Buzlu çayda hızlı büyüyen Türkiye ilk 3’e girecek

Hürriyet Haber
06.07.2012 - 00:00 | Son Güncelleme:

PLI Başkanı Stanislas Auber, “Türkiye, faaliyet gösterdiğimiz 70 ülke içinde 6’ncı büyük pazarımız oldu. Buzlu çay kategorisinin en hızlı büyüdüğü ülkeler arasında. Son 5 yılda Türkiye’de 3 kat büyüdük. Gelecek 5 yılda da 3 kat büyüyerek, Türkiye’nin dünyada ilk 3’e girmesini hedefliyoruz” dedi.

Türkiye’de ve dünyada Lipton Ice Tea’nin üretim ve pazarlamasını yürüten, PepsiCo ve Unilever ortaklığı ile kurulan PLI’nin Başkanı Stanislas Auber, 70 ülkede faaliyetlerinin bulunduğunu belirterek, “Türkiye bu 70 ülke içinde 6’ncı sırada. Bizim için önemli ve büyük bir pazar. Buzlu çay kategorisinin en hızlı büyüdüğü ülkelerden biri. Son 5 yılda Türkiye’de 3 kat büyüdük. Önümüzdeki 5 yılda da 3 kat büyüyerek, Türkiye’nin dünyada ilk 3’e girmesini hedefliyoruz” dedi. ABD’nin Lipton Ice Tea içinde birinci büyük pazar olduğunu kaydeden Auber, “Bunu Rusya, Fransa, Belçika, Hollanda, Lüksemburg ve Almanya takip ediyor. Türkiye hızlı büyümesiyle gelişmiş pazarları geride bırakarak yakın zamanda ilk 3’te yerini alabilir” diye konuştu.  Türkiye’nin pazarlama konusundaki deneyimlerinden daha fazla yararlanmak amacıyla 70 ülkenin pazarlama müdürlerinin katılımıyla yıllık pazarlama toplantılarını bu yıl Türkiye’de gerçekleştirdiklerini belirten Auber, Türkiye pazarına ilişkin şu değerlendirmeyi yaptı: “Türkiye 2011’de Lipton Ice Tea pazarları arasında en yüksek büyümeyi getiren ülke oldu. Burada uygulanan programları tüm dünyaya örnek gösteriyoruz. Buzlu çay kategorisi aslında Türkiye için henüz gelişmekte olan bir pazar. Halen yıllık kişi başı tüketim 1 litre. Oysa bu rakam Avrupa’da 6 ve Japonya’da 33 litre.”

ABD’de büyüme yavaş

2008 krizinden bu yana düşse de alkolsüz içecek alanında en hızlı büyüyen kategorinin buzlu çay olduğunu söyleyen Auber, şöyle devam etti: “Özellikle ABD ve Batı Avrupa pazarında büyüme giderek azalıyor. Bunda kriz kadar yaşlanan nüfusun da etkisi var. Hızlı büyüme ise, gelişmekte olan pazarlardan geliyor. Hindistan ve Türkiye bizim için önemli ülkeler. Daha fazla tüketim yapan orta sınıf giderek büyüyor ve hedef kitlemiz olan genç nüfus, toplam nüfusun içinde büyük paya sahip.”

3 milyar Euro ciro

Lipton Ice Tea’nın Kuzey ve Güney Amerika ile Batı Avrupa’da pazar lideri olduğunu kaydeden Auber şu bilgileri verdi: “PepsiCo ve Unilever’in 21 yıldır süren evliliğin sonucu geçen yıl ABD’deki kardeş şirketimizden 1 milyar Euro, Avrupa’dan 2 milyar Euro olmak üzere 3 milyar Euro’luk ciro elde ettik.”

Tüketici az şekerli ürünlere yöneldi

PLI Doğu Avrupa Bölgesi Başkanı Paul Andersen da, tüketicilerin daha az şekerli sağlıklı ürünlere doğru kaydığını belirterek, “Son tüketici eğilimlerine göre buzlu çay ideal noktada. Dünyanın her yerinde hızlı büyüyen kategori. İçecekte diğer kategorilere göre 3 kat büyüyor. Dünyada halen 3 milyar kişi buzlu çayı hiç denememiş durumda. Bu bile karşı karşıya olduğumuz büyük potansiyeli gösteriyor. Tanıtım ağırlıklı pazarlama faaliyetlerini artırarak sürdüreceğiz” diye konuştu.

‘Elmalı’ buzlu çay dünyada satılacak 

LIPTON Ice Tea’nin Türkiye’deki en yakın rakibinin 3 katı pazar payına sahip olduğunu kaydeden PepsiCo İçecek Türkiye Pazarlama Müdürü Deniz Aktürk Erdem ise, Türkiye’de 2011 yılında buzlu çay pazarının yüzde 43 büyüdüğünü söyledi. Deniz Erdem, şunları kaydetti: “Bu büyümenin yaklaşık yüzde 70’i Lipton Ice Tea’den geldi. Dünyadaki Lipton Ice Tea pazarlarının aksine Türkiye’de uyguladığımız yerel reklam kampanyalarıyla bu çok hızlı büyümeyi yakaladık. Ayrıca buzlu çay, sudan sonra harareti en çok gideren içeceklerin başında. Ramazan ayı için en çok tercih edilen içeceklerden biri haline geldi. Tanıtımını artırarak pazarı büyütmemiz gerekiyor. Türkiye inovasyonda da öncülük ediyor. Dünyadaki ilk Kırmızı Elma aromalı buzlu çayı Türkiye’de geliştirdik. Yakında başka ülkelerde de satışa çıkacak.”

Etiketler:


EN ÇOK OKUNAN HABERLER

    Sayfa Başı