Unilever’de ‘Küresel Türk Lider’ oldu dondurma pazarına yön verecek

Güncelleme Tarihi:

Unilever’de ‘Küresel Türk Lider’ oldu dondurma pazarına yön verecek
Oluşturulma Tarihi: Şubat 01, 2010 00:00

Algida Türkiye Genel Müdürlüğü’nden Unilever’in ‘Küresel Türk Liderler’ takımına transfer olan Ahmet Coşar, bugünden itibaren Unilever Global Dondurma Kategorisi’nde Pazar Geliştirmeden Sorumlu Başkan Yardımcılığı görevini üstlendi. Coşar, “Yeni görevimde Türkiye’deki başarımızı diğer coğrafyalara taşımam bekleniyor” dedi.

Haberin Devamı

ALGİDA Türkiey Genel Müdürlüğü’nden, Unilever Global Dondurma Kategorisi’nde Pazar Geliştirmeden Sorumlu Başkan Yardımcılığı’na atanan Ahmet Coşar’ın transferi sektörde en çok konuşulan konulardan biri oldu. Ahmet Coşar çalışmaya ilkokulda başlayanlardan. İlk parasını, Adana’da ilkokulda okurken arkadaşı Yavuz’la bir lunaparkta kaleye şut çektirip kazandı. Babası subay olduğu için Lüleburgaz’da başlayan eğitim hayatı Adana’da devam etti. Matematik yarışmalarında derece alınca Diyarbakır Maarif Koleji’ne geçti. Ardından Robert Koleji kazandı. Yazları ise dedesinin İstanbul’daki bakkalında çalıştı.
Kendi işini bıraktı
Boğaziçi Üniversitesi’nde ikinci sınıftayken kendi yazılım şirketini kurdu. O dönemlerde Unilever’in, şirketine destek verdiği büyük bir projesi vardı. O projeyi yönetmek için Unilever’den teklif aldı ve 1989’da Unilever Türkiye ailesine katıldı. Ahmet Coşar, 1997’de şirketini devredip Unilever Türkiye’nin IT sistemleri, pazarlama ve satış departmanlarında çeşitli kademelerde görev yaptıktan sonra da 2006’da Algida Genel Müdürlüğü’ne atandı. 2001 yılından bu yana da Unilever Yönetim Kurulu Üyeliği yapan Ahmet Coşar, 1 Şubat’tan itibaren görevini Roma’daki Unilever Global binasında sürdürecek.
İlk küresel sorumluluk
Ahmet Coşar, Unilever çalışanlarının 4-5 yılda bir görev değişikliği beklediğini belirterek, “Bu zamana kadar pek çok görev değişikliğim oldu, ancak ilk defa küresel anlamda bir sorumluluk alıyorum. İşin boyutu büyük, bununla birlikte bir o kadar da heyecan verici” diye konuştu. Unilever’in dünyanın önde gelen dondurma şirketi olduğunu da vurgulayan Coşar, “Algida Türkiye, Unilever’in dünyadaki en yüksek pazar payı performansını ortaya koyan operasyon. Bizlerden bu başarıyı ortaya çıkaran uygulamaları diğer coğrafyalarda tekrarlamamız isteniyor” dedi.  Coşar, Algida’nın kariyerindeki önemini şöyle anlattı: “Algida, Türkiye pazarında önde gelen tüketici markalarından. Benim dönemimde pazarı ve pazar payımızı büyütmek için çalıştık. Beni bu dönemde en çok heyecanlandıran elbette dondurma kategorisinin gösterdiği büyüme oldu. Yeni görevimde de bu başarıları, diğer coğrafyalara taşımam bekleniyor.”

Haberin Devamı

Başarıya ulaşınca yeni işe ‘açlığım’ başlar

Haberin Devamı

KARİYERİNDE kendisi için uzun vadeli planlar yapmadığını belirten Ahmet Coşar, 3-4 yıl sonra nerede olacağı konusunda bir planı olmadığını belirtti. Ahmet Coşar, “İşimi en iyi şekilde yapmaya çalışırım. Fayda sağlayacağım ve aynı zamanda bana da yeni şeyler katacak, zorlayıcı işlere atılmaktan da çekinmem. Yeni işlerimde benden kaynaklanan farklılıklar yaratamaya çok dikkat ederim. İşimde başarıyı yakaladıktan sonra da bir sonraki işe açlığım başlar” diye konuştu.

Türkiye’ye 600 milyon Euro yatırdı

ALGİDA’nın bugüne kadar Türkiye’de 600 milyon Euro yatırım yaptığını belirten Ahmet Coşar, “Bu yatırımın 400 milyon Euro’luk kısmı fabrika ve kabin yatırımında kullanılırken 200 milyon Euro’luk kısmı marka geliştirilme aktiviteleri için harcandı. Son 4 yılda dondurma kategorisini büyüttük. 2009 bu yıllar arasında gerek ekonomideki durgunluk gerekse serin yaz günlerinden etkilense de bizim için başarılı bir yıl oldu” dedi.

Haberin Devamı

Kişi başı 2.5 litre dondurma tükettik

DONDURMA pazarının Türkiye’deki 2009 performansını da değerlendiren Ahmet Coşar, şunları söyledi:
İlk çeyrekte küçülen dondurma pazarı, yaz aylarında büyüdü. Pazar 750 milyon Euro’luk büyüklüğünü korudu.
Pazarın yüzde 96’sı endüstriyel dondurmaya aitti.
Dondurma satışlarının yüde 88’i mayıs ve eylül ayları arasında gerçekleşti.
2009’da dondurma satışların yüzde 37’si Marmara Bölgesi’nde oldu.
Kişi başı dondurma tüketimi 2009’da da 2.5 litre olarak gerçekleşti.
2009’da Türkiye’deki dondurma tüketiminin yüzde 57’lik kısmı ev tüketimi oldu.

Kızım Roma’da Türkiye için yarışacak

AHMET Coşar, oğlu Kemal’in ve kızı Melanie’nin okulları İstanbul’da tamamlandıktan sonra eşi Manuela ile Roma’ya gideceğini belirtti. Milli at binicisi kızı Melanie’nin çalışmalarını Türkiye için yarışacak şekilde devam ettirmeye çalışacaklarını da söyleyen Coşar, “Ama önceliğimiz okulları olacak” dedi.

Haberin Devamı

Türkiye dünyada ilk üçte yer alıyor

UNILEVER’in dondurma kategorisinde dünyada pazar lideri olduğunu vurgulayan Ahmet Coşar, “Türkiye, ülkeler sıralamasında artık ilk 3’te yer alıyor” dedi. 2009’da dünyada dondurma pazarının büyüdüğünü belirten Coşar, “Avrupa, Kuzey Amerika ve Asya kıtasında büyüme açısından güzel bir yıl oldu. Bunun ana sebebi tüketicilerin dondurmayı faydalı ve dengeli bir gıda olarak, her geçen yıl daha çok benimsemesi” diye konuştu.
Unilever’de 50 Türk
Unlever içinde yaklaşık 50 Türk yönetici olduğunu da belirten Coşar, bunun Unilever Türkiye’nin başarısı olduğunu söyledi. Coşar, “Türk yöneticilerin tercih edilmesinde, çeşitli kültürlere kolay adaptasyon sağlayabilme yeteneğimiz ve duygusal zekâmız büyük etken” dedi.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!