Tüketicinin, bankaya karşı "otomatik talimat" zaferi

Güncelleme Tarihi:

Tüketicinin, bankaya karşı otomatik talimat zaferi
Oluşturulma Tarihi: Nisan 10, 2013 12:24

Alaplı ilçesinde otomatik ödeme talimatı vermediği halde bankadaki maaş hesabından, 15 yıl önce ölen bir abonenin elektrik faturasıyla ilgili kesinti yapılan fabrika işçisi, 246,43 liranın iadesi için başvurduğu tüketici hakem heyetince haklı bulundu.

Haberin Devamı

Ereğli Demir ve Çelik Fabrikaları'nda işçi olarak çalışan Yıldıray Meşe (34), bankadaki hesabından tanımadığı Mehmet Ş'ye ait elektrik faturaları için otomatik ödeme talimatıyla para çekildiğini fark etti.

Mehmet Ş'nin 15 yıl önce vefat ettiğini ancak ailesinin aboneliği sonlandırmadığını öğrenen Meşe, kesintileri bankadan geri istedi. Girişimlerden sonuç alamayan Meşe, Alaplı Kaymakamlığı Tüketici Sorunları Hakem Heyetine müracaat etti.

Hakem heyeti, Meşe'nin talimatı olmaksızın maaş hesabından başka bir abonenin elektrik faturalarına ilişkin 2009'da 77,57 lira, 2011'de 43,07 lira ve 2012'de de 125,79 lira olmak üzere, 246,43 lira kesinti yapılarak mağdur edildiği kanaatine vardı.

Heyet, ilgili kanunun gereği tüketicinin maaşından haksız kesilen 246,43 liranın banka tarafından iadesine karar verdi.

"Hakkımı aradım"

Yıldıray Meşe, hakem heyetinin kararı doğrultusunda bankanın parayı geri ödediğini söyledi.

Haberin Devamı

Elektrik faturasıyla ilgili kesintilerin maaşının tamamını bankadan çekmediği dönemlerde gerçekleştiğini ifade eden Meşe, "Kesintiler küçük meblağlar olduğundan daha önce fark etmedim. Hesabımda kalan para kesilmiş. Para önemli değil ama hakkımı aradım. Bu karar herkese örnek olsun" dedi.

Mehmet Ş'nin 15 yıl önce öldüğünü öğrenince büyük şaşkınlık yaşadığını, ailesine durumu iletmesine rağmen kendisine yardımcı olmadıklarını öne süren Meşe, vefatı bildirilmeyen kişilerin aboneliklerinin devam ettiğini öğrendiğini sözlerine ekledi.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!