Türkiye’nin en beğenilen şirketleri belli oldu

Güncelleme Tarihi:

Türkiye’nin en beğenilen şirketleri belli oldu
Oluşturulma Tarihi: Nisan 03, 2010 00:00

EKONOMİ dergisi Capital’in, 10’uncusunu düzenlediği "Türkiye’nin En Beğenilen Şirketleri 2009" araştırmasında Turkcell birinci, Arçelik 2’inci seçilirken, Garanti Bankası ile Koç Holding ise 3’üncülüğü paylaştı. 618 şirketten 1347 yöneticisinin katıldığı oylamada Türkiye’nin en beğenilen 20 şirketi ile 36 sektörün en beğenilen ilk üç şirketi de belirlendi.

En beğenilen şirketlerin seçilmesinde, yenilikçilik, müşteriyi ön planda tutma, sorumluluk, müşteri-çalışan ve hissedar menuniyeti önemli rol oynadı.
İş ve ekonomi dergisi Capital’in 2009 Aralık sayısında açıkladığı "Türkiye’nin En Beğenilen Şirketleri 2009" araştırmasında dereceye giren şirketlere ödülleri, Ritz Carlton İstanbul’da düzenlenen törenle verildi. İsviçre merkezli insan kaynakları şirketi Adecco’nun işbirliğiyle, Atos Origin ve T-Systems şirketlerinin destek sponsoru olduğu gece Demet Tuncer’in canlı performansıyla başladı.

YATIRIMCI İTİBARI YÜKSEK ŞİRKETLERİ TERCİH EDİYOR

Törenin açılış konuşmasını yapan Capital ve Ekonomist Dergileri Yayın Direktörü Rauf Ateş, beğenilmek ve itibarın son yıllarda şirketler için çok önem kazandığını belirterek, "İtibarı yükselen ve itibarı düşen şirketler hakkında çeşitli verileri içeren bir araştırmada, satın alma isteği itibarı yüksek şirketlerde yüzde 48 iken itibarı düşen şirketlerde yüzde 24, hisse senedi değeri kazanma oranı itibarın yükselen şirketlerde diğerlerine göre yüzde 13 fazla, ABD’de yüzde 22 fazla. İMKB ilk üç ayda yüzde 5 prim yapmış, Capital’in belirlediği 20 şirket ise yüzde 6.21 oranında değer kazanmış. Yatırımcı itibarı yüksek şirketleri daha fazla tercih ediyor. Bu şirketlerin önerilme oranı yüzde 77 iken ürün ve hizmetlerine daha fazla para verebileceğini söyleyenlerin oranı diğerlerine göre yüzde 48 daha iyi. Dünyada bu tür organizasyonlarda şirketler üst sıralara tırmanmak için çalışmalar yürütüyor. Bu hem şirketler için hem de tüketici için bir veri olarak kabul ediliyor" dedi.

KRİZİ İYİ YÖNETEN ŞİRKETLER BAŞARI KAZANDI

Adecco Doğu Avrupa Bölgesi Direktörü Tibet Eğrioğlu ise, Global Ekonomik krizin etkilerinin ağırlaştırdığı 2009’da, şirket değerlerini koruyan, kriz yönetimi gerçekleştiren, yüksek düzeyde çalışan bağlılığı sağlayan, İnsan kaynakları politikalarını devam ettiren firmaların bu krizden başarı ile çıktıklarını söyledi. Tibet Eğrioğlu, kriz yönetiminde detayların ön plana çıktığını belirterek, "Çalışanlarda güven duygusu azaldı. Motivasyon düştü, iş tatmini azaldı. Riskli kararlarda artış oldu. Kurum içi çatışmalar arttı. Ancak bu gün burada bulunan profesyoneller, gösterdikleri doğru yönetim biçimleri, yüksek düzeyde çalışan bağlılığı sağlayacak insan kaynakları politikalarını devam ettirdiler. Çalışanlarının inandığı vizyonu krizde bile canlı tuttular. Bütün çalışanlarca paylaşılan ortak değer sistemini kurdular. Kurum içi yenilikçiliği ve yaratacılığı destekleyen bir yönetim ikliminin varlığını devam ettirdiler. Bu sayede kurumsal itibarlarını koruyup krizden doğru yönetim anlayışı ve insana verilen değerle başarı ile çıktılar" dedi.

ZOR BİR YIL OLDU

Deutsche Telekom’un Türkiyedeki Şirketi T-Systems Türkiye Genel Müdürü Sinan Kılıçoğlu da 2009’un ekonomik kriz açısından 2008’i çok aratmadığını belirterek şunları söyledi: "Ekonomik açıdan kolay olmayan bir yılı geride bıraktık. Ödül alan şirketler bu krizi iyi yöneterek başarıya dolayısıyla da bu ödüllere sahip oldular. Hepsini kutluyorum" dedi.
Türkiye’nin en beğenilen markası seçilen Turkcell’in Genel Müdürü Süreyya Ciliv, ödülü İstanbul’dan Erzurum’a kadar Türkiye’de çalışan 10 bin çalışan adına aldığını belirterek şöyle dedi: "Bu ödülde hepsinin alın teri ve emeği var. Bu ödülü 3 yıl arka arkaya almamızın en büyük faktör, müşterilerin Turkcell’e olan güvenidir. İçinde bulunduğumuz teknoloji sektörü çok hızla değiştiği için yenilikçi olmak bir yerde işin çekirdeğinden geliyor. Biz de yeni çözümleri hem kurumsal hem bireysel müşterilerimize sunuyoruz. Onlara Turkcell yaşam tarzını sunurak hayatlarını zenginleştirip verimli hale getirmeye çalışıyoruz."

17 BİN ÇALIŞANIN ÖZVERİSİ VAR

Türkiye’nin en beğenilen ikinci şirketi seçilen Arçelik’in Genel Müdürü Levent Çakıroğlu da, Arçelik’in Türkiye’ye mal olmuş bir marka olduğunu belirterek, "Artık gelirlerimizin yarısından fazlasını uluslararası operasyonlardan elde ediyoruz. Arçelik Grubu, geçtiğimiz yıl Batı Avrupa’da sektöründe pazar payını en çok artıran şirket oldu. İngiltere’de sektörümüzde ikinci büyük markayız. Beko markamız yine İngiltere’de buzdolabında pazar lideri. Bütün bu başarının arkasında, yıllarca Türk tüketicisinin Arçelik markasına gösterdiği güven var. Yıllardır, 17 bin Arçelik çalışanının markamız için gösterdiği gayret var. Yenilikçilik, müşteri memnuniyeti, kalite kimliklerimizin ayrılmaz parçası" dedi.
Konuşmaların ardından Türkiye’nin en beğenilen ilk 20 şirketi ile sektörlerinde birinci olan şirketlere ödülleri verildi. Tören ödül alan şirket yöneticilerinin toplu fotoğraf çektirmesiyle sona erdi.

Araştırmaya göre Türkiye’nin en beğenilen ilk 20 şirketi şöyle:

1- Turkcell
2- Arçelik
3- Garanti Bankası-Koç Holding
4- Coca-Cola Company
5- Sabancı Holding
6- Eczacıbaşı Topluluğu
7- Unilever
8- Ülker
9- Türkiye İş Bankası-Procter&Gamle
10- Doğuş Holding
11- Türk Telekom
12- Vestel
13- Borusan Holding
14- Microsoft
15- Toyota
16- Siemens Sanayi
17- BSH
18- Efes Pilsen
19- Akbank
20- Tüpraş

Sektör birincileri Firmalar ise şöyle:

Akaryakıt dağıtımı ve Madeni Yağlar Sektörü: Shell
Aracı Kurumlar: İş Yatırım
Bankacılık Sektörü: Garanti Bankası
Bilişim Sektörü: Microsoft
Bireysel Emeklilik Sektörü: Garanti Emeklilik
Boya Sektörü: Marshall
Çimento Sektörü: Nuh Çimento
Dayanıklı Tüketim Malları Sektörü: Arçelik
Demirçelik Sektörü: Erdemir
Enerji Sektörü: Enerjisa
Faktoring Sektörü: Garanti Faktoring
Gıda Sektörü: Ülker
Hazır Giyim ve Mağazacılık Sektörü: LCW
Alkollü İçecek Sektörü: Mey İçki
Alkolsüz içecek Sektörü: Coca-Cola
İçecek - Su Sektörü: Nestle - Erikli
İlaç Sektörü: Pfizer
İnşaat Sektörü: Enka
Kağıt ve Ambalaj Sektörü: Olmuksa
Kargo, Nakliye, Lojistik Sektörü: DHL
Kişisel Bakım ve Kozmetik Sektörü: Procter & Gamble
Leasing Sektörü: Garanti Finansal Kiralama
Mobilya Sektörü: İstikbal
Otomotiv Sektörü: Toyota
Paketlenmiş Et Sektörü: Banvit
Perakende Sektörü: Migros
Plastik Ambalaj Sektörü: Korozo
Plastik Boru ve Pencere Sektörü: Fırat
En Beğenilen Reklam Ajansı: TBWA
Sağlık Gereçleri ve Seramik Sektörü: Eczacıbaşı Vitra
Sigorta Sektörü: Axa Sigorta
Su Sektörü: Nestle
Süt ve Sütlü Mamüller Sektörü: Sütaş
Tekstil Sektörü: Altınyıldız
Telekom Sektörü: Turkcell
Temizlik Ürünleri Sektörü: Unilever
Turizm Sektörü: Setur
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!