Kurumsallaşmak için fabrikaya inmem yasaklandı

Güncelleme Tarihi:

Kurumsallaşmak için fabrikaya inmem yasaklandı
Oluşturulma Tarihi: Ocak 20, 2012 00:00

Yataş Yönetim Kurulu Başkanı Yavuz Altop, şirketin 2010 yılının nisan ayından itibaren girdiği değişim ve dönüşüm sürecinde en çok logonun değiştirilmesi sırasında zorlandığını söyledi.

Haberin Devamı

Logo değişikliği için 6 ay boyunca tartıştıklarını anlatan Altop, “Uzun süre kurumsallaşma işini kabullenemedim. Sıfırdan yarattığım şirketi nasıl başkalarına emanet edeceğim diye çok sıkıntı yaşadım ama bu iş fedakarlık istiyor. Tüm fedakarlıkları yaptık ve 35 yıldır kullandığımız logomuz bile değişti. Kurumsallaşma süreci tamamlandıktan sonra profesyonel yönetim kurulumuz artık beni fabrikaya bile sokmuyor. Halbuki fabrikaya her gün girip makine sesini duymam lazım. Kurumsallaşmabana işi yukarıda bitirmeyi öğretti” dedi.

Dönüşüme 10 milyon Euro
Yataş Genel Müdürü Fevzi Menteş de, dönüşüm çalışmalarını şöyle anlattı: “Öncelikle ailenin yönetimi profesyonellere bırakması şeklinde işe başlandı. Şirket merkezi Kayseri’den İstanbul’a taşındı. Teknoloji ve kapasite yatırımları için planlar yapıldı. Mobilya tarafımızı güçlendirmemiz gerekiyordu. Yataş Home markası ile mağazalaşıyorduk ama tüketici onu da yatak mağazası sanıyordu. Enza markası ile yaygınlaşma kararı aldık. Marka vardı ama içini dolduracak nitelikte ürün yoktu. Hepsini hallettik. Logomuzun değişmesi de cesur bir adım oldu. Son 2 yıl dahil, 2012 sonunda dönüşüm yatırımımız 10 milyon Euro’ya ulaşacak. Tüm mağazaların yenilenmesi ve yurtdışı operasyonumuza odaklanacağız.”

Mağazalaşmaya devam
Türkiye genelinde 350 bayi ile çalıştıklarını ifade eden Menteş, şunları söyledi: “Yurtiçi ve yurtdışında kendi mağazalarımız da bulunuyor. Bizim mağaza açma amacımız, kiraların yüksek olduğu yerlerde prestij için bulunmak. Mağaza değişimlerinin Yataş kısmında mart sonunda, Enza için ise 3 yıl içerisinde tamamlanmasını öngörüyoruz. Yurtdışında İran, Irak, Almanya, Hollanda, Viyana ve Azerbaycan’da mağazalarımız bulunuyor. 2 yıl içinde ihracatın cirodaki payını yüzde 15’ten yüzde 30’a çıkaracağız. 2016’da toplam nitelikli mağaza sayımızı 450-500’e çıkaracağız. Yurtdışında bulunduğumuz yerlerde Turquality kapsamına girmek istiyoruz.”

Haberin Devamı

Banka müdürü uyardı, kararı o zaman aldım

YATAŞ’ın 1996’da halka açıldığını belirten Yavuz Altop, dönüşüme nasıl karar verdiğini şöyle anlattı: “Yataş aile şirketi olarak kuruldu. 90’lı yıllarda Kayseri’de işlerimiz çok iyi giderken, bir bankanın şube müdürü beni ziyaret etti. Ben ona sohbetimizin en başında ‘Kredi konusunda konuşmayalım, çayımızı kahvemizi içelim’ dedim. O da bana ‘Siz kendinizi iyi bir iş adamı olarak görüyorsunuz ama bence değilsiniz. İyi bir işadamı kendi parasına para katmanın yanı sıra başkasından aldığı parayı da doğru değerlendirip, kâra çevirmeyi bilendir’ dedi. O gün kurumsal bir şirket yaratmaya karar verdim.”

Haberin Devamı

158 milyon lira cironun 146 milyonu yataktan

YATAŞ Yönetim Kurulu Başkanı Yavuz Altop, “Sektörümüzde ciroda ikinci yatak kategorisinde ise birinciyiz. Mobilya tarafını güçlendirmemiz gerekiyor. 2011’de ciromuz 158 milyon TL oldu. 146 milyon lirası yatak kısmından geldi. Enza ile ilgili çalışmalarımızın meyvelerini bu yıl toplamaya başlayacağız. 2011’i yüzde 30 büyüme ile kapadık. Bu yıl da altına düşmek istemiyoruz” dedi.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!