Vakko ‘büyümek için’ yabancı fonla masaya oturdu

Güncelleme Tarihi:

Vakko ‘büyümek için’ yabancı fonla masaya oturdu
Oluşturulma Tarihi: Ağustos 19, 2011 00:00

Vitali Hakko’nun “Şen Şapka” adlı küçük dükkanıyla 1934 yılında yola çıkan ve Türkiye’de modanın öncüsü haline gelen Vakko, ortaklık görüşmeleri yaptığını açıkladı.

Haberin Devamı

Vakko’dan Kamuyu Aydınlatma Platformu’na (KAP) yapılan özel durum açıklamasında, “Şirketimizin büyüme sürecine stratejik ve finansal katkı sağlıyacağına inandığımız bir yatırım fonu ile çeşitli potansiyel opsiyonların analiz edilebilmesi için 12 ay süreli gizlilik sözleşmesi imzalanmıştır” denildi. Vitali Hakko, 1934 yılında Şen Şapka adlı küçük şapka dükkanı açarak ticaret hayatına başladı. 1937 yılında Albert Hakko, Şen Şapka’ya katıldı ve Şen Şapka’nın adı Vakko olarak değiştirildi. Türkiye’de ilk kez eşarp üretimine başlayan, Türkiye’nin ilk defilesini düzenleyen Vakko, 1962 yılında İstanbul Beyoğlu mağazasını açtı. İlk Vakko mağazası niteliğindeki bu mağaza Vakko’nun mağazalaşma sürecinin başlangıcını oluşturdu. Bunu daha sonraki yıllarda Ankara, İzmir, Suadiye, Akmerkez, İstinye ve diğer bir çok mağaza izledi.
Net satışlar yüzde 21 arttı
1982 yılında genç kesime hitap eden Vakkorama, 1989 yılında Vakko Çikolata, 1990’da Vakko Parfüm ve daha sonraki yıllarda  H2O, V2K, W, Vakko Cruise gibi markaların yanısıra, Vakko Dekor da şirket bünyesinde faaliyet gösteriyor. Perakendecilik sektöründe faaliyet gösteren Vakko’nun yelpazesinde yüksek sayıda farklı ürün bulunmaktadır. 2010 yılı faaliyet raporuna göre, net satışları yüzde 21’lik artışla 209 milyon 935 bin 220 lira seviyesine yükseldi. Vakko’nun dönem kârı 12 milyon lirayı aşıyordu. Vakko’yu bugün Vitali Hakko’nun oğlu Cem Hakko ile kuzeni Jeff Hakko yönetiyor.

 

 

 

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!