« Hürriyet.com.tr
MENÜ

3 büyükleri 4'e katladı

2014 yılından itibaren formasında Chevrolet logosunu taşıyacak olan Kırmızı Şeytanlar, yıllık 60 milyon Dolar (108 milyon TL) kazanacak. Manchester United’ın bu anlaşmadan alacağı yıllık para, Süper Lig’in 3 büyük kulübü Galatasaray, Fenerbahçe ve Beşiktaş’ın toplam yıllık kazancının 4 katı...

Ali Can YAYCILI / hurriyet.com.tr
SON GÜNCELLEME

Premier Lig ekiplerinden Manchester United, formasında Chevrolet reklamı taşımak için General Motors ile yedi yıllığına anlaştı. Buna göre Kırmızı Şeytanlar, 2014 yılından itibaren formasının göğüs reklamında Chevrolet logosuna yer verecek. Kulübün bu sponsorluktan yıllık kazancı ise en az 60 milyon Dolar olacak.

 

2010-2011 sezonunun başında, dünya devi AoN ile göğüs reklamı sponsorluğunda anlaşan ve o tarihten beri Chicago merkezli sigorta firmasıyla ortaklığını sürdüren Manchester United’ın 2014 yılından itibaren yeni bir sponsoru olacak.

 

ABD merkezli General Motors ile yedi senelik göğüs reklamı anlaşması imzalayan United’ın, bu anlaşma karşılığında senelik en az 60 milyon Dolar alacağı iddia ediliyor.

 

Kulübün reklam direktörü Richard Arnold, konuyla ilgili “Bu kulüp için harika ve uzun süreli bir anlaşma. Biz Chevrolet ile sadece altı haftadır ortaktık ama onlar, United’a fantastik fikirler sundular. Onların düşünceleri, ortaklığımız ve dünya üzerindeki 659 milyon taraftarımız için gerçekten olağanüstü” ifadelerini kullandı.

 

Manchester United, mevcut göğüs reklamı anlaşmasından senelik 30 milyon Dolar kazanıyor.

 

GALATASARAY'A 10 YILLIK SATTI

 

Sarı-kırmızılı takım, 2010 yılında Türk Telekom ile hem forma hem de stat ismi için 10 yıllık 100 milyon Dolar'a anlaştı. Yıllık ise 10 milyon Dolar. (18.000.000 TL) Sadece forma için alınan para 5 milyon dolar. (9 milyon TL)

 

BEŞİKTAŞ'A YILLIK 3 MİLYON DOLAR

 

Siyah-beyazlı ekip, 2011-2012 sezonunun başında 3 yıllığına TOYOTA ile anlaştı. Şirket, Beşiktaş'a her yıl için 3 milyon Dolar (5.400.000 TL) sponsorluk bedeli ödüyor.

 

FENERBAHÇE'YE 5 MİLYON EURO

 

Sarı-lacivertlilerin formasının önünde geçtiğimiz sezon AVEA reklamı vardı. Haziran aynda yapılan anlaşma ile Fenerbahçe formasının kolundaki Türk Telekom ile göğüsündeki AVEA yer değiştirdi. Önümüzdeki sezon sarı-lacivertli takım önünde Türk Telekom adını taşıyacak. Fenerbahçe Kulübü’nün kasasına bu iki şirketin sponsorluğundan (forma ve stat reklamları dahil) yıllık toplam 11 milyon Euro (24.031.000 TL) giriyor. Sadece forma reklamı için alınan para ise 5 milyon Euro. (11.050.000 TL)

 

DÜNYADA 1 NUMARA OLDU

 

Manchester United'ın yaptığı son anlaşma Barcelona'nın rekorunu da geride bıraktı. Barcelona Katar Vakfı'yla iki yıl önce yıllık 46 milyon dolarlık anlaşma yapmıştı. Barça, beş yılda toplam 230 milyon dolar kazanacak.


Bunları da Beğenebilirsiniz
İlişkili Haberler