Belgrad Ormanı’nda müthiş çekişme

Güncelleme Tarihi:

Belgrad Ormanı’nda müthiş çekişme
Oluşturulma Tarihi: Nisan 24, 2000 00:00

Haberin Devamı

Belgrad Ormanı'nda düzenlen Pirelli Rallisi'nde son yılların en müthiş çekişmesi yaşandı. Organizasyon bozuklukları rallicilerin tepkisine neden oldu.

İstanbul Otomobil Sporları Kulübü'nce (İSOK) düzenlenen Türkiye Ralli Şampiyonası'nın ilk ayağı Pirelli Rallisi cumartesi günü Belgrad Ormanı'nda yapıldı. Ralliye katılımcı ilgisi çok üst düzeydeydi. Çeşitli sınıflarda 76 otomobil start aldı. Akşamki yoğun yağış, sabah havanın kapalı olması seyirci ilgisini çok düşürdü. Son etaplara doğru bardaktan boşanırcasına yağan yağmur da kalanları kaçırmaya yetti.

Duyuru yapılmadı

Start öncesi servis alanlarını dolaşırken ilk dikkatimizi çeken Erkan Bodur'un sıkıntılı yüz ifadesi oldu. Bodur, Toyata Team Atakan adına ülkemizi FIA takımlar kupası'nda temsil eden Serkan Yazıcı'nın co-pilotu. ‘‘Ne oldu’’ diye sorduğumuzda ‘‘Organizasyon’’ cevabını aldık. Detaylı açıklamayı varış noktasında yaptı: ‘‘Normal programa göre ilk özel etap sonrası servis alacaktık. Fakat son anda yapılan bir değişiklikle bu iptal edilmiş. Böylesine önemli bir değişiklik makul bir süre önce bize bildirilmeli ve imza karşılığı değişiklik bülteni verilmeliydi. Oysa bu değişik son anda yapıldı ve tesadüfen gördüğümüz bir tahtadan ilan edildi. Bu yarışa çok üst düzeyde bir katılım oldu. Herkes motorsporları adına güzel şeyler yapılması için çalışıyor. Ama yapılan hatalar yüzünden rekabet gölgeniyor. Rekabet gidince seyirci gelmiyor, seyirci olmayınca sponsor da olmuyor. Her anlamda bütün emeklerimiz boşa gidiyor.’’

Beş WRC çekişti

Gerçekten de bu yarışta ekabet son yılların en üst seviyesine ulaştı. Yarışa en üst düzey ralli otomobilleri olan tam beş WRC (World Ralli Car) katıldı. Adnan Sarıhan'ın kullandığı Ford Escort WRC şansız bir şekilde servis alanında çalışmayınca yarış dışı kaldı. Ama diğer dört WRC çok sıkı bir rekabet içine girdi. Ertan Nacaroğlu Toyota Corolla WRC'yi ilk kez kullandığı için temkinli bir tempoda gitti ama hep üst sıraları zorladı. Geçen yıl FIA Takımlar Kupası'nda Dünya İkincisi olan Volkan Işık, Subaru Impreza WRC'siyle, geçen yılın Türkiye ve Balkan Şampiyonu Ercan Kazaz yine Impreza WRC'yle ve Serkan Yazıcı Toyota Corolla WRC'siyle birincilik için müthiş bir yarış çıkardılar.

Ralli'nin en çok merak edilen ve konuşulan ismi Volkan Işık'tı. Son anda hangi otomobili kullanağı belli olan Volkan'la birinci özel etap sonrası konuştuk. Yarıştan önce sadece 30 km kullanabildiği otomobiline alışma devresinde olduğunu ve ilk etapta kendisine iki saniyeye malolan bir spin atttığı söyledi. Ama bu koşullarda otomobilinden memnun olduğunu belirtti. Işık ilk etapta Kazaz'ın iki saniye ardından ikinci sıradaydı.

İşaret hatası takla attırdı

İkinci etap yarışın kaderini belirledi. Organizasyon bozukluğu doruk noktasına ulaştı. Bir organizasyon hatası Volkan'ın takla atmasına neden oldu. İkinci özel etabın finişindeki hakem masası yarışmacılara bildirilmeden 750 metre ileri alındı. Yol notları doğal olarak biten Işık-Avimelek ikilisi finish noktasını ararken, bir tepenin arkasındaki kayaya çarptılar. Sol ön tarafından darbe alan otomobil havalandı. Önce arka tamponunu ardından da sağ ön tarafını yere çarparak, büyük bir şans eseri dört teker üstüne düşerek düzeldi. Fakat kazaya rağmen Volkan bu etapta en yakın rakibinden 30 saniye fark atmıştı. Bu da kafalarda soru işareti yarattı.

Bu arada Mitsubishi Evo 6 ile yarışan Emin Ali Sipahi'nin önüne bir traktörün çıktığı, bu yüzden Sipahi'nin etap ortasında durmak zorunda kaldığı haberi geldi. Zaman zaman köylülerin yetersiz önlemler nedeniyle otomobilleriyle özel etaplara girdikleri de söyleniyordu. Bu yüzden bazı yarışmacılar organizasyona ‘‘felaket’’ yakıştırmasını yaptılar.

Volkan üçüncü etaba kırılmış bir aks, patlak süspansiyon ve yamuk bir direksiyonla başladı. Ancak kaza hırslanmasına ve çok hızlı bir tempo tutturmasına neden oldu. Direksiyondaki problem nedeniyle bir virajda 450 derecelik spin attı, yani arabası kendi etrafında yaklaşık bir buçuk tur döndü...

Aynı etapta Saxo Cup'ta yarışan Tarık Öktem kaza yaparak, kendisinden sonra start alan Emin Ali Sipahi ve Adnan Sarıhan'a geçildi.

Volkan servis alanında problemlerini bir ölçüde giderdikten sonra sürekli hızlanarak yarışmaya devam etti. Kırık dökük arabasıyla rakiplerini zorlamaya devam etmesi, seyirciler büyük heyecan verdi ve onların gönlünü kazanmasına neden oldu. Bu yüzden Impreza WRC'siyle taş ve çamur yağmuruna tuttuğu seyirci ondan alkışlarını ve çığlıklarını esirgemedi. Volkan ise yarışın ortasında verilen arada kazaya ilişkin şu yorumu yaptı: ‘‘Böyle rezalet olmaz. Bu yarışın ve yarışı düzenleyen İSOK'un yarış takviminden düşürülmesi gerekir’’.

Sonuç geceyarısı açıklandı

Yarışı üçüncü sürdüren Kazaz ise otomobili ile dil sorunu yaşadığını ve Kaldera Racingi Team'in ilk yarışında kötü bir sınav vermediğini belirtiyordu.

Bu arada Ford Escort WRC'si çalışmayınca yarış dışı kalan Adnan Sarıhan'ın, Volkan'ın otomobilini Mad Max filmindekilere benzetmesi Volkan'ın böyle anılmasına yol açtı. Arabanın hali ve Volkan'ın hırsı benzetmeyi doğruluyordu.

Volkan ilgi odağıyken Team atakan pilotları sesiz ilerleyişini sürdürdü. Serkan Yazıcı, birinci sırada giden Volkan Işık'ın ya bir kaç saniye gerisinde ya da önündeydi hep. Ertan Nacaroğlu'nun temkinli temposu da Ercan Kazaz teknik sorunlar nedeniyle yavaşlayınca işe yaradı. Nacaroğlu yarış sonlarına doğru üçüncülüğe yükseldi.

Finish noktasında hem katılımıcılar hem da basın mensupları için çile noktası oldu. Geçici sonuçlar 22.30'da açıklanması gerekirken geceyarısından sonra açıklanabildi.

Finish noktasına rakiplerinin yaklaşık 30 saniye önünde gelen Volkan Işık ikinci etap zamanına yapılan itirazlardan sonra ikinci ilan edildi. Işık'ın otuz saniyelik avantajı, bu etapta erken start alarak kazandığına karar verildi. Üçüncü sırada start alan Tarık Öktem, Volkan Işık'ın alması gerekenden bir dakika erken start aldığını gördüğünü hakem masasına giderek bildirmişti.

Böylece Toyota Team Atakan pilotu Serkan Yazıcı birinci, Philips sponsorluğunda yarışan Volkan Işık ikinci, diğer Toyata Team Atakan pilotu Ertan Nacaroğlu üçüncü oldu.

Rallicilerin Türkiye şampiyonu olabilmesi için önümüzdeki aylarda düzenlenecek beş rallide de başarılı sonuçlar alması gerekiyor. Pirelli Rallisi'nden sonraki en zorlu sınav mayısta yapılacak Anatolia Ralli'si. Dünya Ralli Şampiyonası'nın etaplarından biri olması için çaba sarfedilen bu ralli organizasyon açısından da Türk rallicileri açısından bir sınav olacak.

Genel Klasman Sonuçları

1. Serkan Yazıcı-Erkan Bodur Toyata Corolla WRC

2. Volkan Işık-Yusuf Avimelek Subaru Impreza WRC

3. Ertan Nacaroğlu-İsmet Özbakır Toyota Corolla WRC

4. Emin Ali Sipahi-Alp Berker Mitsubishi Evo 6

5. Yılmaz Köprücü-Halit Avdagit Opel Astra

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!