« Hürriyet.com.tr
MENÜ

4 marka çekildi, WRC heyecanı özel takımların eline kaldı

Dünya Ralli Şampiyonası her zaman en çok izlenen spor organizasyonlarından biri olmuştur. Birçok markanın şampiyonluk savaşı verdiği parkurlar, artık neredeyse tamamen boşalmış gibi görünüyor. Bu hafta sonu sezonun ilk startını Monte Carlo Rallisi ile alacak olan şampiyonada bakalım nasıl bir çekişme yaşanacak? Ancak ortada olan tabloya göre Dünya Ralli Şampiyonası fanatikleri hüsran yaşayacak gibi görünüyor.

Murat TOSUN mtosun@hurriyet.com.tr
SON GÜNCELLEME
1977 yılından itibaren Dünya Ralli Şampiyonası adı altında koşulmaya başlayan ve dünyanın en çok takip edilen spor organizasyonlarından biri olan organizasyonu nasıl bir gelecek bekliyor? Öncelikle, 2005 sezonunun henüz başlarında PSA Grubu’nu oluşturan iki marka (Citroen-Peugeot) tarafından artık bu şampiyonada olmayacakları yönünde bir açıklama yapılmıştı. Gerçi sonrasında Citroen Takımı 2007 yılında yeniden şampiyonada start alacağını açıkladı, ama 2006 yılında yoklar. Bununla birlikte 2005 sezonu sonunda Mitsubishi Takımı da parkurlardan çekildiğini açıkladı. Belki Mitsubishi Takımı yeni sezonun birkaç yarışında start alacak, ama parkurlarda tam olarak olmayacak. Skoda Takımı da aynı şekilde parkurlara veda ettiğini açıkladı. Skoda parkurlarda fabrika takımı olarak boy göstermek yerine seçtiği pilotları destekleme kararı aldı. Böylelikle geride bıraktığımız sezonda, şampiyonluk mücadelesi veren dört fabrika takımı ralli parkurlarından çekilmiş oldu.

SUBARU VE FORD KALDI

Bu dört takımın Dünya Ralli Şampiyonası’na veda etme kararını almasının ardından parkurlarda ise yalnızca Subaru ve Ford fabrika takımları kaldı. Bu iki takım resmi fabrika takımlarının temsilcileri olarak 2006 sezonunda şampiyonluk mücadelesi verecek. Yeni sezonda Subaru takımı adına Petter Solberg ve Chris Atkinson görev alacak. Bununla birlikte Stephane Sarrazin’in ise dört yarışta start alacağı belirtiliyor. Ford Takımı’nı ise bu sezon Peugeot ile oldukça başarılı yıllar geçiren Marcus Gronholm ile birlikte Mikko Hirvonen temsil edecek. İşte bu dört isim Pilotlar Şampiyonası’nın liderlik sıralaması için en önemli adaylar arasında gösteriliyor. Ralli tutkunlarının içini rahatlatan en önemli konu ise parkurlara özel takımların dahil olması.

Citroen Takımı bu sezon özel bir takım olan Kronos’un destekçisi olarak parkurlarda olacak. Kronos Total Citroen World Rally Team adı altında yarışacak olan takımda Sebastien Loeb birinci pilot olarak yarışacak. Parkurlarda yine Citroen Xsara WRC ile göreceğimiz Loeb bu yılın kendisi için hiç de kolay geçmeyeceğini söylüyor. Kronos Total Citroen World Rally Team adına yarışacak olan ikinci pilot ise Xavier Pons olacak. 1980 doğumlu İspanyol pilot Dünya Ralli Şampiyonası parkurlarındaki ilk startını geçtiğimiz sezonun açılış yarışı olan Monte Carlo Rallisi’nde almıştı.

FABIA’LAR WRC OLUYOR

Çek Cumhuriyeti’nin otomobil markası Skoda bu yıl parkurlarda olmayacak. Ancak takım bu sezon Skoda Çek Cumhuriyeti adı altında yarışlarda start alacak olan Çek pilot Jan Kopecky’ye destek verecek. 2002 yılında Almanya Rallisi’nde start alan Jan Kopecky, Markalar Şampiyonası 2 adı verilen organizasyonda Fabia WRC ile 10 rallide start alacak. Red Bull Skoda Team adı verilen takım ise Dünya Ralli Şampiyonası parkurlarında iki adet Fabia WRC ile 10 yarışta mücadele edecek. Bu takımın pilotuysa Andreas Aigner, DTM yarışlarından da tanıdığımız Mattias Ekstrom ve Gilles Panizzi olacak.

YENİ İKİ TAKIM DAHA VAR

Dünya Ralli Şampiyonası parkurlarında 10 yarışta boy gösterecek olan bir diğer takım ise OMV Peugeot Norway. 307 WRC ile parkurlarda olacak takım adına Henning Solberg ve Manfred Stohl’un yarışacağı belirtiliyor. Stobart VK M-Sport Ford Rally Team ismi verilen bir takım daha mücadele edecek. Ford Takımı’nı temsil eden M-Sport’un ismini taşıyan takım adına start alacak pilotların isimleri henüz kesinleşmiş değil.

Kazaz, Red Devil ile gözünü WRC’ye çevirdi

Dünya Ralli Şampiyonası parkurlarında mücadele eden tek Türk takımı olan Atölye Kazaz, Red Devil enerji içeceği firması ile güçlerini birleştirdi. Team Red Devil Atölye Kazaz adı altında Subaru Impreza WRC ile Dünya Ralli Şampiyonası’nda mücadelece edecek olan ekip, 3-5 Şubat 2006 tarihlerinde koşulacak olan İsveç Rallisi ile WRC programının startını alacak. Subaru Impreza WRC’nin direksiyonunda, 2005 yılında başarılı bir çıkış yakalayan Fin pilot Kristian Sohlberg yer alacak. Atölye Kazaz ile katıldığı ilk yarış olan Akropol Rallisi’nde 11’inci sırada finiş gören genç pilot, kariyerinde ilk kez Finlandiya’da S10 WRC ile yarış kazanmıştı. 2006 sezonunda Kristian Sohlberg’in co-pilotluğunu ise, ralliseverlerin yakından tanıdığı bir isim, Tommi Makinen’in eski copilotu Kaj Lindstrom üstlenecek. Team Red Devil Atölye Kazaz ekibi adına Dünya Ralli Şampiyonası’nda yarışacak olan Kristian Sohlberg-Kaj Lindstrom ikilisi, İsveç, İspanya, İtalya, Yunanistan, Finlandiya ve Türkiye Rallisi’ne katılacak.

TÜRK PİLOT İSTİYORUZ

Takımın kurucusu olan ve aynı zamanda direktörlüğünü de yürüten Ercan Kazaz, bu konu hakkında şunları söyledi: "2005 yılında başladığımız Dünya Ralli Şampiyonası programı hedeflediğimiz şekilde yürüyor. Bu sezon Team Red Devil Atölye Kazaz adı altında iyi bir mücadele sergileyeceğimize inanıyorum. Takım Direktörü olarak ben görev yapacağım. Süreklilik bizim için çok önemli, bu nedenle emin adımlarla ilerlemek istiyoruz. Bunun yanı sıra ilerleyen yıllarda bugün yaptığımız çalışmalar sonucunda bir Türk WRC pilotu artık hayalden de yakın hale gelecek. Yeter ki bu işin diğer ayağı olan Türk sponsorlar da artık bu çabalarımıza seyirci kalmasınlar ve birer oyuncu olmak için bizimle temasa geçsinler."

Efsane pilotlar boşta kaldı

Geçtiğimiz yıllarda Dünya Ralli Şampiyonası parkurlarında başarılı sonuçlara imza atan pilotlar 2006 sezonunda ise seyirci olmuş gibi görünüyor. Çok önemli değişiklikler olmadığı taktirde Toni Gardemeister, Markko Martin, Francois Duval, Harri Rovanpera ve Gigi Galli gibi isimler boşta kalmış gibi görünüyor. Bunun yanında parkurların en başarılı isimlerinden biri olan ve geçtiğimiz yılın sonuna doğru yarışlara dönebileceği yönünde sinyaller veren Colin McRae de şimdilik hayranlarını üzecek gibi. Parkurların efsane isimlerinden biri olan Carlos Sainz da artık emekli oldu, sadece Dakar Rallisi’nde boy gösterdi.

Hafta sonu ilk start verilecek

Sezon hazırlıkları ralli tutkunları için negatif gelişmeler gösterirken ilk start ise Monte Carlo Rallisi ile birlikte veriliyor. 20 Ocak tarihinde start alacak olan yarışın ilk gününde 108, ikinci gün 128 ve son günde ise 116 kilometre uzunluğunda özel etaplar geride bırakılacak. Ekipler normal etaplarla birlikte 1360 kilometreyi geride bırakmış olacaklar. Geçtiğimiz yıl bu yarışı, sezonu da şampiyon olarak noktalayan Sebastien Loeb kazanırken, Toni Gardemeister ikinci, Gilles Pannizzi ise üçüncü olmuştu.

İstanbul Park’ta bu yıl neler var

Geçtiğimiz yıl faaliyet göstermeye başlayan ve dünyanın en önemli yarışlarına ev sahipliği yapan İstanbul Park Pisti’ni 2006 yılında da hareketli günler bekliyor. Dünyanın en iyi pistlerinden biri olarak gösterilen İstanbul Park’ta sezon 7-9 Nisan tarihleri arasında gerçekleştirilecek olan 1000 kilometrelik Le Mans yarışı ile sahne alacak. İstanbul Park Pisti’nde nisan ayında düzenlenecek olan bir diğer yarış ise MotoGP. Bu yarış 28-30 Nisan tarihleri arasında koşulacak. Bu yıl yalnızca Mercedes ve Audi’nin boy göstereceği DTM yarışı ise 19-21 Mayıs tarihleri arasında İstanbul Park’ta sahne alacak. Tüm dünyada 2.2 milyar kişinin takip ettiği Formula 1 Dünya Şampiyonası ise bu yıl 25-27 Ağustos tarihleri arasında koşulacak. İstanbul Park Pisti’nde sezon ise 22-24 Eylül tarihleri arasında gerçekleştirilecek olan WTCC yarışı ile sona erecek.

Bunun yanında kombine (cuma-cumartesi-pazar) bilet fiyatları 493 YTL ile 76.5 YTL arasında değişen Formula 1 biletleri için ocak ayı boyunca kampanya yapılıyor. Bu kampanyaya göre 31 Ocak tarihine kadar bilet satın alınması durumunda yüzde 15 indirim uygulanıyor.

Bunları da Beğenebilirsiniz