1.9 milyar müşterisi oldu

Güncelleme Tarihi:

1.9 milyar müşterisi oldu
Oluşturulma Tarihi: Kasım 29, 2014 00:59

ÇATISI altında Bosch, Siemens, Profilo ve Gaggenau gibi beyaz eşya markaları yer alan BSH Grubu, Türkiye’yi yeni üs olarak seçti.

Haberin Devamı

BSH Türkiye’ye Afrika, Orta Doğu, Orta Asya, Ukrayna, Rusya ve Beyaz Rusya bölgelerinden oluşan 87 ülke ve 8 üretim tesisinin sorumluluğuyla görevlendirilerek bölgesel merkez konuma yükseldi. Yeni yapılanmayla 1.9 milyar kişinin yaşadığı bir coğrafyaya hitap ettiklerini ifade eden BSH Türkiye CEO’su ve yeni Bölge Başkanı Norbert Klein, zorlu bir göreve başladıklarını söyledi. Klein, “Rusya’dan Afrika’ya kadar uzanan bir bölgeden bahsediyoruz. Bu bölgede iç karışıklıklar, savaşlar ve dövizdeki dalgalanmalar başta olmak üzere birçok sıcak gelişme yaşanıyor. Bölgenin toplam cirosu yaklaşık 1.6 milyar Euro olan bölgede, 8 fabrika, 8 bin BSH çalışan, 6 iştirak ve 2 temsilcilik ofisi bulunuyor. Türkiye’deki sonuçlarımızı gören merkez başarıdan dolayı bize biraz daha fazla sorumluluk yüklemek istedi. Türkiye 87 ülkenin merkezi olarak atandı. Ürün geliştirmeden pazaralamaya kadar birçok farklı alanı kapsıyor” dedi.

Haberin Devamı

ANLAŞMA GEREKİYOR

BSH Grubu’nun Çerkezköy’de bulunan 6 fabrika, üretim ve Ar-Ge merkezi bulunduğunu hatırlatan Klein, şirketin ihracat rakamlarına dikkat çekti. Klein’ın paylaştığı rakamlara göre BSH, Türkiye’de 2013 yılında 3.5 milyar TL ciro elde etti. Bu rakamın 1.9 milyar TL’si yurtiçi satışlardan geliyor. Şirketin ihracat cirosu 1.6 milyar TL. Yıllık 4.7 milyon adet üretim yapan BSH’ın hedefi ise 2018 yılında 6 milyon beyaz eşya üretimi olarak paylaşıldı. Klein, ihracatta ise toplam pazarın 2014 yılında yüzde 5 büyüdüğünü, ancak BSH’nin ise yüzde 22 büyüdüğüne işaret ederek bu rakamların kendilerini yatırım yapmak için bizi daha da cesaretlendirdiğini ifade etti. Türkiye’nin daha da büyük bir bölgesel merkez olabilmesi için hükümetin de birtakım konularda destek vermesi gerektiğini belirten BSH Türkiye CEO’su Klein, “Özellikle gümrük vergileri çok yüksek olan Rusya ve İran gibi önemli potansiyele sahip ülkelerle serbest ticaret anlaşmaları yapılmasını istiyoruz. Bu gerçekleştiği takdirde, Türkiye beyaz eşya sektöründe bölgesel bir merkez olur ve dünyada söz sahibi konuma yükselir” diye konuştu.

Haberin Devamı

200 milyon ek yatırım

BUGÜNE kadar Türkiye’ye 1 milyar Euro yatırım gerçekleştirdiklerini vurgulayan Klein, “Grubumuz, Türkiye’ye Çerkezköy Üretim Tesislerinin inovasyon ve Ar-Ge üssü olarak gelişimi için 200 milyon Euro daha yatırım yapma kararı aldı. Hedefimiz, 2018 yılında üretim rakamımızı yüzde 50 arttırmak” şeklinde konuştu. Klein ayrıca Türkiye’de 2013 yılında en fazla büyüyen beyaz eşya şirketi olduklarını dile getirerek, “2005 yılından beri istihdamımızı ikiye katladık. 2018 yılına kadar toplam da6.500 kişiyi istihdam etmeyi hedefliyoruz” dedi.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!