,  Türkiye’nin büyümeye, kalkınmaya devam ettiğini belirten Gül, şöyle devam etti: “Bu başarının arkasında sıkı mali disiplin, hızlı büyüme ve güçlü  bankacılık sektörü var. 2001 yılından itibaren hayata geçirilen iktisadi, siyasi ve hukuki reformlarn da katkısı büyük. 2008 yılına geldiğimizde Türkiye, sağlam  bir kamu maliyesi ve güçlü bir bankacılık sistemine sahiptir. 2009 yılında küresel krizin en yoğun olarak yaşandığı dönemde, pek çok Avrupa ülkesinde  hükümetler kamu harcamalarını ve bütçe açığını artırarak krizden çıkmak gibi  çözüm arayışındayken, Türkiye’de bunun tam tersi bir strateji izlendi. 2009 yılında 3 yıllık orta vadeli program açıklandı ve 3 yıl içinde mali disiplinin nasıl güçlendirileceğine ilişkin  bir perspektif ortaya konuldu” diye konuştu.

Haberin Devamı

Devlere Türkiye’yi anlattılar, yatırıma davet ettiler

SABANCI Holding Yönetim Kurulu Başkanı Güler Sabancı ve Fiba Holding Yönetim Kurulu Başkanı Hüsnü Özyeğin, zirveye katılan 400 şirketin üst düzey yöneticisine Türkiye’nin yatırım ortamı, perakende sektörü ve Türk tüketicisi hakkında önemli ipuçları veren birer konuşma yaptı. Sabancı ve Özyeğin’in konuşmaları özetle şöyle:

Güler Sabancı: Tüketicinin kalbindeki pay artmalı

TÜRKİYE’nin son 10 yılda yakaladığı büyümeyi, ağırlıklı olarak serbest piyasa ekonomisini benimsemeye borçlu olduğunu belirten Sabancı Holding Yönetim Kurulu Başkanı Güler Sabancı, konuşmasını şöyle sürdürdü: “Sağlıklı bankacılık sistemi sayesinde krizden sağlam çıkan Türkiye ekonomisi, KOBİ’lere sağladığı destekle de büyümeyi perçinledi. Girişimciler, risk almaya hazır şekilde büyümeye devam ediyor. 2002 yılında 2.3 milyar lira olan tüketici kredileri, 166 milyar liraya kadar çıktı. Türk perakende sektörü de son 10 yılda yüzde 6.4 oranında büyüdü. Hizmet sektörünün ekonomideki payı da yüzde 66’ya ulaştı. Hizmet sektörü ve sanayi arasında bir denge olması gerekiyor. Şoklara maruz kalmamak için sanayi, yeni teşviklerle desteklenmeli. Yeni paketlerle rekabet gücü artacak.”

Haberin Devamı

Hüsnü Özyeğin: ‘Euro’ya elimi sürmem’ güldürdü

KONUŞMASINA Yunanistan’ın Finansbank’ı satın almak için 3 milyar dolar ödeme yapmasının ardından battığı esprisini yaparak başlayan Fiba Holding Yönetim Kurulu Başkanı Hüsnü Özyeğin, salonu kahkalara boğdu. Özyeğin salonda sessizliğini sağladıktan sonra şunları söyledi: “Evimi ve arabamı satarak açtığım Finansbank’ı alan Yunanistan’ı, benim istediğim yüksek fiyatın batırdığı söyleniyor. Buna inanmıyorum”
Türk yöneticilerin başarı sırrının, gittikleri ülke kültürüne adapte olmakta yattığını ifade eden Özyeğin, “Gittiğimiz pazarlarda oranın yerlisi gibi davranıyoruz” dedi. Özyeğin’in konuşması sırasında kullandığı “Euro birliğinin kurulması, tamamen büyük bir hataydı.
Euro adının geçtiği hiçbir şeye elimi sürmem” ifadesi, salonda uzun süre gülüşmelere neden oldu.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!