Eğlencede yüzde 40 bilet satıp öne çıktı, yabancı ortak için harekete geçti

Ceyhun KUBURLU
01.01.2011 - 00:00 | Son Güncelleme:

Son dönemlerde eğlence sektörüne yaptığı yatırımlarla hızla büyüyen Beşiktaş Kültür Merkezi (BKM) yabancı şirketlerin de gözdesi oldu. Türkiye’de eğlence sektörüne ait bilet pazarının yüzde 40’ına sahip olan BKM, yeni bir eğlence alanı içinde düğmeye bastı.

TÜRKİYE’nin eğlence sektöründe faaliyet gösteren en büyük şirketlerinden biri olan Beşiktaş Kültür Merkezi (BKM) organizasyon ve tiyatro bölümünü yabancı bir şirkete satmaya hazırlanıyor. Bugüne kadar eğlence sektöründe satılan biletlerin yaklaşık yüzde 40’ına sahip olan BKM’ye bir çok yabancı şirket ortaklık için teklif götürmeye başladı. 9 yılda 9 filmi de beyaz perdeye taşıdıklarını söyleyen BKM Genel Müdürü Zümrüt Arol Bekçe, “Filimler için 22 milyon bilet sattık. Eğlence sektöründe büyümeye devam ediyoruz. BKM’nin organizasyon ve tiyatro bölümü için yabancı bir şirketle ortak olacağız. Yeni bir organizasyon alanı için de yatırım yapmayı planlıyoruz” dedi.

Hangi ünlüler geldi

Türkiye’nin eğlence sektöründe önemli rakamlara ulaşıldığını açıklayan Zümrüt Arol Bekçe, şu bilgileri verdi: “2010 yılında Türkiye’de eğlence sektöründe satılan biletlerin yüzde 40’ı BKM organizasyonları oldu. Bu rakamlar bizim için çok önemli. Son 10 yıldır hiç durmadan büyüyoruz. Bu dönemlerde bir çok kriz gördük. Ancak hiç birinde bilet satışlarımız düşmedi. Özellikle konser alanında çok önemli gelişmelere imza attık. 1990’lı yıllarda düzenlenen stad konserlerinden uzun bir zaman sonra 2005 yılında yabancı sanatçı konserlerine olan ihtiyaca cevap vremek için harekete geçtik. Sting, Depeche Mode, Roger Waters, Shakira, Lenny Kravitz, Mark Knopfler, Leonard Cohen ve Rihanna gibi ünlü isimleri Türkiye’ye getirdik.”

Tiyatro yatırımı önemli

Tiyatronun finansal açıdan çok kârlı bir iş olmadığını dile getiren Zümrüt Arol Bekçe, şu değerlendirmeyi yaptı: “Tiyatro alanında çok fazla para kazanıp kâr elde etmeniz mümkün olmuyor. Ancak biz bu alanda yatırım yapmayı seviyoruz. Burası BKM için çok farklı. ‘Otogargara’, ‘Sen Hiç Ateş Böceği Gördün Mü?’ gibi oyunlar 4 yıl boyunca kapalı gişe oynadı. Yatırım yapmayı seviyoruz. Yılmaz Erdoğan için de tiyatronun ayrı bir önemi var.”

Çocuk eğlence büyüyor

Son dönemlerde BKM’nin en büyük yatırım yaptığı alanların başında çocuk eğlence sektörünün geldiğini belirten, Zümrüt Arol Bekçe, şunları anlattı: “Çocuk eğlence sektörü kuruluşundan beri BKM’nin yoğun ilgisi altında. BKM Tiyatro’da her cumartesi Palyaçolar, Sizinkiler, Sizinkiler Altın Çiçeğin Peşinde ve Evde Şamata gibi tiyatro oyunları sergilenirken, Peter Pan, Bugs Bunny Buzda gibi oyunlar pazarı önemli ölçüde büyülttü. 2011 yılında sömestr tatilinde ise Pinokyo Çocuk Müzikali İstanbul, İzmir, Ankara ve Bursa da çocuklar ile buluşacak. Aladdin On Ice İstanbul Park Orman’da sahnelenecek.”

Beyazperdeye 10 yılda büyük yatırım yaptık

TÜRK sinemasının 2001’de Vizontele ile yeni bir sayfa açtığına dikkat çeken Zümrüt Arol Bekçe, “Türkiye’de sinema izleyicisi Vizontele ile yeniden sinema salonlarını doldurmaya başladı. Bu alanda Mars Grubu gibi önemli şirketlerde yatırımlarını hızlandırdı. 10 yıl içerisinde sinema sektörü çok yol kat etti. Bu süre zarfında Vizontele, Vizontele Tuuba, G.O.R.A, Organize İşler, Hokkabaz, Beynelmilel, Neşeli Hayat, Eyyvah Eyvah ve Çok Film Hareketler Bunlar gibi önemli yapımları beyaz perdeye taşıdık. Toplamda filmlerimiz Türkiye ve Avrupa’da 22 milyon izleyiciye ulaştı” diye konuştu.

Ailelere yüzde 50 indirim uyguluyoruz

ÇOCUK eğlence sektöründe bilet satışlarının çok yüksek olduğunu söyleyen Zümrüt Arol Bekçe, şu bilgileri verdi: “Çocuk organizasyonlarına katılmak isteyenler en az 3 bilet alıyor. Bu yüzden de bilet satış rakamlarımız çok yüksek. Biz bu konuda çok hassas davranıyoruz. Tüm kitlelere ulaşmak adına bilet fiyatlarını minimum seviyede tutuyoruz. Ayrıca belli günlerde ailelere yüzde 50’ye varan indirim fırsatları uyguluyoruz.”

Turizme önemli katkı yapıyoruz

2008 yılından beri Türkiye’de düzenlenen yabancı konserlerin ve gösterilen turizme katkı yaptığını açıklayan Zümrüt Arol Bekçe, şu değerlendirmeyi yaptı: “Dünyadaki finansal kriz Türkiye’deki biletlerin satışını da artırdı. Yunanistan başta olmak üzere bir çok ülke düzenleyeceği organizasyonları kriz yüzünden iptal etti. Bu nedenle Yunanistan, İran, Bulgaristan, Romanya ve diğer komşu ülkelerden bir çok turistin sadece konser için İstanbul’a geldi.”

Konserlerin ortalama bilet fiyatı

BİLET fiyatlarına son yıllarda zam yapmadıklarını da vurgulayan Zümrüt Arol Bekçe, şu bilgileri verdi:
Yabancı konserlerin ortalama bilet fiyatı 103 TL.
Yerli konserlerin ortalama bilet fiyatı 34 TL.
Yabancı müzikal ve tiyatroların ortalama fiyatı 70 TL.
Yerli müzikal ve tiyatroların ortalama fiyatı 34 TL.
Etiketler:


EN ÇOK OKUNANLAR

    Sayfa Başı