Turquality ’iyi niyetli’ hareket 10 yılda 10 marka yaratabilir

Güncelleme Tarihi:

Turquality ’iyi niyetli’ hareket 10 yılda 10 marka yaratabilir
Oluşturulma Tarihi: Şubat 08, 2007 00:00

Türk girişimcilere uzun vadeli bakış açısını tavsiye eden ünlü pazarlama uzmanı Don Peppers, Bakan Kürşad Tüzmen’in öncüsü olduğu Turquality projesini, "ülkeye destek olmak için hükümetin iyi niyetli bir hareketi" olarak değerlendirdi. Peppers, Turquality’nin "10 yılda 10 marka yaratma hedefi" için de "Bence makul ve uzun vadeli bir hedef" dedi.

DÜNYACA ünlü pazarlama gurusu Don Peppers, Devlet Bakanı Kürşad Tüzmen’in isim babası olduğu Turquality’i "iyi niyetli hükümetin iyi aydınlanmış hareketi" olarak nitelendirdi. Peppers, Turquality’nin "10 yılda 10 dünya markası" hedefini de makul buldu.

ÜLKEYE DESTEK: Danışmanlık şirketi Peppers&Rogers’ın kurucu ortağı Peppers, Turquality vizyon seminerlerinin ikincisinde ’Uluslararası Pazarda Kalıcı Başarı İçin Şirket Kültürü Oluşturmak’ konulu sunumunun ardından soruları yanıtladı. Turquality gibi devlet liderliğinde özel marka yaratma modelinin doğru olup olmadığı yönündeki soruya Peppers, "Burada iyi niyetli bir hükümetin güçlü, iyi aydınlanmış bir hareketi var ve bu kötü olamaz. Ortak bir kültürel çıkarınız var. Başarı istiyorsunuz. Bu ortak çıkar olmasa şirketler bir araya gelmezdi" yanıtını verdi. Peppers, bu şekilde herhangi bir şirketin değil, bir ülkenin savunulduğunu ifade ederek, burada bir şirkete diğerinden fazla çıkar sağlanmadığı ve Turquality vizyonunun ülkeye destek olmak için yaratıldığı düşüncesinde olduğunu kaydetti.

YENİLİK YAP, AYAKTA KAL: Don Peppers, yaptığı sunumda şirketlerin ne kadar çok yenilik yaparsa değişime o kadar çabuk ayak uydurabileceğini ve değişime ayak uyduranın ayakta kalabileceğini vurguladı. Peppers, şirketlere değer katmak için, yeniliğin tek hedef olması gerektiğini ifade ederek, yenilik için ağ oluşturulabileceğini, bir yenilik yapıldığında diğer yeniliklerin de bunu takip edeceğini aktardı. Günümüzde eskiden farklı olarak yapılabilir yenilikçi fikirlerin müşteriler ve çalışanlardan gelebildiğini dile getirerek, şirketlerin üst düzey ekonomik performans gösterme sürelerinin azaldığını ve bir şirketin artık başarısını 10 yıl bile sürdüremediğini kaydetti. Türkiye’de girişimciliğin genellikle kısa vadeli olduğunu belirten Peppers, "Bu ekonomik geçmişin açık bir sonucu. 5 yıl öncesine göre gelişmiş bir ekonomi var. Türk girişimciler artık biraz daha uzun vadeli bakmalı. Turquality’nin 10 yılda 10 marka yaratma hedefi bence makul ve uzun vadeli bir hedef" dedi.

GÜVEN YARATIN: Don Peppers, bazı yeniliklerin başarılı, bazılarının başarısız olduğuna işaret ederek, yeniliklerin başarısını belirleyen üç faktörü ’talep, tasarım ve yapılabilirlik’ şeklinde sıraladı. Peppers, bunların oluşabilmesi için de şirketlerde güven kültürü oluşturulması gerektiğini kaydetti. Peppers, şirketlere ’müşterileriniz sizi neden tercih ediyor’ sorusu sorulduğunda, "Güven nedeniyle müşteriler diğerini tercih ediyor. Müşteriye güven vermek onun için en iyi değeri yaratmak demek. Güven sağlamak uzun vadede şirketlere fayda sağlar" diye konuştu.

Teknoloji taklit edilir ama kültür kopyalanamaz

PAZARLAMA gurusu Don Peppers, şirketlerin uluslararası pazarda kalıcı başarı elde etmek için şirket kültürü oluşturmaları gerektiğine değinerek, "Teknoloji ve diğer alanlar taklit edilebilir. Şirketler, en büyük farkı kültürlerinde yaratabilirler. Kültür başkaları tarafından kopya edilemez. Şirketlerde iş yapış şekilleri ve kuralları yazılı olmadığı için kimse bunu taklit edemez" diye konuştu.

Yenilikçi erkek çocuklar feminen, kızlar maskülen

TASARIMIN şirket başarısını etkileyen önemli unsurlardan biri olduğunu kaydeden Don Peppers, ilginç bir tespitte de bulundu. Pepper, sosyolojik bir gerçek olarak, yüksek derecede yenilikçi olan erkek çocukların feminen (kadınsı), kız çocukların ise maskülen (erkeksi) olduğunu belirtti. Peppeeers, tasarımda bakış açısının, akıldan daha önemli olduğunu söyledi.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!