Güncelleme Tarihi:
Köktaş, Kayseri Dünya Ticaret Merkezi'nde Gas&Power Dergisi tarafından düzenlenen 3. Türkiye Enerji Zirvesi'nde “Türkiye Enerji Piyasalarındaki Projeksiyonlar ve Fırsatlar” başlıklı oturuma katıldı.
Buradaki konuşmasında, çok dinamik bir sektör olan enerjide bazı sorunların olmasının normal sayılabileceğini ifade eden Köktaş, sektörle ilgili eski toplantılara kıyasla bu etkinlikte daha az sorunun dile getirilmesinin mutluluk verici olduğunu söyledi.
Köktaş, Türkiye'nin Çin'in ardından enerjide en hızlı büyüyen piyasalardan biri olduğunu belirterek, “Bugün Türkiye için yaklaşık 50 milyar metreküplük doğalgaz tedariki, 20 yıl sonra 150 milyar metreküpe çıkacak. Yani, bugünkünün üç katına çıkacak. Bu transit hatlar da dahil yeni iletim hatlarına ihtiyaç olduğu anlamına geliyor” diye konuştu.
“Uluslararası normda yeterli proje stoku yok”
Enerji yatırımlarını cazip kılmak için satın alma garantili bir yapı yerine rekabetçi piyasa yapısının oluşturulmasının daha önemli olduğunu dile getiren Köktaş, şöyle konuştu:
“Bir yatırımcı, yatırım yaparken o ülkedeki siyasi ve ekonomik istikrara bakar önce. Yatırım yapılan piyasanın düzenleyici olması lazım ki yatırımcı riskini minimize edebilsin. Bugün uluslararası normlara göre hazırlanmış yeteri kadar proje stoku yok. Yerli ve yabancı yatırımcının çok iyi hazırladığı projelere ihtiyaç var. İyi bir proje stoku olmadan hiçbir şey olmaz. Uluslararası normlara göre hazırlanmış yeteri kadar proje stokuna sahip olunmalı. Bunun önemi ileri ki dönemde daha da hissedilecek.”
Hasan Köktaş, Kurul olarak tarife yaptıktan sonra tedarikçi ile tüketicinin tepkilerine baktıklarını ifade ederek, hem tedarikçinin hem de tüketicinin kendilerinden şikayetçi olması halinde işlerini iyi yaptıklarını düşündüklerini, taraflardan birinin memnun diğerinin şikayetçi olduğu durumu ise sıkıntı olarak algıladıklarını söyledi.
“Kaçak en fazla şehirlerarası otobüslerde”
Kaçak akaryakıtta mücadelenin EPDK'nın yaptığı başarılı işlerden sadece birisi olduğunu vurgulayan Köktaş, kaçakla mücadelenin sadece bir kurumun tek başına yapabileceği iş olmadığını, kurum ve kuruluşların bu yöndeki işbirliğinin yanında tüketicinin de desteğine ihtiyaç duyulduğunu dile getirdi.
Köktaş, kaçak akaryakıtın en fazla şehirlerarası taşımacılık yapan otobüsler, ağır vasıtalar, şehir dışındaki şantiyeler ile dolmuşlarda kullanıldığına işaret ederek, şöyle konuştu:
“Kaçak akaryakıt kullanan vatandaşlar, 'ben kamu hizmetlerinden yararlanmak istemiyorum' diyenlerdir. Kaçakla mücadelede her şeyi kamudan beklemek yanlış. Herkes üzerine düşeni yapacak.”
“LPG denetimleri ileri ki dönemde artacak”
Kaçakla mücadele kapsamında akaryakıtın tankerden boşaltıldığı andan itibaren elektronik sayaçlarla hem cinsini hem de miktarını belirleyen ve takip eden bir elektronik takip sistemi üzerinde çalışıldığını bildiren EPDK Başkanı Köktaş, “TÜBİTAK ile ortak yürüttüğümüz bu projenin 6 ay içinde test uygulaması İzmit'te başlayacak. Kısa bir süre içinde depo ve antrepolarda uygulanacak” dedi.
“Türkiye'deki LPG ve akaryakıttaki hizmet kalitesi dünyada bir numara” diyen Köktaş, LPG denetimlerine başladıklarını, ileri ki dönemde bu denetimlerin daha da artacağını bildirdi.