ABD’li ‘canavar’ eylülde geliyor

Güncelleme Tarihi:

ABD’li ‘canavar’ eylülde geliyor
Oluşturulma Tarihi: Ağustos 08, 2012 00:00

13 milyar dolarlık piyasa değeriyle ABD’nin en büyük enerji içeceği markası Monster (Canavar) eylülde Türkiye’ye giriyor. Hedef Grup bünyesindeki ‘Monster İçecek’ tarafından dağıtımı yapılacak markanın bölge direktörlüğüne Redbull’u Türkiye’ye getiren ve 15 yıldır Türkiye’de yaşayan Omar Al-Samhoury getirildi.

Haberin Devamı

ABD’nin en büyük enerji içeceği markası Monster (Canavar) 1 Eylül’den itibaren Türkiye’de satılmaya başlanıyor. 13 milyar dolarlık piyasa değeri ve yıllık 1.7 milyar dolarlık cirosuyla Amerika’nın en büyük enerji içeceği markası olan Monster, gözünü Ortadoğu, Orta Asya, Kuzey Afrika ve Türkiye’ye çevirdi. Türkiye’yi merkez olarak kabul eden Monster, bölgenin başına ise 1997 yılında Avusturyalı enerji içeceği devi Redbull’u Türkiye’ye getiren Omar Al-Samhoury’i getirdi. Annesi Alman Babası Suriyeli olan Omar Al-Samhoury, 15 yıldan beri Türkiye’de yaşıyor. Monster ürünlerinin Türkiye’de dağıtımını ise Hedef Grup yapacak.

2011’de büyüdü

Yüzde 34.8 ile Amerika enerji içeceği pazarının lideri olan Monster, 2002 yılında Hansen Natural tarafından kuruldu. Kaliforniya merkezli şirket ilk olarak siyah bir kutu üzerine renkli bir logoyla piyasa çıktı. Monster, 2003 yılında ilk sıfır kalorili enerji içeceği olan ‘Absolutely Zero’yu (Kesinlikle sıfır), daha sonra ‘Monster Java’ ismiyle ilk kahveli enerji içeceğini piyasaya sundu. Kısa sürede hızla büyüyerek Amerikanın en büyük enerji içeceği markası haline gelen şirketin gelirleri 2011 yılında yüzde 31 arttı. Analistler, ABD merkezli markanın bu yıl da yüzde 17 büyüyeceğini belirtiyor.

Haberin Devamı

Türkiye ile bölgede büyüyecek

Bugün ABD dışında Avusturyalı Redbull, enerji içeceğinde liderlik koltuğuna otururken, Amerika’da ise Monster yüzde 34.8’lik pay ile Redbull’un önünde. Redbull’un Amerika’daki pazar payı ise yüzde 29.5. Dünyada toplam enerji içeceği pazarının yüzde 37’si Amerika’daki tüketimden oluşurken, Monster’ın bu pazardaki liderliği büyük önem taşıyor. Monster, Avrupa’dan sonra Ortadoğu, Orta Asya, Kuzey Afrika ve Türkiye’ye de girererek dünya çapında liderlik hedefi yapıyor.

Muhtar Kent istemişti

Nisan ayında dünyanın en büyük içecek şirketi Coca-Cola’nın Türk CEO’su Muhtar Kent, Monster’i almaya kalkmış, ancak çıkan haberler sonrası artan piyasa değeri yüzünden bu kararından vazgeçmişti. Hızla büyüyen enerji içeceği pazarında sadece yüzde 5’lik paya sahip olan Coca-Cola’nın Monster’ı alacağına yönelik haberler üzerine şirketin piyasa değeri bir anda 11 milyar dolardan 13 milyar dolara çıkınca, Coca-Cola bu alımdan vazgeçmek zorunda kalmıştı. Monster’le aynı dönemlerde PepsiCo da ilgilenmiş ancak bir anlaşmaya varamamıştı. PepsiCo’nun şu an Amerika enerji içeceği pazarında 3’üncü marka olan  Rockstar’la ilgilendiği belirtiliyor.

Haberin Devamı

Motor sporları ve rock

Monster, Amerika’da reklam vermek yerine sponsorluklarla geniş kitlelere ulaşmayı başardı. Motor sporlarına ve rock müziğe büyük destek veren Monster ayrıca snowboard, bisiklet gibi birçok ekstrem spora da sponsor oluyor.

Yılda 26.3 milyon litre enerji içeceği içiyoruz

KÜRESEL büyümenin iki katına yakın bir hızda büyüyen Türkiye de şirketlerin ilgisini çeken pazarlar arasında yer alıyor. Enerji içeceği pazarı geçtiğimiz yıl Türkiye’de yakaladığı yaklaşık yüzde 30’luk büyüme ile 320 milyon dolar seviyesine yükseldi. 2011 yılında Türkiye’de 26.3 milyon litre enerji içeceği tüketilirken bu yıl 33.5 milyon litre içeceğin tüketilmesi bekleniyor. Kişi başı tüketimin 300 mililitre olduğu Türkiye’de 80’den fazla marka pazarda rekabet ediyor. Bu segment, Türkiye’deki toplam alkolsüz içecek pazarının yüzde 0.3’ünü temsil ediyor.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!