Türkler online bakıp offline satın alıyor

Güncelleme Tarihi:

Türkler online bakıp offline satın alıyor
Oluşturulma Tarihi: Aralık 09, 2006 00:00

İnternette alışverişin Türkiye’de de artacağına inandıklarını söyleyen Google Avrupa, Ortadoğu ve Afrika (EMEA) Bölgesi Pazarlama Direktörü Yonca Brunini, Türkiye’de insanların online araştırma yapıp offline satın aldıklarını söyledi.

GOOGLE Avrupa, Ortadoğu ve Afrika (EMEA) Bölgesi Pazarlama Direktörü Yonca Brunini, Brunini, Türkiye’de insanların "online" araştırıp "offline" alışveriş yaptıklarını belirtti. "Türkiye’de insanlar online araştırıyor, fakat offline alışveriş yapıyorlar. Bu nasıl artar? Kesinlikle artacağını düşünüyoruz. İngiltere’de e-ticaret yüzde 50-60, Türkiye’de yüzde 30’lar civarında. Ama internet kullanımı ve güven arttıkça bu da artacak" dedi. Brunini, 7’nci Pazarlama Zirvesi’nde "Tüketiciyle Aranızdaki Engelleri Kaldırın: Online Pazarlama" konulu bir konuşma yaptı. Google’nin kurucularının çalışanlarına her zaman "Kuralları yeniden yazın" dediğini, yaptıkları işe ve ürüne çok inandıklarını anlatan Brunini, dünyada 1 milyar insanın internette olduğunu dile getiren Brunini, Türkiye’de bu rakamın 16 milyon olduğunu, ancak bunun hızla büyüdüğüne işaret etti.

ONLINE REKLAM 14 MİLYON $: Yonca Brunini, 6 sene önce yaygın bir şekilde arama reklamında para olmadığının söylendiğini, ancak Google’nin buna inanmadığını belirterek, "Bizim reklam ve pazarlama felsefemiz, reklamın çok ilintili, ölçülebilir ve değer yaratması. Zaten genel olarak teknolojinin etkisi kısa vadede çok abartılır, uzun vadede hafife alınır" dedi. Brunini, Türkiye’de 14 milyon dolarlık online reklam pazarının olduğunu, bu rakama Google’nin dahil olmadığını belirtti.

GELECEK PLANLARIMIZ SIR: Yonca Brunini, daha önce davet usulü çalışan gmail’i belli ülkelerde herkesin kullanımına açtıklarını, yakında Türkiye’de de açacaklarını dile getirdi. Katılımcıların sorularını da yanıtlayan Brunini, gelecek planlarının sorulması üzerine, "Bunun yanıtı çok basit, söylemiyoruz. Ama yenilikleri devam" karşılığını verdi. Bir soru üzerine de dünyada 5 bin çalışanlarını bulunduğunu ve bunun hızla büyüdüğünü belirten Brunini, isteyenlerin jobs@google.com adresinden iş başvurusu yapabileceklerini duyurdu.

MEDYA ŞİRKETİ DEĞİLİZ: Hürriyet’e konuşan Yonca Brunini, Google’ın kendisine EMEA bölgesindeki internet kullanıcı sayısını 2 ile 4 yıl içinde iki katına çıkarma hedefi koyduğunu söyledi. Pazarlama Direktörü Brunini, Google’ın Yahoo’nun aksine kendini bir medya şirketi olarak tanımlamadığını, Google’ın bir teknoloji şirketi olduğunu söyledi. Brunini, "Bizim yaptığımız iş, interneti içerikle bir araya getirmek. Google alışılagelmiş şeyleri her zaman sorgulayıp farklı şekillerde yaklaşmaya çalışan, bunu her ortamda ele alan bir şirket" dedi.

Google’da aradı, Yahoo’da işe girdi

YONCA
Brunini’nin İtalyan eşiyle tanıştığı Yahoo’da işe girme hikayesi de oldukça ilginç. Unilever’de önce çay ve sonra deterjan markalarını yöneten Brunini, şöyle anlattı: "Deterjandayken İngiltere ile çok çalışıyorduk. Bir gün Google’a girip ’London European Marketing’ diye arama yaptım. Çok ciddi bir niyetim de yoktu aslında. Sonra Yahoo’daki iş çıktı karşıma. Mülakata gittim ve başlayıp 4 yıl orada çalıştım."

Türk sayısı arttı, adları ’Türk mafyası’na çıktı

İNGİLTERE’de Yahoo’da çalışırken 6 ay önce dünyanın en büyük internet arama motoru Google’a transfer olan 36 yaşındaki Brunini, Londra’daki merkez ofisin farklı departmanlarında çalışan Türkler’in sayısı artınca, şirket içinde "Türk mafyası" diye anıldıklarını söyledi.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!