Yat siparişi gelmeyince tersane kurdu

Güncelleme Tarihi:

Yat siparişi gelmeyince tersane kurdu
Oluşturulma Tarihi: Nisan 17, 2010 11:15

Yat sahibi olmak için Antalya'daki bir tersaneye 5 yıl önce sipariş veren Trabzonlu fındık ihracatçısı Hüseyin Başaran, isteğinin gerçekleşmemesi üzerine tersane kurup, lüks yat üreterek ihraç etmeye başladı.

Antalya Serbest Bölgesi'nde 2,5 yıl önce CMB Yatçılık Sanayi ve Ticaret Limited Şirketi tarafından kızağa konulan, Avrupa'nın en büyük kompozitten yapılan 46 metre uzunluğundaki, kapı kolları, banyo duvarları altın kaplamalı olan ultra lüks yat şirket tarafından Serbest Bölge Limanından denize indirildi. Lüks yat, bazı eksiklikleri Serbest Bölge Limandaki yerinde tamamlanarak ismi sır gibi saklanan Avusturyalı iş adamına teslim edilmeyi bekliyor.

Fındık ihraç ederken lüks yat ihracatçısı olan CMB Yatçılık Sanayi ve Ticareti Limited Şirketi sahibi Hüseyin Başaran AA muhabirine yaptığı açıklamada, 5 yıl önce yat sahibi olmak için Antalya Serbest Bölgesinde bir firmaya sipariş verdiğini ancak, yatın yapılmadığını bildirdi. Yat sahibi olamayınca Serbest Bölge'de 2,5 yıl önce yer alarak tersane kuran Başaran, Avrupa'nın en büyük kompozit motor yatı olan 46 metrelik “Mystic” isimli ilk üretimi tekneyi denize indirmekten mutlu olduğunu söyledi.

Başaran şunları söyledi:
“Tekneci değilim, sanayiciyim. Fındık işiyle uğraşıyorum. Entegre tesisim var. Avrupa'nın her tarafına yıllık 60-70 milyon dolarlık fındık ihraç ediyorum. Tekne yaptırmak için 2005 yılında Antalya'ya geldim. Ancak çeşitli nedenlerle siparişim gerçekleşmedi. Yat yaptırmak isterken dolandırıldığımı anladım. Ben de bu işler böyleyse ben daha iyisini yaparım dedim. Bu sektörün bakir olduğunu gördüm ve yat üretimi sektörüne girme kararı verdim. 2,5 yıl önce Antalya Serbest Bölgesi'nde yer satın aldım. Tersane yaptım. Hemen iki tekne projesini kızağa koydum. Birincisini denize indirdik. İkincisi de yine aynı boyda yapım aşamasında ve bu yıl sonunda denize inecek. Avrupa'nın en büyük kompozit motor yat teknesini yaptık. Kullandığımız malzeme A380 Airbus uçaklarında
kullanılan malzemeden.”

Yatın 5 kamarası olduğunu anlatan Başaran, yatın yaklaşık 20 milyon avroya adının açıklanmasını istemeyen Avusturyalı bir iş adamına satıldığını bildirdi. Başaran, şöyle konuştu:

“Yatın içinde sauna, jimnastik ve sinema salonu var. Bütün kapı kolları altından yapıldı. Yerde kullanılan halılar ipek karışımı, İngiltere'den geldi. Soğuk hava deposu, su altı kameraları var. Dünyada ilk kez metalik beyaz boya kullandık. Aklınıza ne geliyorsa var içinde, yok yok yani. Bütün yatak başlarında ve banyoda swarovski taşlar var. Altın kaplamalı seramik duvarları var. Yemek salonunda 20 bin avroluk kristal ışıklar da bulunuyor. Bazı duvarlarda da timsah derisi yer alıyor.”

İkinci teknenin de 2010 yılı sonlarına doğru denize indirileceğini anlatan Hüseyin Başaran, şu bilgileri verdi:
“İkinci yatın satışı için Amerikalı ve Rus iş adamlarıyla görüşmelerimiz devam ediyor. Onu da bu yıl içinde satarız. Ardından üçüncü tekneyi kızağa koyacağız ve gelecek yıl denize indireceğiz. Her yıl bir tane 46 metrelik, üç yılda bir de 56 veya 60 metrelik bir tekne üreteceğiz.”
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!