Güncelleme Tarihi:
Düşünün ÖTV indiriminin devrede olduğu Mart-Eylül ayları arasında bile aylık bazda en fazla 81 bin adetlik satışa ulaşan sektör, Aralık ayında bir anda 90 bin adetlik rekor satış yaptı. Sadece kendi olanaklarıyla devreye sokulan kampanyalarla eğer rekor satışa ulaşılmışsa, hükümet çok rahatlıkla, "Sizin desteğe ihtiyacınız yokmuş, kendi kendinize hallediyorsunuz" diyecektir.
Otomotivin şampiyonları belli oldu
4 FİRMANIN SAVAŞI
Peki aralık başında 40-50 bin adetlik satışlardan bahsedilirken, bir anda nasıl oldu da 90 bin adetlik satışa ulaşıldı. Sebebi 4 firmanın liderlik savaşında yatıyor. Toplam satışlarda Koç'un iki markası Ford ve Fiat, otomobil satışlarında da Renault ve Hyundai arasında yaşanan amansız rekabet sonucunda pazar özelikle son iki haftada öyle bir uçuşa geçti ki, sektördeki diğer markalar bile ağızları açık bu durumu seyretti.
GERÇEK TRAFİK KAYITLARINDA
Düşünün geçtiğimiz pazar günü Renault, bayilerine 'yine lideriz' mesajı' gönderirken, 3 gün içinde Hyundai atağa kalkıp 1600 adetlik farkla liderliği ele geçirdi. Ford ise düne kadar binek ve hafif ticari araç satışlarında Fiat'ın 250 adet önündeyken bir günde bu durum 95 adetle Fiat'ın lehine döndü. Dün ODD'nin 2009 yılı raporuyla Hyundai ve Fiat liderliğini açıklarken, Ford ise 'Ağır ticariler sonunda toplamda ben liderim' diyerek masaya yumruğunu vurdu. Açıkçası bu noktada firmaların beyanlarına dayanan ODD rakamları bana çok da gerçekçi gelmiyor. Aslında asıl lider trafik kayıtlarından çok daha net ortaya çıkacaktır. Ama bunu da kimse açıklamaya yanaşmıyor.
2010'DA NE YAPACAKLAR
Sonuçta aralık ayındaki bu çetin liderlik savaşında unutulan en önemli nokta hükümetti. Otomotiv sektörünü yakından takip eden hükümet sizce sektörün 90 bin adetlik satışından sonra bir desteği gündemine alır mı. Bunu liderliğe oynayan 4 firma da dahil tüm firmalar çok net biliyor. Bir çoğu da bu endişeyi dile getiriyor. 2009 yılını bir şekilde ÖTV indirimi ve zararına satışlarla aştınız, 2010'da ne yapacaksınız merak ediyorum. Bu arada bazı firmaların yeni kampanyaları şimdiden devreye soktuğunu da belirtmekte fayda var. Tüketiciler aralık ayından avantajla çıktılar ama 2010 yılında bu dengesiz fiyatlar karşısında nasıl hareket edecekler o da bir merak konusu.