'Savaşın galibi Türkiye'

Güncelleme Tarihi:

Savaşın galibi Türkiye
Oluşturulma Tarihi: Mart 13, 2013 12:33

Financial Times gazetesi (FT), Türkiye’yi ABD-Irak savaşının galibi ilan etti. Gazeteden çıkan habere göre Türkiye’nin Irak’a ihracatı son 10 yıldır her sene yüzde 25 artarak 2012 yılında yaklaşık 11 milyar dolara ulaştı. Bu rakam Irak’ı Almanya’nın ardından Türkiye’nin en büyük ikinci ihracat pazarı haline getirdi. FT’nin görüştüğü BCG Partners’dan ekonomist Özgür Altuğ, Irak’ın petrol gelirleri arttıkça Türk ürünlerine talebin artacağını ve her yaklaşık 2 milyar dolar yükselebileceğini düşünüyor.

Haberin Devamı

Bununla birlikte Türklerin Irak’ta önemli anlaşmalara imza attığı ve geçen sene yaklaşık 3.5 milyar dolarlık inşaat projesi gerçekleştirdi.

Çalık Enerji, Irak enerji sektörüne iki büyük proje ile yer alıyor. Şirketin Musul ve Kerbela’da toplam 800 milyon dolar değerinde iki gaz türbini fabrikası inşası projesi bulunuyor.

Türk ürünleri daha görünür

Bugün Irak üzerinde İran’ın etkisi daha büyük gibi gözükse de Bağdat sokaklarında Türk ürünleri çok daha fazla göze çarpıyor. Ankara’nın Irak’ın Kürt hükümeti ile ilişkileri artıyor ve bugün bankalardan, perakendecilere yaklaşık 1000 Türk şirketi Irak’ın kuzeyinde faaliyet gösteriyor.

Çocuk bezleri Gaziantep’ten

Gaziantep’ten Adnan Altunkaya’da aile şirketlerinin Irak’taki çocuk bezi pazarının üçte ikisini elinde tuttuğunu belirtiyor. Altunkaya’nın şirketi Irak’a yıllık 400 milyon dolarlık ihracat yapıyor. Bu rakam son iki yılda yüzde 60 civarında artmış.

Haberin Devamı

En kolayı Irak

Gazeteye konuşan Türk ticaret adamı Şerif Egeli ise “Bütün dünyada Türk malları sattım ve en kolay market Irak. Aynı beğenilere sahibiz; diğer ülkelerde malları yerel standartlara göre yapmalısınız ama Irak’ta sadece Arapça etiketleyip hemen satabilirsiniz. Lojistik olarak da kimse bizle rekabet edemez.” diye konuştu.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!