Merhaba
Hürriyet Facebook deneyiminden yararlanmak için Facebook ile giriş yapın.
Hürriyet'i Takip Et
Hürriyet'i Takip Et!
Hürriyet Facebook
Hürriyet Twitter

En zengin çocukları giydirecek

Demet CENGİZ/VEVEY
26 Aralık 2012
    En zengin çocukları giydirecek

    TÜRK çocuk giyim markası Panço, Kıbrıs ve Azerbaycan’ın ardından İsviçre’ye açıldı. Dünyanın en zengin yerleşim yerlerinden Cenevre-Montrö arasında mağaza açan ilk Türk markası olduklarını belirten Panço’nun sahibi Hayri Levi, “Mağazayı açtığımız Vevey, Türkiye Cumhuriyeti’nin kurtarıldığı Lozan’a bağlı” dedi.

    ÇOCUK giyimde 35 yılı geride bırakan Panço, Türkiye’de 90 mağazaya, Azerbaycan’da 2 ve KKTC’de 3 mağazaya ulaştıktan sonra direksiyonu Batı’ya kırdı. İsviçre’nin Fransızca konuşulan bölgesinde mağaza açan ilk Türk marka olduklarını belirten Panço’nun ortaklarından Hayri Levi, “Tam Fransa sınırında yer alan bu bölge, dünyanın en zengin yerleşim yerlerinden. Zaten İsviçre’nin tamamında mağaza açmış Türk marka sayısı çok az. En fazla bir iki tane var. Bu bölgede ise hiç yok” dedi.

    LOZAN VE MONTRÖ HEDEFTE

    Cenevre Gölü kıyısındaki bölgenin kendileri için özel bir anlamı olduğunu vurgulayan Hayri Levi sözlerini şöyle sürdürdü: “Türkiye Cumhuriyeti, Birinci Dünya Savaşı’ndan sonra kendi şartlarını kabul ettirmek için Lozan’da aylar süren toplantılar yaptı. Barış anlaşmasını orada imzaladı. Bizim mağazamız Lozan ve Boğazlar sözleşmesinin imzalandığı Montrö’nün tam ortasındaki Vevey’de. 20 bin nüfuslu bu ilçede şimdiden gördüğümüz ilgiden memnunuz. Hedefimiz Lozan ve Montrö’de de mağaza açarak bölgeye yayılmak. Bizim için tarihi önemi olan bu bölgede mağaza açmak, ayrıca manevi bir haz veriyor.”

    LONDRA’DAN DAVET VAR

    Hayri Levi, uzun süredir İran ve İngiltere’den talep aldıklarını belirterek, Tebriz’de açılacak bir alışveriş merkezinde yerlerini aldıklarını, Londra mağazası için ise el sıkışmak üzere olduklarını söyledi. Yurtdışında franchise kanalıyla büyümeyi tercih ettiklerini dile getiren Levi şöyle konuştu: “Bu yöntemle önce havayı kokluyoruz. İhracat yaptığımız ülkelerden mağaza açmamız yönünde çok talep geliyor ama biz bunu oradan bir ortakla yapmayı tercih ediyoruz.”

    Çocuk giyimde tutunamıyorlar

    HAYRİ Levi, lüks de dahil pek çok markanın çocuk giyim pazarından pay aylaya çalıştığını belirterek, “Herkes çocuk giyimde boşluk var diyor ama doldurulması zor bir boşluk bu. Zaten Türkiye’ye gelen pek çok kişi de tutunamayıp gitti. Çocuk giyim çok farklıdır, çok zordur” diye konuştu. Çocuk giyim markalarının Türkiye’de başarısız olmasının nedenini Levi şöyle açıklıyor: “Türkiye’yi tanımıyorlar, zevkleri bilmiyorlar. Bizde çocuklar için bayram abiyesi diye bir şey vardır. Ayrıca kâr marjı daha düşük, ince işi daha çok olan bir alandır çocuk giyim.

    ‘Made in Turkey’ sefası sürüyoruz

    ÜRETİMİ yüzde 90 oranında Türkiye’de yaptıklarını anlatan Hayri Levi, “Yıllarca Türk malı ibaresinin cefasını çektik. Şimdi ‘Made in Turkey’ ibaresinin sefasını sürüyoruz. Hem Türkiye’de hem de yurtdışında avantaja dönüştü” diye konuştu.

    Oyuncakta erkek giyimde kız çocuk

    ·  Çocuk giyim 5 milyar TL büyüklüğe sahip.
    ·  Oyuncakta erkek çocuklara daha çok para harcanırken giyim konusunda kız çocuklara, erkek çocukların iki katından fazla harcanıyor.

    Her türlü hakkı saklıdır.

    Yeniçarşım.com - Yorumlarınızı Yazınız
    Bu haber hakkında henüz yorum yok. Yorumlarınızı Yazınız.
     ADnet  
    Reklam için
    © Copyright 2014 Hürriyet - Doğan Yayın Holding