Hürriyet'i Takip Et

Hürriyet'i Takip Et!
Hürriyet Facebook
Hürriyet Twitter

Çukurova Havaalanı 357 milyon Euro’ya yapılacak 30 milyon yolcuyu bulacak

27 Ocak 2012
Çukurova Havaalanı 357 milyon Euro

Çukurova Bölgesel Havaalanı tamamı özel sektör tarafından yapılan ikinci havaalanı olacak. 357 milyon Euro yatırım bedeli teklif eden Sky Line ve Zonguldak Özel Sivil Havacılık bu havaalanını, 9 yıl 10 ay 10 gün işletecek.

ULAŞTIRMA, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı’nın 2023 hedefleri arasında yer alan Mersin ve Adana illeri ile Çukurova Bölgesi’ne hizmet vermek amacıyla yapımı planlanan Çukurova Bölgesel Havaalanı’nın uygulama sözleşmesi imzalandı. Devlet Hava Meydanları İşletmesi (DHMİ) tarafından 15 Aralık 2011’de yapılan ihalede 357 milyon 71 bin 685 Euro yatırım bedeli ve 9 yıl 10 ay 10 gün işletim süresiyle tek teklif veren Sky Line ve Zonguldak Özel Sivil Havacılık Ortak Girişim Grubu projeyi üstleniyor. Yap-işlet-devret modeliyle yapılacak havaalanı, tamamı özel sektör tarafından inşa edilen ikinci havaalanı olacak.

Kapasite 30 milyona çıkacak

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı’nın 2023 hedefleri arasında yer alan 30 milyon kapasiteli iki havaalanından birisi olması planlanan Çukurova Bölgesel Havaalanı, ilk aşamada 15 milyon yolcuya hizmet verecek. Havaalanının kapasitesi daha sonra 30 milyona çıkarılacak. Hem iç hem dış hat trafiğine açık olacak havaalanı, Adana-Mersin karayoluna, Adana ve Mersin şehir merkezlerine yakın konumda bulunuyor. Kültür ve Turizm Bakanlığı’nın turizm tesisi yapılmak üzere bölgede yer tahsisi yaptığı bölgenin ikinci bir Antalya olması hedefleniyor.

4 bin kişi inşa edecek

Çukurova Bölgesel Havaalanı’nın tamamı yap-işlet-devret modeli ile özel sektör tarafından yapılacak. Yer teslimi yapıldıktan sonra 20 ayda inşaat çalışmalarını tamamlayacak firmanın işletme süresi daha sonra başlayacak, işletme süresi bittikten sonra da işletme idareye devredilecek. Sky Line ve Zonguldak Özel Sivil Havacılık Ortak Girişim Grubu adına konuşan Koçoğlu İnşaat Yönetim Kurulu Başkanı Şükrü Koçoğlu, inşaatta 4 bin, işletmesinde ise 1250 kişinin çalışacağını söyledi. Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, Çukurova Bölgesel Havaalanı projesinin gerçekleştirdikleri ikinci özel-kamu ortaklığı olduğunu belirterek, şunları anlattı: “9 yılda aşağı yukarı 9 milyarlık havaalanı yatırımı yaptık. Bunun 4 milyarını yap-işlet ile gerçekleştirdik. Türkiye’nin ihtiyaçları büyüyor. Her şeyi bütçeden yapma imkanı zorlaşıyor” dedi. Çukurova Havaalanı karar verilirken çok tartışıldığını belirten Yıldırım, şunları söyledi: “Adana, Mersin muhabbeti epey zamanımızı aldı. ‘Çukurova Havaalanı, Mersin’de yapılıyor’ diyorlar. Adana’ya 25 kilometre, Mersin’e 34 kilometre. Bu tartışmalar anlamsız, önemli olan bu bölgesel havaalanını en etkin şekilde kullanmak. Kazan-Tarsus’ta oluşturulacak turizm merkezi dolayısıyla bu havaalanının önemi gittikçe artacak. Uluslararası transfer merkezi haline gelecek.”

Çukurova 50 milyar dolar ihracat yapmalı

EKONOMİ Bakanı Zafer Çağlayan, Türkiye’de faaliyette bulunan 46 havaalanın turizmde, uluslararası yatırımda, ihracatta ve yabancı sermayenin gelişinde önemli etken olduğunu söyledi. Çağlayan, bu havaalanının, Akdeniz oyunlarında, Tarsus-Kazanlı’da planlanan turizm tesislerinde, Çukurova Bölgesi’nin ekonomisinde hakettiği yeri bundan sonra daha fazla almasında katkı sağlayacağını ifade eden Çağlayan, bölgeye, turistlerin gidiş gelişlerinin ulaşım alt yapısına bağlı olduğuna dikkati çekti. Bölgenin Türkiye ihracatının en az yüzde 10’unu yapması gerektiğini savunan Çağlayan, “2023’te 50 milyar dolarlık mal ihracatı yapan bir bölge olmalı” dedi.

Yeni zenginlik bölgesi olacak

BİNALİ Yıldırım, Mersin, Adana, Hatay ve Osmaniye’nin Türkiye’nin yeni zenginlik bölgesi haline geldiğini belirterek, Türkiye’nin en önemli sorununun zenginlik noktalarını yurdun her tarafına yayamaması olduğunu söyledi. Herkesin İstanbul’a yönünü çevirdiğini dile getiren Yıldırım, İstanbul, İzmir, Marmara havzasının artık nefes alamadığını ifade etti. Bu zenginlik noktalarını yaymak için altyapıyı Orta Anadolu, Doğu Anadolu ve Akdeniz Bölgesine kaydırdıklarına işaret eden Yıldırım, artık Antalya, Gaziantep, Mersin, Adana, Çukurova havzasının zenginlik bölgesi haline geldiğini kaydetti. Yıldırım, inşaat süresi için pazarlık yaparak, projenin 20 ayda bitirilmesi için anlaştı.
Hürriyet Haber Yorumları - Yorum Yaz
27/01/2012 - 11:33
Cok iyi bir olay , artik Türkiye deki isletmeci de artik Türkiye ye parasini yatiriyor ,bu yatirimlar tane tane ,damla ,damla olarak Türkiye ye geliyor ve bir koca Deniz gibi oluyor ,etrafina hayat saciyor, hayat gelisiyor
Türkiye icin ben umutluyum, cünkü gelecegin yatirimlari simdiden yapiliyor
Hürriyet Haber Yorumları - Yorum Yaz
27/01/2012 - 11:02
Yaşadığım şehir adına çok önemli bir gelişme ve geri dönüşümü olacak bir yatırım aklı mantığı çalışan her adanalı bu gelişmeye sevinmeli.Çukurova Bölgesi hakettiği yere yavaş yavaş ulaşıyor.Çukurova Bölgesi her açıdan yüksek potansiyele sahip,sonunda değerlendirilebilecek.
Hürriyet Haber Yorumları - Yorum Yaz
27/01/2012 - 11:01
MELİH İLKER...VALLA ADANAYA UÇAKLA GİDİP GELMEMİŞ OLSAM...YAZDIKLARINIZA BENDE İNANACAĞIM....ŞAKİRPAŞA HAVAALANI BANA ESKİ ANKARA HAVAALANINI HATIRLATTI....
Hürriyet Haber Yorumları - Yorum Yaz
27/01/2012 - 10:17
Cukurova Istanbuldan cok daha iyi bir secenek olur uzakdogu ve ortadogu ucak baglantilari icin. Ortadogudakilerin Cukurovaya gitmesi icin Istanbul aktarmasina gerek kalmaz. AB, Uzak ve Ortadogudan direkt ulasim cok ise yarar.
Bilgisayar ve telekomunikasyon endustrisi de kurun ve hizli trende gelsin
Hürriyet Haber Yorumları - Yorum Yaz
27/01/2012 - 10:03
ŞU İŞLETME SÜRESİ ÇOK GARİP DURUYOR. NE O ÖYLE 9 YIL 10 AY 10 GÜN..
ŞUNU 10 YILA TAMAMLAYALIM. ARADA Kİ 1 AY 20 GÜNLÜK GELİRİ DE BABALARININ HAYRINA BANA VERSİNLER..:) VALLA 7/24 DUA EDERİM.
ALLAH NEW YORK HAVAALANINI İŞLETMEYİ NASİP ETSİN. AMİNN...
 ADnet  
Reklam için
© Copyright 2014 Hürriyet - Doğan Yayın Holding