Elektronik perakendede meydan yerliye kalacak

Güncelleme Tarihi:

Elektronik perakendede meydan yerliye kalacak
Oluşturulma Tarihi: Kasım 25, 2012 00:00

Elektronik perakendecilikte çetin bir rekabete ev sahipliği yapan Türkiye’de, birkaç yıl içinde yabancıların pazardan çekileceğini savunan Bimeks Genel Müdürü Arif Bayraktar, “Yabancılar geldiklerinde ‘3 yıl içinde yerli oyuncuları sektör dışına iteriz’ gibi söylemleri vardı ama krizi doğru okuyan biz olduk. Yabancılar birkaç yıl içinde pazarı yerlilere bırakacak” dedi.

Haberin Devamı

ELEKTRONİK perakendenin yerel oyuncularından Bimeks, internette sunduğu ‘Bidakka’ hizmetiyle, dizüstü bilgisayardan cep telefonuna kadar pek çok ürünü, pizzacıların yaptığı gibi paket servisle 30 dakikada tüketiciye ulaştırıyor. Elektronik perakende şirketleri arasında kızışan rekabette farklılaşmayı hedefleyen Bimeks, internet ve mağazaların entegre çalıştığı çoklu kanal stratejisiyle de bu yıl 530 milyon liralık ciro hedefliyor.
Fırsat çıkması halinde Türkiye’deki yabancı rakiplerinden birini almak istediklerini söyleyen Bimeks Genel Müdürü Arif Bayraktar, “Yabancılar geldiklerinde 3 yıl içinde yerli oyuncuları sektör dışına iteriz gibi söylemleri vardı. O dönemde yerli oyuncuların küçülmesi sanki yabancılar haklı çıkacak gibi bir algı oluşturdu ama o bir ameliyat işiydi. Krizi doğru okuyan biz olduk. Yabancılar birkaç yıl içinde pazarı yerlilere bırakır” dedi.

Haberin Devamı

BÖYLE REKABET YOK

Dünyanın hiçbir yerinde Türkiye’deki kadar büyük bir rekabet ortamı olmadığına dikkat çeken Bayraktar, pazarla ilgili olarak şu değerlendirmeyi yaptı: “İnternet verimliliği dev perakende mağazacılığını boğuyor. Teknoloji mağazaları bütün dünyada artık metrekarelerini küçültüyor. Biz bu çerçevede yabancıların da küçüleceğini görüyoruz. Türkiye’de kâr etmese de kalmayı hedefleyen yabancıların birkaç yıl içerisinde pazarı sadece yerli oyunculara bırakacağını tahmin ediyorum. 2008-2009’un ilk 6 ayında 8 mağaza kapattık. 4 bin metre kare yerine 1000-1500 metrekarelik mağazalara döndük. Sektörümüzde franchise uygulanmazken bunu uygulamaya karar verdik. Kendimize özgü bir sistem geliştirerek 2010’da Anadolu’da böyle büyüdük. 28 mağazaya düşmüştük, bugün 68 mağazaya ulaştık.”

İNTERNETİN PAYI YÜZDE 10

İnternet işinin mağazacılıkla birlikte gitmesi gerektiğine inanarak bütün altyapılarını internetten satışa uygun hale getirdiklerini anlatan Bayraktar, konuşmasını şöyle sürdürdü: ”İnternette en hızlı büyüyen şirketlerden biri haline geldik. Bütün mağaza stoklarımız internete açık. İnternetten satış için ayrı bir marka kurmadık. Toplam ciromuz içerisinde internetin payı yüzde 10’a yakın. İnteretten satışlarımız da her yıl yüzde 50’nin üzerinde büyüyor. ‘Bidakka’ adını verdiğimiz yeni
hizmetle, teslimat adresine ve ürünün boyutuna göre ürünü 30 ila 180 dakika arasında gönderiyoruz. Hedefimiz bunu bütün Türkiye’ye yaymak. Dünyada benzeri bir sistemi uygulayan kimse yok. ABD’de bile bu sistem yeni yeni konuşulmaya başladı.”

Haberin Devamı

En hızlı büyüyen segment televizyon

TÜRKİYE’de son 1 yılda en hızlı büyüyen kategori televizyon olduğunu anlatan Arif Bayraktar, “Televizyon eskiden 5 yılda bir değiştiriliyordu. Tüplü televizyonlar artık evlerden çıkıyor, yerini akıllı televizyonlar alıyor. Türk tüketicisinin ‘almışken iyisini alayım 5 yıl gitisin’ diyerek daha içerik yayınlanmasa da 3D televizyonu alıyor. Akıllı telefonlar da hızla büyüyor” dedi.

İndirim mağdurlarını BiPara ile koruyacak

MÜŞTERİLERİN fiyat indirimlerinden etkilenmemeleri için ‘BiPara’ uygulamasını başlattıklarını söyleyen Arif Bayraktar,  “Ürün aldıktan sonra ben o ürünün fiyatını indirirsem mağdur olmasın diye ona mesaj gönderiyoruz. Aradaki fiyat farkını da müşteriye ‘BiPara’ olarak vererek istediği üründe kullanmasını sağlıyoruz. İster internette ister mağazada bu parayı kullanabiliyor” diye konuştu.

Haberin Devamı

9 ayda yüzde 29 büyüdü

YIL sonuna kadar 42 ilde 67 mağazaya ulaşacaklarını anlatan Bimeks Genel Müdürü Arif Bayraktar, şu bilgileri verdi: “Yıl sonunda 71’ ulaşacağız. Şirket olarak 2015 hedefi belirledik. Buna göre 81 ilde toplam 152 mağazaya ulaşmayı hedefliyoruz. İlk 9 aylık rakamlara göre 337 milyon liraya ulaşan ciromuzu geçtiğimiz yılın aynı dönemine göre yüzde 29 oranında artırdık. Geçen yıl yüzde 35 civarında büyüyerek 400 milyon liralık ciroya ulaşmıştık. Bu yıl 530 milyon liralık ciro hedefimiz var. Ekonominin soğutulması bizi biraz yavaşlattı. Önlemler olmasaydı bu yılki hedefimiz 600 milyon lira ciroya ulaşmaktı. Şu anda pazarda 4’üncü sıradayız ama 2015’te ilk 2 içerisinde olmayı hedefliyoruz. Ayrıca bu yıl sonuna kadar 5 milyon liralık yıl sonuna kadar yatırım yapmayı hefeliyoruz.”

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!