LPG'li Hyundai ne kadar avantajlı?

Güncelleme Tarihi:

LPGli Hyundai ne kadar avantajlı
Oluşturulma Tarihi: Mart 10, 2009 00:18

Hyundai Genel Müdürü Kurthan Tarakçıoğlu ile dün başlayan röportajın ikinci ve son bölümünü aşağıda okuyabilirsiniz.

Haberin Devamı

I. Bölüm: Hyundai'den büyük sürpriz

- LPG'li Hyundai işi nereden çıktı?

Biz müşteriye hizmet götürmeyi, fayda sağlamayı düşünen bir markayız. Bir kere LPG'li araç benzinliye göre önemli bir yakıt tasarrufu sağlıyor. İkincisi çevre şu anda dünyanın sorunu. LPG'li araçla benzinliye göre zararlı gaz salınımı yüzde 13 azalttık. Her iki faydayı yanyana koyduğumuzda, 'zaten gecikmiştik, bir an önce başlayalım' dedik ve başladık.

- Fabrika çıkış LPG'li mi yoksa sonradan mı taktırılıyor?

Biz bu konuda dünyada en ileri teknolojiye sahip firmalardan birisi olan İtalyan BRC ile çalışıyoruz. Gelip bizden sıfır araç alanlar isterlerse BRC'nin servislerinde veya Hyundai servislerinde LPG kitini taktırabiliyorlar. Direkt LPG'li üretim yapmıyoruz, çünkü bu konudaki iş ortaklarımız gayet iyi.

Haberin Devamı

Eren GÜLER YAZIYOR

- Garantisi var mı?

Diğer araçlara verdiğimiz garantinin aynısını veriyoruz. 5 yıl ve 100 bin km garanti kapsamında.

- Ne kadar yakıt tasarrufu yapıyor?

Benzinli modelere göre yüzde 35 tasarruf sağlıyor. Bizim hesaplarımıza göre 100 bin kilometrede 8 bin lira tasarruf oluyor.

-Yakıt tüketimi nedir?

100 kilometrede 9.1 litre otogaz tüketiyor

- Ücreti ne kadar?

1500 TL dönüşüm ve servis bedeli var. Ama bunun karşılığında çok daha büyük bir tasarruf yapıyorsunuz.

- İlgi nasıl?

Biz bu işe 3 ay önce sadece Accent Era 1.4 ve 1.6 modellerinde başladık. Aradan geçen sürede 750 tane LPG dönüşümlü araç sattık.

- İyi mi bu rakam?

Tabii ki. Bu rakam Era'nın söylediğim iki modelinin yüzde 20'sine denk geliyor. Bizce çok önemli. Her beş araçtan birinin LPG'li satıldığı anlamına geliyor.

- Diğer modellere uygulanmıyor mu?

Önce Era ile başladık ama artık tüm modellere yaydık. i10, i30, Matrix gibi tüm benzinli binek araçlarda isteyen herkes LPG'li alabilir. Böylece bu LPG işini daha da büyüteceğiz.

- 2009 için bir hedef var mı?

Daha işin başında 750 sattık, 2009'da rahat rahat 4 bini buluruz.

Haberin Devamı

- Peki LPG ile herhangi bir performans kaybı oluyor mu?

Hiç bir değişiklik yok. Tamamen aynı performansı alıyorsunuz. Sonuçta artık hem teknoloji çok gelişti hem de kullandığımız marka çok iyi.

- Güvenlik sorunu?

Tamamen güvenli bir sistem. Zaten böyle olmasa bu işe girmemiz, buna garanti vermemiz söz konusu bile olamazdı. Çok uzun araştırmalar yaparak başladık bu işe.

- Ama toplum genelinde böyle bir güvenlik sorunu algısı var...
 
Evet, çünkü geçmişte LPG'li araçlarla ilgili birkaç tane vaka oldu. Bir de dışarıda, sanayide ehil olmayan kişilerin elinde yapılan dönüşünmler var. Bunlar risk oluşturdu. Sonuçta zaman içerisinde bunlar bizim gibi girişimlerle yolunu bulacak ve düzgünleşecek. Ama bu kötü algıların giderilmesi daha bir-iki yıl alacak.

Haberin Devamı

Bizim için en önemli konu güvenlik. Ardından ekonomik olması, çevreci olması ve garantili olması geliyor. LPG'li araç satışlarında kullandığımız unsurlar bunlar.

- Türkiye'de LPG'li araçlar kapalı garajlara alınmıyor. Bu uygulama yurtdışında var mı?

Hayır, bu bize özgü bir uygulama. Avrupa'da tamemen serbest.

- Hyundai'nin bu sene yeni modelleri gelecek mi?

Bu sene gelecek olan i30'un Crossover station wagonu var. ix55 diye bir SUV aracımız var, Santa FE'nin de üzerinde bu araç. Yıl ortasında B segmentinde i20 gelecek. Ayrıca ABD'de yılın otomobili seçilen Genesis de gelecek.

- O nasıl bir araç?

Lüks segmentte bir araç. Satış olarak çok yüksek rakamlara ulaşamayız ama Hyundai'nin marka olarak nereyi hedeflediğini tüketicinin görmesi açısından iyi bir şey olacak. Biz Genesis'le A plus tüketiciyi hedefliyoruz.

Haberin Devamı

Hyundai Genesis / Foto-Galeri

- Fiyat?

150 bin liranın üzerinde olur.

- i20 nasıl bir araç?

O da Getz'in yerine gelecek. Getz'in üretimi bitiyor artık.

- Era'da bir değişim olacak mı?

Era'da 2010 model yılı değişikliği olacak ve bir makjaylama yapılacak.

eguler@hurriyet.com.tr

 

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!