Üç kişiden ikisi ‘hibrit’ soruyor

Güncelleme Tarihi:

Üç kişiden ikisi ‘hibrit’ soruyor
Oluşturulma Tarihi: Haziran 27, 2022 07:00

Dünyada artan petrol fiyatlarının akaryakıt litre fiyatlarına etkisi araç sahibi olmak isteyen tüketicilerin tercihlerini de değiştiriyor. Benzinli ve dizel motorlu araçlara kıyasla daha az yakıt tüketen hibrit motorlu araçlara ilgi artıyor.

Haberin Devamı

Yakıt fiyatlarının ve çevre bilincinin arttığı bu dönemde hibritlere olan ilgiye dikkat çeken Toyota Türkiye Pazarlama ve Satış A.Ş. CEO’su Ali Haydar Bozkurt, “Son 3-4 aydır daha önce hiç olmadığı kadar kadar hibrit araç soruluyor. Bayilere gelen müşterinin 3’te 2’si önce hibrit soruyor. Bulabilirse hibritleri tercih ediyor” dedi. Araç bulunurluğu sorunundan ötürü talebi net olarak anlamanın zor olduğunu da vurgulayan Bozkurt, 2-3 sene önce Toyota satışlarında hibrit oranının ortalama yüzde 45 olduğunu hatırlattı. Bu arada, mayıs ayı sonu itibarıyla Türkiye’de satılan hibrit araçların sayısı 28 bin 500 adedi bularak, toplam satışların yüzde 10’unu oluşturdu.

‘GALERİYE SATIŞ BÜYÜK KAYIP’

Toyota’nın Türkiye’de satışa sunduğu yeni modeli Yaris Cross’un İzmir’de gerçekleşen basın lansmanında gazetecilerin sorularını yanıtlayan Bozkurt, gelen az sayıda aracın bazılarının galerilerde satışa çıkmasıyla ilgili tüketici şikâyetleriyle ilgili bir soruya da, “Bir kişiye satın alacağı aracı ne yapacağını sormak veya satmamasıyla ilgili güvence istemek ticaretin kanununa aykırı. Bayiler ne yapabiliyor? Tespit edebildiği kadarıyla galericilere satmamaya çalışıyor. Bu arada çok iyi gizlenen, eşine dostuna araç satın aldırtan galericiler de var. Bir aracın galericilere satılması bayiler açısından çok büyük kayıp demek. Çünkü, bayiler müşterilerle ömür boyu süren ilişkiler kuruyor. Satış sonrasından servisine birçok boyutu var. Bayiler böyle bir kaybı göze alamaz. Sıfır araç konusunda ise şu an hala 3 ay geriden gelen müşteri taleplerini teslim ediyoruz. Maalesef bir bekleme süresi var” yanıtını verdi.

Haberin Devamı

‘TABLO EYLÜLDE NETLEŞİR’

Üretim kayıpları ve tedarik sorunlarına rağmen geçtiğimiz yılla aynı seviyedeki satış hedeflerini koruduklarını belirten Bozkurt, “Kayıp dönemleri son çeyrekte tamamlama gibi bir çalışmamız var. Yurtdışı da bize aynı niyetle destek veriyor. Ancak, beklenmedik üretim duruşları olabiliyor. Eylüle geldiğimizde daha net bir fotoğraf görebileceğiz” yorumunda bulundu. Toyota, 2021 yılında 52 bin 588 adet satış gerçekleştirmişti.

Haberin Devamı

‘YARİS CROSS’UN 10 BİN ADETLİK SATIŞ POTANSİYELİ VAR’

TOYOTA B-SUV sınıfındaki yeni modeli Yaris Cross’u Türkiye’de satışa çıkardı. Yaris’e kıyasla tasarımıyla oldukça farklılaşan ve markanın yeni platformu GA-B platformu üzerinde yükselen Yaris Cross’un üretimi Fransa’da gerçekleşiyor. Türkiye’de 1.5 litre benzinli ve 1.5 litre hibrit olmak üzere iki motor seçeneğiyle satışa çıkan model, benzinli versiyonda 3, hibrit versiyonda 4 farklı versiyonla sunuluyor. Yaris Cross’un benzinli versiyonu 667 bin 800 TL’den, hibrit versiyonu ise 702 bin 600 TL’den başlayan fiyatlarla satışa çıkıyor. Bu sene ortalama bin adet Yaris Cross getireceklerini belirten Toyota Türkiye Pazarlama ve Satış A.Ş. CEO’su Ali Haydar Bozkurt, “Kullanım keyfi, konforu, tasarımı ve donanım seviyeleriyle kafaları karıştıracak bir araç geldi. Sadece Yaris müşterilerinin Yaris Cross’a transferi değil B-Sedan, B-Hatchback, C-Hatchback sınıfından müşteriler çekebilir. Normal pazar koşullarında modelin 10 bin adetlik satış potansiyeli olacağını düşünüyorum” dedi.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!