26 milyon dolarla Trendyol’a ortak oldular

Güncelleme Tarihi:

26 milyon dolarla Trendyol’a ortak oldular
Oluşturulma Tarihi: Ağustos 11, 2011 00:00

E-ticaret sitesi Trendyol’a yurt dışından yeni ortaklar geldi. 2010 yılında ilk olarak Tiger Global Company’nin yatırım yaptığı siteye şimdi de Facebook ve Google’ın yatırımcısı Kleiner Perkins Caufield & Byres’in ( KPCB) başı çektiği Social Fund (S-Fund) ve mevcut yatırımcı Tiger Global 26 milyon dolarla yeni ortak oldu.

Haberin Devamı

Bu yatırım daha önce dünyanın önde gelen teknoloji şirketleri Facebook, Google, Amazon, Twitter, AOL ve Zynga’ya yaptığı yatırımlarla tanınan KPCB’Nin Türkiye’de yaptığı ilk yatırım olma özelliği de taşıyor.

16 ayda  uçtu gitti

Böylelikle kurucu ortaklar ve melek yatırımcıların yüzde 50 ortak olduğu Trendyol’un diğer yüzde 50’sini ise Tiger Global Company ve KPCB oluşturdu. Bu yatırımın Türkiye’de e-ticaret sektörünün gelişimine olan inancı gösterdiğini belirten Trendyol Kurucu Ortağı ve CEO Demet Mutlu, “Trendyol Mart 2010’da faaliyete geçti. Sitenin 16 ay içinde yakaladığı ivmeyle değerini ve toplam yatırım miktarını Türkiye pazarında alışılmadık bir noktaya taşıdı. Almış olduğumuz yatırımı Türkiye’nin e-ticaret sektöründeki en iyi müşteri deneyimini sunmak için kullanacağız ve alanımızda iddialı büyümemizi sürdüreceğiz” diye konuştu.

Haberin Devamı

Ülkemiz için de önemli

Trendyol’a yatırım yapan girişim sermayesi Kleiner Perkins’in ilk defa ABD dışına çıkarak Türkiye’de yatırım yaptığını belirten Mutlu, şunları söyledi: “Bu konuda son derece heyecanlıyız. Yine S-Fund yatırımları konusunda çok seçicidir. S-Fund, Kleiner Perkins ile birlikte dünya devleri Facebook, Amazon ve Zynga’dan oluşuyor. Dünyada S-Fund’dan yatırım almayı başaran çok sayıdaki şirket de bu internet devlerinin know-how’una erişim sağlamış oluyor. Bu hem bizim için hem de ülke için çok önemli bir adım.”

50 milyon dolar yatırım çekti

Trendyol bu yatırımla birlikte kurulduğu Mart 2010’dan itibaren toplam 50 milyon doların üzerinde bir yatırım almış oldu. Trendyol’un e-ticaret sektöründe ilk defa Milla adı ile kendi markasını da oluşturarak sektörde bir ilke imza attığını kaydeden Mutlu, sadece bu markadan 3 ay içinde on binlerce ürün sattıklarını söyledi

Trendyol’u ayda 12 milyon kişi ziyaret ediyor

4 milyon üyesi var
350 çalışanı var
1000 marka ile işbirliği yapıyor
Her gün 10 binlerce ürün gönderiliyor.
Her gün 5 bin fotoğraf çekiliyor
Aylık ziyaretçi sayısı 12 milyon

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!