Bahçede robot dönemi

Güncelleme Tarihi:

Bahçede robot dönemi
Oluşturulma Tarihi: Haziran 02, 2014 01:02

17’nci yüzyılda silah üretmek için kurulan Husqvarna Group, artık robotik çim biçme makineleri ve elektrikli testere üretiyor.

Haberin Devamı

17’NCİ yüzyılda İsveç Krallığı’nın silah ihtiyacını karşılamak üzere kurulan Husqvarna Group, artık bahçe ekipmanları üretiyor. Elektrikli testereden çim biçme makinesine kadar birçok üründe dünyada ilk sıradaki firmalar arasında yer alan grup, 325’inci yılında İsveç’te yeni motorlu testere ürünlerini, robotik çim biçme makinesini ve filo hizmetlerini tanıttı. 1689 yılında üretime başlayan firmanın davetlisi olarak gittiğimiz İsveç’te Husqvarna yetkilileri, Grubun 2013 cirosunun 3 milyar Euro’ya yaklaştığını ve motorlu testere ile çim biçme makineleri alanında dünyanın en büyük firmaları arasında yer aldıklarını söyledi. Firmanın geçen yılki kârının 160 milyon Euro olduğunu ve 14 bin çalışanı bulunduğunu belirten yetkililer, yeni ürünleri akülü çalı tırpanı, misinalı kesici ve çit düzelticileri benzinli versiyonlara çevreci ve fonksiyonel alternatifler olarak tanıttı. Avrupa’da robotik ürünlerin penetrasyon oranının ortalama yüzde 10 olduğunu belirten yetkililer, “Yeni ürünümüz Robotik çim biçme makineleri kendi kendini şarj edebiliyor. Akıllı telefonlarla uzaktan erişilebiliyor. Gün içinde ihtiyaç olduğunda çalışmaya başlıyor. Şarjı bittiğinde de şarj istasyonuna kendi gidiyor. Sensörleri sayesinde bahçeden çıkamıyor” dedi. Ürünlerinin ve kullanıcılarının uzaktan izlenmesine imkân veren filo hizmet yönetimlerini anlatan firma yetkilileri, “Uzaktan izlemeyle çalışanlar takip edilebiliyor. Böylelikle kaç saat çalıştıkları, iş verimleri takip altına alınıyor” diye konuştu.

YÜZDE 40 PAZAR PAYI

Haberin Devamı

HUSQVARNA’nın 29 yıldır Türkiye distribütörlüğünü yapan Çullas Orman Bahçe ve Tarım Makineleri’nin Genel Müdürü Umut Demirel, özellikle çim biçme makineleri pazarının Türkiye’de büyük bir potansiyel barındırdığını söyledi. Demirel, Çullas’ın 2013’ü 40 milyon TL ciro ile kapattığını, 2014’te ise 45 milyon TL ciro hedeflediklerini belirtti. 300’e yakın bayileri bulunduğunu kaydeden Demirel, çim biçme ve motorlu testere pazarlarında yüzde 40’lik paya sahip olduklarını, yenilikçi ürünlerle pazarda öncü olduklarını belirtti.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!