Avrupa yollarındaki para ASELSAN sistemiyle toplanacak

Güncelleme Tarihi:

Avrupa yollarındaki para ASELSAN sistemiyle toplanacak
Oluşturulma Tarihi: Aralık 08, 2011 16:23

Savunma Sanayinin öncü kuruluşlarından Aselsan, imzaladığı sözleşme kapsamında Polonya otoyolları için operatörlü ve OGS tipi geçiş sağlayan ücret toplama sistemi tasarlayacak. 2018 sonuna dek sürecek sözleşme kapsamında Aselsan, Polonya'dan 5 milyon 400 bin avroluk ilk siparişi aldı.

Aselsan, sadece savunma alanında değil, sanayinin diğer alanlarında da başarılı çalışmalarını sürdürüyor. Türkiye'de yaygın olarak kullanılan otoyol ücret toplama sistemlerini tasarlayan Aselsan, bu konuda Avrupa'nın da dikkatini çekti. Söz konusu sistemleri daha önce Umman'a ihraç eden Aselsan, son olarak Polonya ile de anlaştı. Aselsan, 2010 yılında Polonya Ulusal Ücret Toplama Sistemi ihalesini kazanan Avusturyalı Kapsch AG nin Polonya kolu olan Kapsch Telematic Services firmasıyla sözleşme imzaladı.

Aselsan, sözleşme kapsamında Polonya otoyolları için operatörlü ve OGS tipi geçiş sağlayan ücret toplama sistemi tasarımı, üretimi ve teslimatını gerçekleştirecek. 2018 sonuna dek sürecek sözleşme kapsamında Aselsan 5 milyon 400 bin avroluk ilk siparişi de aldı. İlk teslimat kapsamında 51 adet operatörlü ve OGS (Otomatik Geçiş Sistemi) tipi gişe tesis edilecek.

Aselsan, Umman'da inşa edilen Quriyat-Sur otoyolu için 2006 yılında da benzer bir sistem ihraç etmişti. Umman Trafik İdaresi için üretilen sistemler 2008 yılında tamamlanmıştı. Proje kapsamında gişe kontrol merkezleri, OGS, kartlı geçiş gişeleri (KGS) ve operatör denetimli nakit gişeler yapıldı. Aselsan, Karayolları Genel Müdürlüğü Otoyol ve Boğaz Köprüleri Ücret Toplama İstasyonlarına Otomatik ve Kartlı Gişelerin yapılması için de çalışmalarını sürdürüyor. Bu konuda son olarak geçen yıl 15,8 milyon lira ilave bir sözleşme imzalanmıştı.

OGS'ye 2 milyon kişi abone

Ülke genelinde 2 bin 200 kilometrelik otoyol ağında 88 istasyonda kurulu OGS'nin abone sayısı 2 milyona ulaştı. Sistem, bugün itibarıyla otoyollar ve köprülerden tüm geçişlerin yüzde 63'ünde kullanılıyor. 2005 yılında devreye alınan KGS uygulaması da 5,7 milyon aktif abonesiyle tüm geçişlerin yüzde 37'sini oluşturuyor. Türkiye Ulusal Otoyol Ücret Toplama Sistemi yaklaşık 15 yıl önce başlatılan, milli imkanlarla otoyollara otomatik geçiş teknolojilerinin kazandırılması çabaları sonucunda büyüklük ve teknolojik gelişmişlik açısından Avrupa'nın en önemli ücret toplama sistemlerinden biri oldu. Sistemin abonelik ve müşteri hizmetlerinin 8 ayrı banka tarafından desteklenmesi de Avrupa'da bir ilk oldu.

Aselsan, Otoyol Ücret Toplama Sistemleri ve Trafik Yönetim Sistemleri konusundaki çalışmalarını, Birleşik Arap Emirlikleri, Suudi Arabistan, Pakistan, Makedonya, Rusya, Bulgaristan ve Romanya'da da yoğun olarak sürdürüyor

Otoyol nakit ücret toplama sistemi

ASELSAN Nakit Ücret Toplama Sistemi, otoyol, köprü ve tünellerde operatörler aracılığıyla nakit ücret toplamak için Aselsan tarafından geliştirilen bir sistem. Buna göre otoyol girişlerinde Otomatik Bilet Verme Cihazı kullanılarak manyetik bilet alınıyor. Çıkışlarda biletlerin sistem tarafından okunmasıyla geçiş ücreti aracın sınıfına ve yolun mesafesine göre otomatik olarak sistem tarafından hesaplanıyor ve sisteme kayıt ediliyor. Geçiş ücretinin operatör tarafından alınmasıyla, aracın otoyoldan çıkmasına izin veriliyor. Tüm araç hareketleri ve gişeci işlemleri sistem tarafından denetleniyor ve merkezi veritabanına kaydedilip raporlanıyor.
Sistem; araç ve gişeci hareketlerinin algılanarak suiistimallerin önüne geçilmesi ve gişelerden başlayarak, raporlama, denetim ve izleme gibi tüm ücret toplama işlevlerinin entegre bir yapıda sunulması esasına göre tasarlanıyor. ASELSAN Nakit Ücret Toplama Gişeleri, Aselsan'ın Kartlı Geçiş Sistemi (KGS) ve Otomatik Geçiş Sistemi (OGS) birimleri ile birlikte karma yapıda çalışabiliyor ve aynı kontrol merkezlerinden idare edilebiliyor.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!