Türkiye bastırdı, Toyota Adapazarı’nda ticari üretti

Güncelleme Tarihi:

Türkiye bastırdı, Toyota Adapazarı’nda ticari üretti
Oluşturulma Tarihi: Ocak 31, 2011 00:00

2009 yılı sonunda Toyota Türkiye distribütörlüğünü Sabancı Grubu’ndan alan ALJ’nin, Japonya’ya yaptığı ‘Adapazarı’nda ticari araç üret’ baskısı sonuç verdi.

Haberin Devamı

Toyota, tüm dünyada sadece Türkiye’de ürettiği modeli Verso’nun ticari versiyonunu da Adapazarı fabrikasında geliştirip üretmeye başladı. Şubat ayından itibaren 5 koltuklu Kombi ve 2 koltuklu Van versiyonuyla pazara sunulacak ‘Verso Active’ isimli modelle Toyota, Türkiye’de ticari araçlara uygulanan yüzde 10’luk vergi avantajından yararlanacak.
Geçici bir çözüm
Toyota Türkiye CEO’su Ali Haydar Bozkurt, Verso’nun ticari versiyonu ile, ticari araç pazarındaki eksikliklerini az da olsa kapatacaklarını belirterek, Active modelinin geçici bir çözüm olduğunu ifade etti. Bozkurt, “Japon Toyota’dan Adapazarı’nda yepyeni bir hafif ticari araç modeli üretmelerini istedik” diye konuştu. Bozkurt, Verso’nun ticari versiyonundan yılda ilk etapta 3 bin adet satmayı hedeflediklerini belirterek, toplam Verso satışının ise 5 bine ulaşacağını söyledi. Verso Active Kombi modeli 5 koltuklu olarak üretilirken, Van modeli 2 koltuklu olarak tasarlandı. Verso Active’nin satış fiyatı 36 bin 500 TL’den başlıyor.

Haberin Devamı

Aralıkta Avrupa’da en çok Toyota Türkiye’de satıldı

ALJ Grubun Türkiye’deki distribütörlüğünün çoğunluk hisselerini satın almasını takip eden bir yılın ardından, Toyota Türkiye’nin performans göstergelerinin yükselişe geçtiğini hatırlatan Ali Haydar Bozkurt, “2010 yılında 40 bin 58 satış adedi ile önceki yıla göre yüzde 61 oranında büyüme kaydederek tarihi bir başarıya ulaştık. Avrupa’da 6’ıncı olduk. Yıl başındaki satış öngörümüzün üzerine ekstra 14 bin 500 araç aldık. Bu geçmişte olmazdı. ALJ Grubu’nun ilişkilerinin desteğiyle oldu. Aralık ayında ise Avrupa’da en çok Toyota satan ülke olduk” diye konuştu. 2010 yılında satış rekorunun dışında mutlak müşteri memnuniyeti, bayi memnuniyeti gibi performans kriterleri ile de markanın gücünü artırdıklarını kaydeden Bozkurt, “Müşteri memnuniyeti bizim için ‘şeref namus meselesi’ oldu. Çünkü müşteri geleceğin teminatıdır” dedi. Bozkurt, 2011’de 50 bin, 2012’de ise 62 bin adet satış hedeflediklerini kaydetti.

0 kilometre Toyota rehberi için tıklayın

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!