23 milyon YTL’yi yakaladık 4 ayda yıllık kárı geçtik

Güncelleme Tarihi:

23 milyon YTL’yi yakaladık 4 ayda yıllık kárı geçtik
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 30, 2006 00:00

Doğan TV CEO’su Arzuhan Doğan Yalçındağ, grubun yeni stratejilerini açıkladı. Arzuhan Doğan Yalçındağ, "4 ayda yüzde 67 büyüdük, kárlılığımız yüzde 1050 arttı. 23 milyon YTL’lik 4 aylık kárımız, 2005’in tümündeki 20 milyon YTL’yi geride bıraktı. 2005 sonunda yaptığımız 3 yıllık planımız yürüyor. Doğan TV, başta tematik kanallar olmak üzere birçok yeniliğe imza atacak" dedi.

DOĞAN TV CEO’su Arzuhan Doğan Yalçındağ, Doğan TV’nin gelirlerinin bu yılın ilk 4 ayında geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 67 büyüdüğünü, kárlılığının da yüzde 1050 oranında arttığını açıkladı. Arzuhan Doğan Yalçındağ, "2006’nın ilk dört ayında ulaşılan 23 milyon YTL’lik faaliyet kárlılığımız, 2005 yılının tamamındaki 20 milyon YTL’lik faaliyet kárlılığının üzerine çıktı. Bu sonuçlar verimlilik odaklı başarılı çalışmaların eseri" diye konuştu.

STAR TV’NİN ENTEGRASYONU TAMAM: 2005 sonunda devralınan Star TV’nin gruba entegrasyonunun 2 ay gibi kısa bir sürede tamamlandığını belirten Arzuhan Doğan Yalçındağ, şöyle konuştu: "Bu entegrasyon sürecini çok iyi planladık ve izleyiciler, reklam müşterileri ve herşeyden önce çalışanlarımız için en verimli entegrasyon operasyonunu gerçekleştirdik. Star TV, grubumuza reklam gelirlerinin artırılmasından ziyade, hacim ekonomisine bağlı olarak bir verimlilik artışı sağladı. Entegrasyon sürecinde Star TV’nin ekran yüzüne dokunmadık. Şimdi Star TV için yeni bir pozisyon üzerinde çalışıyoruz. Yeni yayın döneminde gerek izleyicinin, gerek ise reklamverenin çok daha beğendiği bir yayın politikası ortaya çıkartacağız. Tabii ki Star TV’nin kimliğine mal olmuş Şampiyonlar Ligi gibi yayınlara da devam edeceğiz."

TV YAYINCILIĞI YAPISI DEĞİŞİYOR: Tüm dünyada TV yayıncılığı alanında baş döndürücü gelişmeler yaşandığına dikkat çeken Arzuhan Doğan Yalçındağ, "Yayıncılık teknolojisi değişiyor, telekom sektörü ile kaynaşıyor, yeni reklam uygulamaları ortaya çıkıyor. İzleyici eğilimleri ise zaten hergün değişiyor. İki yıl önceye kadar sadece bir kanalın içerik yönetimi, reklam pazarlaması olarak tanımlanan yayıncılık, şimdi interaktif görsel platform yönetimi olarak tanımlayacağım, daha teknolojik ve sofistike bir konuma geldi" diye konuştu.

DOĞAN TV’NİN ÜÇ YILINI PLANLADIK: "Doğan TV olarak 2005 sonunda gelecek 3 yılımızı planladık ve tüm sistemimizi, organizasyonumuzu bu plana göre şekillendirdik" diyen Arzuhan Doğan Yalçındağ, şöyle devam etti: "Günlük işlerimizde sürekli olarak verimliliğe odaklanırken, sektörün dünyadaki gelişimini izliyoruz ve başarılı uygulamaları ülkemizde de hayata geçirmek üzere çalışıyoruz. Özellikle Avrupa’nın en önemli TV yayıncısı gruplarla işbirliği içindeyiz. Doğan TV’nin uzun vadeli aksiyonları içinde yeni tematik kanallar, interaktif uygulamalar, telepazarlama, yerli ve yabancı film dağıtımı (Home Video) ve İnternet platformu üzerinden TV yayını alanında önemli projeler yer alıyor."

Reklamveren farklı içerikle izleyicilere ulaşmak istiyor

DÜNYADA ve Türkiye’de kanal sayısında hızlı bir artış gözlendiğine işaret eden Arzuhan Doğan Yalçındağ, şunları söyledi: "Özel ilgi alanlarına hitap eden bu kanallar, sadece reklam gelirlerine bağlı olarak izleyiciye sunuluyor. AC Nielsen’ın araştırmasına göre ülkemizde ödemeye dayalı platformun abone sayısı değişmezken uydu anteni ile bedava TV seyreden ev sayısı 6 milyona ulaşmış. Bedava çanak uydu anteni ile erişim penetrasyon oranı yüzde 35’e çıkmış. Bu oran Marmara bölgesinde yüzde 40’a yaklaşmış. Reklamverenler çok yakında tematik kanalların ve uydu alıcılarının farkına varacak. Bu gelişmelerin hem farklı içerik isteyen izleyicilerimiz, hem de farklı konularla izleyiciye ulaşmak isteyen reklamverenlerimize hizmet verebilmemiz için yepyeni fırsatlar ortaya çıkardığının farkındayız. Halkımızın tercih ettiği özel istek alanlarını doğa, seyahat, spor, çocuk, emlak, otomobil, turizm, metropol, sinema ve kültür olarak belirledik."

Mobil TV hizmetine yakında başlayacağız

MOBİL TV konusunda da kapsamlı bir çalışma yürüttüklerini belirten Arzuhan Doğan Yalçındağ, bu konuda da şunları söyledi: "CNN-Türk’ün podcast yayınına başladık. Türk mobil operatörleri bu konuda gerekli altyapıyı sağlamalarını beklemeden, yurtdışında, muhtemel olarak Almanya’da yaşayan Türkler için Mobil TV hizmetine kısa bir süre içinde başlayacağız. MTV Müzik kanalı sadece telefonlardan seyredilecek Mobil TV yayınına başladı ve geçen Davos toplantılarında ilk tanıtımını yaptı. Doğan TV olarak, Mobil TV alanındaki yenilikleri izliyoruz."

Kanal D ’Home Video’ kısa sürede başardı

2005 yılında Kanal D Home Video’yu kurduklarını hatırlatan Arzuhan Doğan Yalçındağ, şöyle devam etti: "Kanal D Home Video, Gelibolu Belgeseli’ni takiben geçen hafta piyasaya çıkan Kurtlar Vadisi gibi önemli ürünlerin ve başarıların yanında, her ay 15’e yakın yerli ve yabancı yeni filmi tüketicinin beğenisine sunarak çok kısa bir sürede başarılı oldu. Diğer yandan Doğan TV internet üzerinden içerik satışı yani bir dizinin veya bir filmin satışı veya kiralaması gibi iş modellerine yatırım yapıyor. İki ay içinde Amerika’da Napster veya İngiltere’de ITV’nin DVD kiralama servisleri gibi film kiralama servislerini hizmete açıyoruz. 2006 yılının sonuna kadar on line sinema hizmetine başlamayı hedefliyoruz."

TV kanallarımız internet üzerinden de izlenecek

INTERNET TV konusundaki gelişmeleri yakından izlediklerini söyleyen Arzuhan Doğan Yalçındağ, "Doğan TV olarak ilk etapta yurtdışında bulunan Türklerin internet üzerinden kanallarımıza ulaşıp, canlı veya arşivden içeriğimizi izleme imkanını sağlamayı tercih ettik. Bu amaçla Jump TV ile global bir anlaşma yaptık. Artık yurt dışında iken internet bağlantısı olan herkes DVD kalitesinde internet üzerinden yayınlarımızı izleyebilecek" diye konuştu. Arzuhan Doğan Yalçındağ, bu projenin benzerinin Türkiye’de kullanılması için de çalıştıklarını belirtti.

Kanal D’nin tematik kanal sayısı artıyor

KANAL D’nin müşteri memnuniyetini maksimum seviyede tutabilmek için tercihlere göre farklı konularda hızla kanal üretmeye devam edeceğini belirten Arzuhan Doğan Yalçındağ, şöyle konuştu: "Müzik alanında son 5 yılda güçlü bir marka haline gelen Dream TV’den sonra yerli müzikte de Dream Türk’le pazara girdik. Yeni kurduğumuz D-Max dizi kanalı, yerli sinema alanında D-Yeşilcam TV, kültür ve stil alanında D-Plus, emlak alanında Emlak TV yayın hayatına başladı. Fenerbahçe ve Beşiktaş TV ile stratejik işbirliklerimiz var. Galatasaray TV’nin de yayına başlaması için Galatasaray Kulübü ile görüşüyoruz. Çok yakında D-Sinema TV, yabancı film kanalı olarak izleyicilerin hizmetine sunulacak. Seyahat, doğa, çocuk, spor gibi diğer alanlarda da Kanal D gibi güçlü bir markanın altında yeni kanallarımızı birer birer duyuracağız. Amacımız, tam nokta atışı ile reklam vereni hedef kitlesiyle, izleyiciyi de ilgi alanıyla buluşturmak. Bu kanalları uydu alıcısı olan 6 milyon hane bedava izleyebilecek."

TV’den alışveriş başlıyor

2006 yılında telepazarlama alanında Fransa’nın en büyük TV Grubu TF1 ile bir ortak girişim üzerinde yürütülen çalışmaların tamamlandığını bildiren Arzuhan Doğan Yalçındağ, şöyle konuştu: "Bu iş modeli TV kanalları ile bir ürünün tanıtılıp, eve kadar teslimini içeren yeni bir perakende formatı yarattı. Telepazarlama alanında çok tecrübeli olan yabancı bir kuruluşla bu işi yaparak, onların bilgi ve birikimini hemen ülkemize getirmeyi tercih ettik."
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!