2 Türk, 24 bin Euro’luk uzay saati aldı, Türkiye ‘mucizeler ülkesi’ sayıldı

Güncelleme Tarihi:

2 Türk, 24 bin Euro’luk uzay saati aldı, Türkiye ‘mucizeler ülkesi’ sayıldı
Oluşturulma Tarihi: Eylül 10, 2010 00:00

Japon saat devi Seiko’nun uzay için tasarladığı ve 100 adet ürettiği 24 bin Euro’luk Spacewalk saatlerinin ikisini Türk saat severler aldı. Seiko, faaliyet gösterdiği 100 ülke arasında en iyi performans gösteren ve yenilikler getiren Türkiye’yi yılın ülkesi seçti. Türkiye distribütörü Aydın Saat’in sahibi Mehmet Aydın, “İlk 6 ayda yüzde 46 büyüdük. Bize mucize ülke diyorlar” dedi.

Haberin Devamı

SEIKO’nun uzay için tasarladığı ve sadece 100 adet üretilen, Spring Drive Spacewalk saatlerinden ikisi Türkiye’de satıldı. 24 bin Euro’luk Spacewalk saati, Basel’deki dünyanın en büyük saat ve takı fuarında tanıtıldığı gün Türk bir saat severin Aydın Saat’in mağazasına giderek 10 bin lira kapora bıraktığını anlatan Aydın Saat Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Aydın, “Daha mağazada çalışanların, bizim şirkettekilerin doğru dürüst haberi yokken saat satıldı. Türkiye’de bu kadar yakından saatleri takip eden sofistike bir kitle var” dedi. Aydın Saat Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Ahmet Aydın ise, “İlk saat daha biz Basel’den dönmeden satıldı. İkinci saati de getirdik ilk gün gitti. Bir süre vitrinde sergilemek istiyorduk ama hiç fırsat olmadı” diye konuştu.
‘Dünya yetmez’den yola çıktı
Uzay turisti Richard Garriott, uzay yürüyüşünde test etmeden ve Basel’de tanıtılmadan önce Spring Drive Spacewalk’u Japonya’da dinlemiştik. Seiko’nun çılgın yöneticilerinden Kaoru Iida uzay turizminin geleceğini öngörerek, ‘dünya yetmez uzay için saat’ fikrini ortaya atmış, konu NASA ile paylaşılmıştı. 1973’te ve 1983’te iki kez uzay yolculuğu yapan astronot Owen Garriott’un oğlu Richard Garriott 2008 yılında yaptığı uzay yürüyüşünde Spacewalk’u test etti. 100 adet üretilen Spacewalk, Seiko’nun faaliyette bulunduğu ülkelerde birkaç adet olarak satışa sunuldu. Ahmet Aydın, saatin Türkiye’deki satış hızının da ayrı bir rekor olduğunu söyledi.
Mucizeler ülkesi
Mehmet Aydın, Seiko’nun Türkiye’yi mucizeler ülkesi olarak gördüğünü belirterek, “Kriz yılı 2009’da Türkiye’yi en iyi dağıtım, görsel düzenleme, tanıtım ve köşe uygulamaları kriterlerini dikkate alarak yılın ülkesi seçtiler. 2009 şubatta biz zirve yaptık. Bu başarı ilgi çekiyor. İşin sırrını soruyorlar bize” dedi. Mehmet Aydın, sözlerini şöyle sürdürdü: “Tüm dünyada satışlar gerilerken Türkiye’de arttı. Üstelik bizde pahalı ürünler çok daha iyi satıyor. Japon sistemine göre 31 Mart 2010’da biten mali yılda yüzde 9 büyüdük. 2010’un ilk 6 ayında ise yüzde 46 gibi rekor büyüme rakamı elde ettik.”

Haberin Devamı

Dünya ucuza Türkiye pahalıya yöneldi

Haberin Devamı

SEIKO’nun 2010 stratejisinde daha uygun fiyatlı ürünlere yöneldiğini anımsatan Mehmet Aydın, “Biz de ise durum tam tersi. Yüksek fiyatlı ürünlere ilgi çok daha yüksek. 2000-5000 TL arası ürünlerde Türkiye gayet iyi gidiyor” dedi. Uzay saatinin satışını ‘pahalı ürünlere ilgi’ye örnek gösteren Aydın, “Seiko’nun 1969’da üretilen ilk Quartz saatin aynısı 40’ıncı yıl şerefine tekrar üretildi. Sadece 2000 adet üretilen 8900 liralık saate ilgi çoktan başladı. Ekimde satışa çıkacak saati koleksiyonerler şimdiden soruyor, ayırtmak istiyor. Sınırlı sayıdaki koleksiyonlar bizde hep ilgi görür çok satar” diye konuştu.

Yılda 550 milyon Euro harcıyoruz

AHMET Aydın, saat cenneti olarak nitelendirdiği Türkiye’yle ilgili şu bilgileri aktardı:
Türkiye’de saat pazarı 550 milyon Euro büyüklükte.
Bu rakam Fransa’da 1 milyar Euro.
Türkiye’nin kısa sürede en az iki kat büyüme potansiyeli var.
Dünyadaki bütün saat markalarını Türkiye’de bulmak mümkün.
En lüks markaların girdiği ilk pazarlardan biri.

Haberin Devamı

Tasarımlara Türkiye izleri de yansıyor

TÜRKİYE’nin başarısı ve tecrübesiyle Seiko’ya örnek olmanın yanında koleksiyonlara da yön verdiğini belirten Aydın Saat Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Ahmet Aydın, “Seiko’nun elit koleksiyonuna bizim yönlendirmemizle 9 ürün daha ilave edildi. Örneğin bazı modellerin rose gold (pembe altın) yapılmasını söyledik. Bunlar ilave edildi. Kesinlikle bize daha da ivme kazandıracak. 2010-2011 daha iyi geçecek” diye konuştu.

Otomobille hava bir yere kadar saat daima kolunda

TÜRKİYE’de 29 yıldır Seiko’yu temsil ettiklerini anlatan Mehmet Aydın, saati dünyadaki en prestijli ürün olarak tanımladı. Statü göstermenin en etkili yolu olarak bilekteki saate işaret eden Aydın, “Otomobille hava bir yere kadar. Arabanı toplantıya sokamazsın, uçağa alamazsın ama saat hep kolundadır. Özellikle erkeklerin sosyal statülerini göstermek için çok da fazla seçeneği yok. Bu yüzden saat tutkusu asla yok olmayacaktır. Cep telefonu saat satışlarını düşürecek diye yorumlayanlar oldu ama saat kim olduğunu anlatan bir şey. Saatin yeri çok ayrı” diye konuştu.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!