Türkiye’den ayaklanacak

Güncelleme Tarihi:

Türkiye’den ayaklanacak
Oluşturulma Tarihi: Ekim 09, 2016 22:31

Yeşim Tekstil’in Under Armour üretimi için harekete geçmesinin ardından son yıllarda hızlı bir büyüme yakalayan Amerikan spor devi Skechers da Türkiye’de yatırım kararı aldı. Mağaza sayılarını arttırmayı planlayan markanın Türkiye Distribütörü Olka Spor Genel Müdürü Yasin Kavşak, “Yatırım için anlaşma sağlandı. Şimdi potansiyel üreticiler ile görüşmeler yapılıyor” dedi.

Haberin Devamı

AMERİKA’da yürüyüş ayakkabısı pazarının yüzde 80’ine sahip olan Skechers, Türkiye’de yatırım kararı aldı. Skechers Türkiye Distribütörü Olka Spor Genel Müdürü Yasin Kavşak, “Türkiye’de üretim için Amerika ile anlaşma sağlandı. Potansiyel üreticiler ile görüşülüyor. Ayakkabılar yüksek teknoloji ürünü olduğu için gerekli Ar-Ge yatırımı yapılmalı, o yüzden ilk etapta klasik modeller üretilecek. Dünyada en çok modele ve kategoriye sahip tek marka olma özelliğini taşıyor” dedi.

HEDEFLER DEĞİŞMEDİ

Son dönemlerde yaşanan gelişmelere rağmen markanın Türkiye’deki büyüme ve yatırım planlarını değiştirmediğini anlatan Yasin Kavşak, şöyle konuştu: “2016 sonuna kadar toplamda 16 mağazanın açılması planlanıyor, mevcut 12 mağazamız var. İstanbul, Ankara, İzmir ve Antalya’da Skechers mağazaları var. Hedefte Adana ve Mersin bulunuyor. 2017 yılında 9 ya da 10 mağaza daha açılması hedefleniyor. Satışların yüzde 20’si Skechers mağazalarından yapılıyor. Kalanlar toptan satış noktalarında gerçekleşiyor. Şu an yaklaşık 700 noktada satış gerçekleşiyor. 2017’de 800 nokta hedefleniyor. Marka uzun süredir Türkiye’de yatırım için fırsat kolluyor. Bu alanda yapılacak yatırımlar her geçen gün daha önemli hale geliyor. Bu konu ile ilgili Amerika ile anlaşma sağlandı. Üreticiler ile görüşmeler başladı.”

Haberin Devamı

YÜZDE 55 KADIN ÜRÜNLERİ

Markanın Amerika’da yürüyüş ayakkabısı pazarının yüzde 80’ine sahip olduğunu söyleyen Yasin Kavşak, “Markaya kadınlar büyük ilgi gösteriyor. Satış oranları yüzde 55 kadın, yüzde 30 erkek ve yüzde 15 çocuk oldu. Şu an Türkiye’de ilk beş marka arasında, 2017’de ilk üç marka arasında olması hedefleniyor. Tekstil de Türkiye’ye gelecek. Şu an sadece İstiklal mağazasında deneme yapılıyor. Sponsorluk anlaşmaları için biraz daha beklenecek. Amerika’da üretilen ürünleri direkt getirmek yerine bazı ayakkabıları Türkiye’ye özgü hazırlatıyorlar. Dünyada 190 ülkede, sezonluk 3 binden fazla modelle, 1500 mağazasıyla yer alıyor. 2017’de 2 bin mağazaya ulaşması hedefleniyor. Satış noktaları baz alındığında on binlerce mağazada yer alıyor.”

Haberin Devamı

CİRO HEDEFİ 4 MİLYAR DOLAR

SKECHERS’ın son dönemlerde tasarım ve teknoloji ile hızlı bir büyüme yakaladığını anlatan Yasin Kavşak, şu değerlendirmeyi yaptı: “Dünyada en çok modele ve kategoriye sahip marka olma özelliğini taşıyor. Amerika’da spor ayakkabı markaları arasında ikinci sırada, günlük giyim ve çocuk kategorilerinde bir numarada yer alıyor. 5 yılda şirketin hisse değeri 4.5 kat arttı. Dünyada 2014 yılında 2.4 milyar dolar ciro, 2015’te 3.2 milyar dolar ciro elde ederek yüzde 30 oranında büyüdü. 2016 ciro hedefi 4 milyar dolar, ilk çeyrekte 978 milyon dolar ciro elde edildi.”

 

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!