Yaratıcılık reklamın en önemli silahı, başarıda ‘samimiyet’in rolü var

Güncelleme Tarihi:

Yaratıcılık reklamın en önemli silahı, başarıda ‘samimiyet’in rolü var
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 02, 2012 00:00

Basın ilanlarının değerlendirildiği Kırmızı Ödülleri’nin her yıl artan ilgiyle karşılaştığına dikkat çeken Hürriyet Gazetesi Reklam Grup Başkanı Ayşe Sözeri Cemal, bunun nedeninin yaratıcılığın ödüllendiril-mesinde yattığını belirterek, “Yaratıcılık reklamın en önemli silahı” dedi.

Haberin Devamı

BASIN reklamlarında ‘yaratıcılığı’ ödüllendiren Kırmızı’nın, reklam sektörünün en prestijli ödüllerinden biri haline geldiğini söyleyen Hürriyet Gazetesi Reklam Grup Başkanı Ayşe Sözeri Cemal, “Yaratıcılık reklamın en önemli silahı. Bu yıl 61 ajanstan 605 reklam yarıştı. Başarının arkasındaki en önemli etken Kırmızı’nın ‘samimi’ olması. Bazı değişikliklere hazırlanıyoruz” dedi.
En önemli ‘silah’
Ayşe Sözeri Cemal, sadece basın ilanlarının değerlendirildiği Kırmızı Ödülleri’nin her yıl artan ilgiyle karşılaşmasının nedeninin yaratıcılık’ın ödüllendirilmesi olduğunu söylüyor. Geçen yıl Kırmızı Ödülleri için 61 ajanstan 605 reklamın yarıştığını hatırlatan Ayşe Sözeri Cemal, şöyle konuştu: “Yaratıcılık reklamın en önemli silahıdır. Müşterinin amacına göre hazırlanmış, müşterinin iş başarısına katkı sağlayacak reklam, doğru yaratıcılıkla etkisini en üst seviyeye çıkarabilir. 9 yılda gelinen noktada yarışmanın bu kadar büyük ilgi görmesinin bir diğer nedeni de Kırmızı’nın reklamcının meslek hayatının içinde ve hayatı onunla paylaşan bir marka olabilmesi. Üstelik, marka yaşam eğrisinde çok kısa bir süreyi kapsayan dokuz yılda bu noktaya geldi. Eğer bu bir başarıysa, arkasındaki en önemli etken Kırmızı’nın ‘samimi’ olmasıdır.”
Profesyonel süreç
Ayşe Sözeri Cemal, Kırmızı’nın başarısının ardındaki diğer sebepleri de şöyle sıraladı: “Kırmızı ekibi olarak işimizi en iyi şekilde yapmaya çalışıyoruz. Jüri toplantısından ödül törenine, her işte olabileceğin en iyisini yapmaya gayret sarfediyoruz. Özellikle jüri toplantıları ve ödül törenleri dünyada benzerleri arasında en profesyonel düzenlenenlerden. İnsanların ödüllendirilmeyi, eğlendirilmeyi ve kendileri için bir şeyler yapılmasını sevdiklerini unutmamak lazım. Bunların iyi yapılması da marka başarısı getiriyor.”
Teşvik edici etki
Reklam yarışmalarının sektöre en önemli katkısının ‘teşvik etmek’ olduğunun altını çizen Ayşe Sözeri Cemal, “Yaşamın hangi alanında olursa olsun motivasyonun olumlu anlamda itici gücü var. Bu ekonomik bir gerçek ve iş yaşamında daha da belirgin. Reklam yarışmalarının sektöre en önemli katkısı ‘teşvik edici’ olması” diye konuştu.
10’uncu yılda değişim
Kırmızı’nın önümüzdeki yıl 10’uncu yılına erişeceğini hatırlatan Ayşe Sözeri Cemal şunları söyledi: “10’uncu yıl önemli bir dönüm noktası. Bu yüzden önümüzdeki yılın yarışmasında bazı değişiklikler olacak. Üzerinde çılışıyoruz. Değişikliklere tek başımıza karar vermeyeceğiz. Sektörün katkısını ve katılımını sağlamak için arama toplantısı yapacağız. Bu toplantıda Kırmızı’yı her yönü ile masaya yatıracağız ve Kırmızı’nın ikinci on yılında nasıl bir yol takip etmesi gerektiğini konuşacağız. Bu toplantıdan önemli stratejik yönlendirmeler çıkacak. Bunlara göre alacağımız kararları da zamanı gelince sektörle paylaşacağız.”

Haberin Devamı

Kırmızı’nın geniş bir coğrafyası var

Haberin Devamı

KIRMIZI’nın geniş bir dünyası olduğunu bunu üç ana coğrafyada ayrılabileceğini kaydeden Ayşe Sözeri Cemal şöyle konuştu: “Biri yarışma, diğeri profesyonellere yönelik projeler ve üçüncüsü de gençlere ve öğrencilere yönelik projeler. İlk sıradaki yarışma ve ödül töreni, Kırmızı’nın en çok bilinen yanları kabul edilebilir. İkinci ana coğrafyada Kırmızı’nın reklam profesyonellerine yönelik işleri var. İki ayda bir yayınlanan Kırmızı Dergi, kirmizidergi.com sitesi, derginin i-Pad ve Android tablet uygulamaları sıralanabilir. Kırmızı Bülten dokuz binden fazla kişiye haftalık e-posta ile gönderiliyor. Yıllık yayınlanan Kırmızı Kitap, her yıl ödül kazananlarla birlikte yurtdışına yapılan Kırmızı geziler sektör temsilcilerini hem biraraya getiriyor hem de ufuk açıcı oluyor. Kırmızı’nın üçüncü faaliyet alanı, sektöre girme planı yapan üniversite öğrencilerine yönelik projeler. Bunlar, her yıl Türkiye genelinde 20 civarında işletme ve güzel sanatlar fakültesinde düzenlenen Kırmızı Sergiler, Reklamcılık Vakfı işbirliği ile sektörden bir usta ve üniversite öğrencileriyle düzenlenen Kırmızı Kalem atölye çalışmaları ve yine Reklamcılık Vakfı ile sadece üniversitelere açık olan Genç Kırmızı yarışması.”

Haberin Devamı

534 üniversite öğrencisine ulaştık

KIRMIZI’nın geçen yıl sadece yarışma ayağında 123 reklam ajansına, 534 iletişim ve güzel sanatlar öğrencisine eriştiğini söyleyen Ayşe Sözeri Cemal, “Bunun dışında ödül törenine katılan 1099’dan fazla kişiyi, Kırmızı’nın yıl boyunca devam eden Yaratıcılık Bülteni ve Kırmızı Dergi yayınlarını düşünürsek ne düzeyde bir kapsamdan bahsettiğimiz çok net ortaya çıkıyor” şeklinde konuştu.

Kırmızı’da bu yıl , 605 ilan yarıştı

Kırmızı Ödülleri’nde bu yıl 61 ajans, 605 ilanla,
Kırmız Bölge’de 62 ajans, 418 ilanla,
Hürriyet Özel Ödülü’nde 114 reklamcı, 122 ilanla,
Genç Kırmızı’da 29 üniversiteden 474 öğrenci 150 ilanla,
Kırmızı Kalem Eğitimleri’nde 60 öğrenci, 30 ilanla yer aldı.

Haberin Devamı

‘Kırmızı’lık reklam

AYŞE Sözeri Cemal, şunları kaydetti: “Bu yarışma 2003’ten bugüne ‘marka olabilme’ başarı öyküsüdür. Bu iddia sadece yarışmaya katılımların çokluğuna veya ödül törenlerine gelenlerin sayısına dayanmıyor. Reklamcıların aralarındaki sohbetlerinde iyi bir basın reklamını “Kırmızılık” şeklinde tarif etmeleri, Kırmızı’nın marka olduğunun en iyi göstergesi.”

Kırmızı ortakları

BU yıl gerçekleştirilen Kırmızı Ödüleri ortakları: Ağaoğlu, Banvit Kırmızı, Dream Home, Golden Bay, Mey İçki, Teknosa, Tergan, Ülker, Volkswagen.
Destekçiler: Beymen, Bumads, VIP Turizm.

Anadolu’nun yaratıcı potansiyelini de ortaya çıkarıyoruz

İSTANBUL dışında da müthiş bir yaratıcı potansiyel olduğunu söyleyen Ayşe Sözeri Cemal şöyle devam etti: “Ama ne yazık ki bu potansiyelden yeterince  yararlanılmıyor. Kırmızı Bölge bu potansiyelin altını çizmek, ortaya konulan başarılı işleri ve bu işleri gerçekleştiren reklamcıları ödüllendirmek, teşvik etmek için ortaya çıktı. İstanbul dışındaki firmalara reklamın bu gücünü gösterebilmek, ajanslarının yaratıcı çalışmalarına destek olmaları gerektiğini vurgulamak için Kırmızı Bölge geçtiğimiz yıl ilk adımını attı.”

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!