Goldman ve TPG’yle güçlendi, Türkiye’yi büyüme merkezi seçti

Güncelleme Tarihi:

Goldman ve TPG’yle güçlendi, Türkiye’yi büyüme merkezi seçti
Oluşturulma Tarihi: Ocak 06, 2011 00:00

Kasım ayında dünyanın önde gelen menkul kıymetler ve yatırım yönetimi firmalarından Goldman Sachs Capital Partners ve Türkiye’de Yeni Rakı’yı üreten Mey İçki’nin de sahibi olan yatırım şirketi Texas Pacific Group (TPG) tarafından 1.2 milyar Euro karşılığında satışı tamamlanan Belçikalı hijyenik ürünler devi Ontex Group, değişim sonrası Türkiye’yi büyümeyi öncelikleri arasına koydu.

Hijyenik kadın pedi markası Helen Harper satış sonrasında Ontex’in Türkiye’deki ilk yatırımı olurken, firma Türkiye’deki 315 milyon liralık hijyenik ped pazarında ilk üçe girmeyi hedefliyor.

Hedef büyümek

Yıllık cirosu 1.2 milyar Euro olan Ontex Group’un Operasyonlardan Sorumlu Direktörü Thierry Navarre ve Türkiye Genel Müdürü Özgür Akyıldız satın almadan sonra Türkiye’de düzenlenen ilk basın toplantısında firmanın yatırım planlarına ilişkin bilgi verdi. Navarre, Ontex’in Goldman Sachs ve TPG tarafından satın alınmasının ardından cirosunu arttırmaya yönelik çeşitli hedefler belirlediklerini ifade ederek, şunları söyledi: “Goldman Sachs ve TPG’nin 1.2 milyar Euro gibi bir bedelle Ontex International’i satın alması finansal olarak çok daha güçlü bir yapı demek. Türkiye’deki marka yatırımı dahil, dünyada da bu yatırımlara devam edeceğiz. Rusya ve Avusturalya’da iki yeni fabrika kurulacak. Öncelikli hedefimiz büyümek. Türkiye bizim için öncelikli ve sürekli gelişen bir pazar. Buradan ayrıca Ortadoğu ve Afrika olmak üzere yeni pazarlara açılacağız.”Ontex Türkiye, temel olarak Türkiye ve çevre ülkelerin perakende piyasasına Canbebe markası ile bebek bezi ve bebek bakım ürünleri, Canped markası ile yetişkin hasta bezi ve Canlady markası ile hijyenik kadın pedi sağlıyor. Navarre, Canlady’nin Türkiye’deki hizmetini tamamladığını ve yerini Helen Harper markasına bırakacağını belirterek, “Ontex’in hijyenik ürünler pazarında Avrupa’da yüzde 50’yi aşkın pazar payı var. Helen Harper, Moltex ve Euron gibi küresel markalarımız bulunuyor. Helen Harper’ın Türkiye’de de başarılı olacağını düşünüyorum” dedi.

Türkiye payı yüzde 10

Türkiye Genel Müdürü Özgür Akyıldız ise, Türkiye’de 315 milyon liralık bir hijyenik ped pazarı olduğunu bildirerek, “Böyle bir pazarda Helen Harper ile öncelikli hedefimiz, bebek bezi pazarında olduğu gibi ilk üç markadan biri olabilmektedir. Bunu gerçekleştirebilmek için güçlü satış ağımızı en etkin şekilde kullanıp, ürün ve markaya yatırıma devam edeceğiz” dedi. Türkiye’nin grup içinde yüzde 10’luk pay sahibi olduğunu, ürünlerini 45 ülkeye ihraç ettiklerini ve ihracatın 2010’da yüzde 31 oranında arttığını kaydeden Akyıldız, öncelikli hedeflerinin Türkiye üzerinden ihracat odaklı büyüme olduğunu söyledi.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!