Hintlilere Avrupa yolunu kapattık

Güncelleme Tarihi:

Hintlilere Avrupa yolunu kapattık
Oluşturulma Tarihi: Ağustos 18, 2014 01:09

İzmit fabrikasının yıllık üretim kapasitesini 200 bin adedin üzerine çıkaran ve ihracat pazarlarını artıran Hyundai Assan, Hindistan’ın Avrupa yolunu kesti. Hyundai Assan Genel Müdürü Önder Göker, “Hindistan’ın Avrupa ile bağlantısı kalmadı” dedi.

Haberin Devamı

1.2 milyar liralık yatırımla İzmit tesisinin üretim kapasitesini 100 bin adetten 200 bini aşan kapasiteye çıkaran ve yeni i20 üretimi için harekete geçen Hyundai Assan, Avrupa ülkelerine ihracat yapan en sıkı rakibi Hindistan’ın yolunu kesti. Hem i10 hem i20 modelinin, İzmit’ten Avusturalya’ya kadar ihracatı gündeme gelirken, bu görevler Hindistan’dan alındı. Hyundai Assan’ın Genel Müdürü Önder Göker, İzmit fabrikasında yüksek üretim kalitesi ve işçilik seviyesi yakaladıklarını söyleyerek, “Bu yüzden Hindistan fabrikasında Avrupa pazarına yönelik sağdan direksiyonlu ve üç kapılı araç üretimi de tamamen Türkiye’ye kaydırıldı” dedi.

Hintlilere Avrupa yolunu kapattık

Haberin Devamı

BAĞLANTISI KALMADI

Göker, “i10 veya i20 üreten Hindistan fabrikasının Avrupa ile hiçbir bağlantısı kalmadı. Düne kadar vardı. Ancak sağdan direksiyonlu i10’u da üretip İngiltere’ye vermeye başladık. i20’nin sağdan direksiyon ve üç kapı üretimine de devam ediyoruz. Artık bütün Avrupa ve bölgenin tedariğini Türkiye yapıyor. Türkiye için anlamlı birşey. Burada Türkiye fabrikasının konumu ve gücü öne çıkıyor” şeklinde konuştu. Hyundai’nin Avrupa’ya 500 bin kapasitelik üretimi olduğunu ifade eden Göker, sözlerine şu şekilde devam etti: “Türkiye’nin Avrupa’daki üretim payı arttı. Avrupa’da 400 bin adet araç üretilirken Türkiye’nin payı bunda 100 bin adetle yüzde 25’ti. Ancak 200 bin adet üretim kapasitesin ulaşmamızla bu rakam yüzde 40’a çıktı.”
Baştan aşağıya yenilenen ve ekim ayında Hyundai Assan’ın bantlarından inmeye başlayacak yeni i20 hakkında konuşan Önder, 2015 yılında özellikle Avrupa’daki talebe göre i20 ihracatında artış beklediklerini dile getirdi. Göker, “Araçta yerlilik oranı yüzde 70 seviyelerinde. Önümüzdeki dönemde bu oran daha da artacak. Yeni i20 Avrupa’ya sadece Türkiye’den gidecek. En büyük pazarlar Almanya ve İngiltere olacak” dedi.

Kapasite 216 bine çıkabilir

YILDA 120 bin adet i20 üreteceklerini belirten Hyundai Assan Genel Müdürü Önder Göker, “Fabrikamızın yıllık kapasitesi 200 bin adet. i10’dan da yılda 80 bin adet üreteceğiz. Nisan ayında geçilen üç vardiya sayesinde saatte 36 adet araç üretimi yapılıyor. Bu yılki ihracat hedefimiz 182 bin adede çıktı. Yeni i20’den son çeyrekte 32 ülkeye yaklaşık 25 bin 500 adet göndereceğiz.Üretim ve ihracatta Hyundai Assan tarihinin rekoru kırılacak” dedi. Avrupa’da i20 modeline yönelik artan talebi, i10 üretimi ile dengeleyerek karşıla-yacaklarını kaydeden Önder, i20 için üç yeni ihraç ülkesinin daha araştırıldığını söylüyor. Önder, “Farklı pazarlar çıkarsa üretim kapasitesini 216 bine çıkarabiliriz” yorumunu yaptı.

Haberin Devamı

SUV için çalışmalar başladı

SON dönemlerde yıldızı parlayan B SUV segmentinin Türkiye’de üretimi için Hyundai’nin çalışmaları sürüyor. Hyundai Assan Satış ve Pazarlama Direktörü Bang Sun Jeong, Avrupa için B SUV tarzı bir araç üreteceği kararının henüz kesinleşmediğini ancak kendilerinin bu projeye talip olduğunu açıkladı. Jeong, “Çin’de benzeri bir aracı üretip satıyoruz. Ama bu araç Avrupa normlarına uygun değil. Hyundai’nin çalışmaları devam ediyor” dedi. Çalışmaları devam eden SUV’la birlikte İzmit fabrikasının kapasitesinin 300 bin adede çıkması bekleniyor.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!