Üstsüzlerin havası yok

Güncelleme Tarihi:

Üstsüzlerin havası yok
Oluşturulma Tarihi: Haziran 22, 2015 01:14

2014’te dünyada satılan üstü açık otomobil sayısı 195 bin adede geriledi. Toplam satışlardan aldığı pay yüzde 0.2 oldu. Türkiye’de ise durum daha kötü. 300 adetle toplam satışların sadece yüzde 0.05’i üstü açık otomobillerden oluşuyor. Bu da ‘Havadar araçların modası geçti mi?’ sorusunu akıllara getiriyor.

Haberin Devamı

ÜSTÜ açık yani cabriolet modeller her zaman otomobil tutkunlarının hayalini süsler. Hele yaz gelince cabrio otomobillerin keyfi bir başka olur. Öncelikli olarak çok dikkat çeker ve herkesin gözü üzerindedir. Açıkçası yollardaki en imrenilen kişiler, bu tip araçları sürenlerden oluşur. Ancak ne yazık ki satış rakamları üstsüz araçların modasının son yıllarda geçtiğini ortaya koyuyor. Yapılan araştırmalara göre üstü açık otomobillerin dünyadaki satışı hızla geriliyor. Toplam otomobil satışları hızla artarken 2003 yılında tüm dünyada 356 bin 555 cabrio araç satılırken, bu rakam 2010’da 257 bin 660 adede ve geçen yıl 200 binin altına gerilemiş durumda. Her ne kadar 2020 yılında cabrio otomobillerin satışının yeniden toparlanarak 250 binli adetlere ulaşması tahmin ediliyor olsa da bugünlerde ciddi bir kayıp yaşandığı ortada.

Haberin Devamı

195 BİN ADEDE GERİLEDİ

Bir başka deyişle tüm dünyada 71 milyonun üzerinde otomobilin satıldığı 2014 yılında satılan üstü açık otomobil sayısı ise sadece 195 bin 572 adet olarak gerçekleşmiş. Bu da cabrio araç satışlarının toplam otomobil satışlarından aldığı payın yüzde 0.2 ila yüzde 0.3 arasında değiştiğini ortaya koyuyor. Dünyada lüks üstü açık otomobil sınıfında 2014’te ilk sırayı BMW 4 Serisi aldı. BMW’nin yeni modelinden 13 bin 449 adet satıldı. Mercedes SLK’nın satışları ise yüzde 11 artarak 11 bin 73’e çıktı ve ikinciliği aldı. 2014’te 10 bin 850 adet Audi A3, 10 bin 463 adet Mercedes E Serisi, 7 bin 671 adet Audi A5, 4 bin 998 adet Porsche Boxter, 2 bin 624 adet Mercedes SL ve 2 bin 214 adet Audi TT satışı gerçekleşti. Orta sınıf satışlarına bakıldığında Fiat 500C’nin açık ara önde olduğu görülüyor. İkonik aracın
satışları yüzde 2.9 artarak 30 bin 54’e yükseldi. İkinciliği 14 bin 515 adetle MINI Cabrio ve üçüncülüğü 13 bin 286 adetle VW Beetle aldı. 9 bin 50 ade
Smart ForTwo, 5 bin 895 adet Opel Cascada, 5 bin 789 tane Mazda MX-5, 5 bin 159 adet MINI Roadster, 4 bin 944 adet Peugeot 207 CC ve 4 bin 940 adet Citroen DS3 satıldı.

TÜRKİYE’DE YÜZDE 0.05

Haberin Devamı

Dünyada cabrio araçların toplam satışlardan aldığı pay yüzde 0.2 civarındayken, bu oran Türkiye’de çok daha düşük. Sonuçta sebebi hem ekonomik hem de çevresel etkenler. Otomotiv Distribütörleri Derneği’nin (ODD) verilerine göre 2014 yılında Türkiye’de toplam 587 bin 331 adet otomobil satılırken bunun yaklaşık 300 adedi cabrio modellerden oluşmuş. Yani toplam pazardan üstü açık araçların aldığı pay yüzde 0.05 ile dünya ortalamasının çok ama çok altında. Bu oran uzun yıllardır da hep bu seviyelerde. Türkiye’de en çok satılan üst açık model 48 adet ile Audi A3 Cabriolet. Bu modelin hemen arkasında 47 adetlik satışla Porsche Boxster ve 41 adetlik satışla Mercedes SLK geliyor. BMW Z4 ise 30 adetle arkalarında. Mazda MX-5 22 adet satarken. MINI Cabriolet ve Roadster’in toplam satışı ise sadece 21. Bunun 15’ü MINI Cabriolet, 7’si ise MINI Roadster. Opel ise sadece 18 adet Cascada satabilmiş. VW, 2 yıldır Türkiye’de Cabriolet araç satmıyor. Üstü açık modeller keyif aracı olduğundan evin ikinci otomobili olmak zorunda. Ama Türkiye’de en ucuzunun bile 120-130 bin liradan başladığı düşünülürse satışlarının neden düşük kaldığı anlaşılıyor. Bir de İstanbul’da bu tip araçlar kullanmanın çevresel etkileri de var, o da düşük satışların bir diğer sebebi.

Haberin Devamı

Üstü açık aracın dezevantajları

Eğer saçlarınızı yaptırdıysanız veya jöle sürdüyseniz gideceğiniz yere vardığınızda rüzgârdan sizi farklı bir tarz bekliyor olabilir.
50 km üzerine çıkınca arabanın içindeki her şey oradan oraya uçmaya başlar.
Kuşlar her an size bir sürpriz yapıp aracın içine veya başınıza pisleyebilir.
Sıcak havalarda üstü açık kullanırken, kafanız yumurta pişirecek kıvama gelir. .
Açılır tavan kumaş ise araçta bir şey bırakmayın. Çok rahat üstü kesilip aracın içindekiler çalınabilir.
Hareket halinde iken özellikle İstanbul’da aracın içine muhtelif yabancı maddeler atılabilir. Bunların en kötüsü sigaradır.
Mendil satan afacan gençlerden
kurtulmak çok zor.

Haberin Devamı

Üstü açık aracın avantajları

Kendinizi rüzgârla bütünleşmiş olarak hisseder, büyük bir haz duyarsınız
Yaşadığınız şehrin her yerin demodel ve marka farketmeksizin büyük ilgi görürsünüz.
İlk izlenimde süper sıkı bir intiba bırakırsınız.
Yaz ayları sizin için ekstra keyifli bir hale gelir.

Türkiye’de 3 kategori var

BUGÜN üstü açık modeller aslında 4 ama Türkiye’de 3 kategoriden oluşuyor. Türkiye’de çünkü ucuz bir kategori son dönemde yok. En ucuzu 120 bin TL’den başlıyor. İlk kategori süper üstü açıklar. Bunlar arasında en en dikkat çekenler, Maserati GranCabrio, Ferrari 458 Spider ve California, Lamborghini Gallardo Spyder, Bentley Cabriolet ve Jaguar F-Type olarak öne çıkıyor. Bu modellerin fiyatları 200 bin Euro’dan başlayıp 500-600 bin Euro’ya kadar çıkıyor. Bunların bir tık altında yer alan ikinci kategoride ise Porsche Boxster, Mercedes SL ve SLK, BMW Z4, BMW 6 ve 4 Serisi Cabriolet gibi modeller bulunuyor. Bu modellere 100 bin Euro’dan başlayan fiyatlarla sahip olabiliyorsunuz. Bunların altındaki 3’üncü kategoride ise Mazda MX-5, Audi A3 Cabriolet, MINI ve Opel Cascada gibi daha hesaplı üst açık modeller var. Ama bunların fiyatı da 40-50 bin Euro’dan aşağıya değil.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!