Yatırımda kadınlar altını, erkekler faizi seçiyor

Mastercard tarafından gerçekleştirilen MasterIndex Araştırması harcama ve tasarruf eğilimlerinde kadın ve erkeğin farklı bakış açılarını gösterdi. Araştırma sonuçlarına göre kadınlar, yatırım eğilimlerinde daha geleneksel profil çiziyor.

Araştırmanın gözler önüne serdiği bazı sonuçlar şöyle:

Kadınlar 2008’in en yüksek getirili yatırım aracı olan altından vazgeçmiyor."Tercihiniz hangi yatırım aracı" sorusuna kadınların yüzde 14’ü "Altın" yanıtını verirken, bu oran erkeklerde yüzde 8’de kalıyor. Buna karşılık erkek tüketiciler repo banka faizi, yatırım fonları ve hisse senedini kadınlara oranla daha fazla tercih ediyor.

Kadınlar borcuna sadık

"Elinize 40 bin TL geçse nasıl değerlendirirsiniz" sorusuna verilen yanıtlar, kadınların borç ödemede, eğitim ve sağlıklarına yatırım yapmada erkeklerden daha istekli olduğunu gösteriyor. Erkekler de, otomobil alımında ve yeni iş kurup, işlerini geliştirmede kadınların önüne geçiyor.

Erkekler, cüzdanlarında kadınlara oranla daha fazla kredi kartı taşıyor. Kadınların cebinde ortalama 1.6 adet kredi kartı bulunurken, erkeklerin cebinde ortalama 1.9 adet kredi kartı bulunuyor.

Erkek daha çok harcıyor

Kredi kartı kullanım sıklığının erkek tüketicilerde kadınlara nazaran daha fazla olduğu dikkat çekiyor. Kadınlar ayda ortalama 6.1 kez kredi kartı kullanırken erkeklerde bu rakam ayda ortalama 8.4’e çıkıyor.

Kredi kartlarını hemen hemen her gün kullanan kadınların oranı yüzde 5 iken erkeklerde bu oranın yüzde 11 olduğu gözleniyor. Kadınların kredi kartları ile alışveriş başına harcama ortalamaları 98 lira iken, erkeklerde bu oran ortalama 120 liraya çıkıyor.

Kadınlar interneti kullanıyor

Son bir yılda internet üzerinden alışveriş yapıp yapmadıkları soruların kadın tüketicilerin yüzde 28’i, erkeklerinse yüzde 25’i internet üzerinde alışveriş yaptıklarını belirtiyor. Kadınlar internet üzerinden daha çok elektronik eşya ve kitap/DVD alırken erkeklerse uçak bileti/tur rezervasyonu ve sosyal aktivite bileti satın alıyor.



Haberle ilgili daha fazlası: