Merhaba
Hürriyet Facebook deneyiminden yararlanmak için Facebook ile giriş yapın.
Hürriyet'i Takip Et
Hürriyet'i Takip Et!
Hürriyet Facebook
Hürriyet Twitter

Kredi kartı aidatını geri almanın en kolay yolu

AA
16 Şubat 2013
    Aidatı geri almanın en kolay yolu

    Gümrük ve Ticaret Bakanlığı, Başbakanlık BİMER sistemine şikayet kaydı yapılması halinde hiçbir işleme gerek kalmaksızın kredi kartı aidatları ve kredi dosya masraflarının geri alınacağı iddialarına ilişkin açıklama yaptı. Açıklamada bu iddialar ile yanlış yönlendirme yapıldığı belirtilirken kredi kartı aidatını geri alabilmenin yolu da belirtildi.

    Yapılan açıklamada, "Bilindiği üzere gerek bankalarla ilgili uyuşmazlıklarda gerekse tüketicinin taraf olduğu sözleşmelerle ilgili diğer uyuşmazlıkların çözümünde yetkili ve görevli merciler tüketici sorunları hakem heyetleri ve tüketici mahkemeleridir. Bu sebeple tüketici ile satıcı ve sağlayıcı arasında bir uyuşmazlık yaşanması durumunda adı geçen mercilere başvurulması ve bu merciler tarafından yapılan inceleme sonrası verilen karar doğrultusunda hareket edilmesi gerekmektedir.

    Dolayısıyla basında yer alan söz konusu haberler nedeniyle bankalar tarafından yapılan kesintilerin BİMER sistemine başvurulması halinde koşulsuz olarak iade edileceği şeklindeki haberler yanlış ve asılsız olup, vatandaşlarımızın bankalar tarafından yapılan bu kesintiler ile ilgili haksız bir uygulamaya maruz kaldığını iddia etmesi durumunda 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanunun ilgili hükümlerine dayanarak yapılacak başvurularda aşağıdaki yolu takip etmeleri gerekmektedir."

    NELER YAPILMALI

    Bakanlık ayrıca uyuşmazlıkların çözümünde yetkili ve görevli merciler tüketici sorunları hakem heyetleri ve tüketici mahkemeleri olduğunu belirterek, kredi kartı aidatlarının ve kredi masraflarının geri alınması ile ilgili yapılması gerekenleri ise şöyle sıraladı:

    "a) Öncelikle kredi kartını düzenleyen veya kredi veren bankaya başvuruda bulunularak söz konusu kesintilerin iade edilmesi talep edilmelidir.

    b) Başvuru yapılan banka tarafından bu talebe olumsuz cevap verilmesi veya hiç cevap verilmemesi halinde ikamet edilen yerdeki veya söz konusu hizmeti sağlayan bankanın bulunduğu yerdeki, illerde Ticaret İl Müdürlüğü, İlçelerde ise Kaymakamlıklar bünyesinde faaliyet gösteren tüketici sorunları hakem heyetlerine mevcut belgeler ile birlikte başvuruda bulunulması gerekmektedir.

    2013 yılı için değeri 1.191,52 TL’ye kadar olman uyuşmazlıklar için tüketici sorunları hakem heyetlerine başvuru yapılması zorunludur. Bu değere kadar olan uyuşmazlıklarda verilecek kararlar bağlayıcı olup, İcra İflas Kanunun ilamların yerine getirilmesine dair hükümlerine göre yerine getirilir. Bu değer ve üzerindeki uyuşmazlıklara ilişkin verilen kararlar ise delil niteliği taşımaktadır. Yerine getirilmemesi halinde tüketici mahkemelerine veya bu sıfatla görev yapan asliye hukuk mahkemelerine başvuruda bulunulması gerekmektedir.

    c) Tüketici sorunları hakem heyetleri kendilerine yapılan başvuruları her sözleşme için ayrı ayrı inceleyerek mevcut duruma göre bir karar verecektir.

    d) Hakem heyetlerinin verdiği bu kararlara karşı taraflar kararın tebliğinden itibaren 15 günlük süre içerisinde tüketici mahkemelerine itiraz edebilmektedirler.

    e) Hakem heyetlerince; kesilen bu bedellerin iade edilmesi yönünde bağlayıcı karar alması durumunda söz konusu kararın tebliğinden itibaren yerine getirilmemesi halinde yine Adliyelerde bulunan icra müdürlüklerine başvuruda bulunularak bu kararın yerine getirilmesinin talep edilmesi gerekecektir."

    Her türlü hakkı saklıdır.

    Hürriyet Haber Yorumları - Yorum Yaz
    17/02/2013 - 2:10
    Devlet değil hükümet halkıyla adeta her konuda olduğu gibi kredi kartları konusundada dalga geçiyor kendi lehlerine olanlar 5 dakikada meclisin onayında geçiyor halkın yararına olanlara yokuş.....!!!!
    Hürriyet Haber Yorumları - Yorum Yaz
    17/02/2013 - 0:16
    tüketici mhk.si bizi haklı buldu..icradan tahsil ettik ama elimize geçen cebimizden çıkandan 30 tl kadar eksik.sorduk..harç dediler..alacağımız 350 civarındaydı..şimdi 40 tl gibi bir uyuşmazlıkta elimize 10 tl mi geçecek
    Hürriyet Haber Yorumları - Yorum Yaz
    17/02/2013 - 1:19
    Sayın Serpil Köylü,kredi kartları olmasa bankalar kapanır,kredi kart sahipleri aylık asgari ödeme tutarını değilde her ay kullanımın tamamını ödese, eminim bankalar da açlıktan her ilde şube sayısını minumum seviyeye indirir.
    Hürriyet Haber Yorumları - Yorum Yaz
    17/02/2013 - 1:23
    Devlet bu işi çok basite indirmeli,çünki bankalar ne kadar kredi kartı aidatı aldığını biliyor,zaten kredi kart sahipleri bu işler yüzünden müracaat etmiyorlar,haksızmıyım,
    Hürriyet Haber Yorumları - Yorum Yaz
    16/02/2013 - 23:55
    Kart aidatına devlet karışmaması gerek, herkes gibi bankalarda ticaret yapıyor, bankalar ağız birleyip kartları geri çekseler vatandaş aç aç...
    Hürriyet Haber Yorumları - Yorum Yaz
    16/02/2013 - 22:54
    akıl vermeyin iş yapın. Kaldırın bu ücreti olsun bitsin. Bankaları çoğu yabancılara geçti, karlarıda çok iyi. Kimsen yanasınız siz.
     ADnet  
    Reklam için
    © Copyright 2014 Hürriyet - Doğan Yayın Holding