Su tüketimi için kadınlara yüklenecek yeni fabrika düşünecek

Güncelleme Tarihi:

Su tüketimi için kadınlara yüklenecek yeni fabrika düşünecek
Oluşturulma Tarihi: Mart 03, 2011 00:00

Hayat Su, Türkiye’deki su tüketimine ilişkin IPSOS KMG’ye yaptırdığı Türkiye Ne Kadar Su İçiyor araştırmasının sonuçlarını açıkladı.

Haberin Devamı

Türk tüketicilerinin su tüketiminin henüz düşük seviyelerde olduğunu söyleyen Danone Hayat Genel Müdürü Yeşim Güra, “Türk tüketicileri günde ortalama 2.2 litre sıvı tüketiyor. Su tüketimi ise oldukça düşük. Kadınlar ortalama 1.07 litre su tüketiyor. Erkekler ve çocuklar 1 litre tüketiyor. Erkekler kadınlara göre daha fazla tüketmeli ancak bizde tam tersi bir durum söz konusu” dedi. Hayat Su’yun hedefleri hakkında değerlendirmelerde bulunan Güra, “Markamızı yeniden konumlandırıyoruz. Su tüketimini artırmak için de kadınları merkez yapacağımız kampanyalarımız olacak. Mevcut fabrikalarımıza yakın bir fabrika açmayı planlıyoruz.”

Ciro 2 kat artacak
2010’da iç pazarda yüzde 20, ihracatta ise yüzde 80 büyüme ile kapattıklarını söyleyen Güra, “2012 yılına kadar ciromuzu iki katına çıkartmayı hedefliyoruz” dedi. Hayat Su Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Billur Kaymak da “Kampanyamızın merkezine kadınları oturttuk. Çünkü kadınların tüm aileyi etkileyerek su içirebileceğini düşünüyoruz” diye konuştu.
Musluk yüzde 26
IPSOS KMG Genel Müdürü Kıvanç Bilgeman, “Türkiye’de su tüketimi, toplam sıvı tüketiminden yüzde 46 pay alıyor. Dünyada bu rakam yüzde 50’nin üzerinde. Ambalajlı su tüketiminde sıralamada son sıralardayız. Türkiye’de ambalajlı su tüketiminin toplam tüketimden aldığı pay yüzde 5. Damacananın yüzde 15, ambalajsız su tüketimi ise yüzde 26. Türkiye’ye özgü ilginç olan durum ise tüketilen sıvıdan çayın payının yüzde 17 olması” dedi.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!