Türkiye'de üretim tesisi kurabiliriz

Güncelleme Tarihi:

Türkiyede üretim tesisi kurabiliriz
Oluşturulma Tarihi: Mart 19, 2014 09:31

Nutricia Anne Bebek Beslenmesi Bölge Genel Müdürü Gamze Çuhadaroğlu Türkiye'de bebek başına 16.3 kilogram mama satış hacmine ulaşıldığını Türkiye'de üretim tesisi kurmaları için bu hacmin 30 kilograma çıkması gerektiğini belirtti. Çuhadaroğlu yüzde 20'lik büyüme performansını devam ettirmeleri durumunda 5-6 yıl sonra üretim tesisini düşüneceklerini belirtti. Çuhadaroğlu Yıldız Holding'in Hero hisselerini satıp sektörden çıkmalarına ise üzüldüklerini söyledi.

Haberin Devamı

DANONE Grubu’na bağlı olarak Türkiye’de faaliyet gösteren bebek beslenme firması Numil, kurumsal kimliğini yenileyerek Nutricia Anne Bebek Beslenmesi adını aldı. Düzenlenen basın toplantısında konuşan Nutricia’nın Anne Bebek Beslenmesi Bölge Genel Müdürü Gamze Çuhadaroğlu anne bebek beslenmesinde son 3 yılda yüzde 20 büyüme kaydederek yüzde 72 pazar payına ulaştıklarını söyledi.

ANNE SÜTÜ KULLANIMI ARTIYOR İNEK SÜTÜ DÜŞÜYOR
İlk 6 ay anne sütü tüketim oranının tek hanelerden yüzde 63’e kadar çıktığını inek buna paralel inek sütü tüketiminin düştüğünü belirten Çuhadaroğlu bebek beslenme ürünleri pazarının önünü açtıklarını söyledi. Çuhadaroğlu, “Bu büyüme performansıyla Nutricia markasının global olarak faaliyet gösterdiği pazarlarda ilk 5 ülke arasında yer aldık. 2014 yılı için de aynı başarıyı emzirme bilincini arttırmaya devam ederek yakalamayı hedefliyoruz” diye konuştu.

Haberin Devamı

5-6 YIL İÇİNDE ÜRETİM TESİSİ KURACAK KAPASİTEYE ULAŞIRIZ
Gamze Çuhadaroğlu 300 milyon euroluk pazarda yüzde 72’ine hakim olduklarını belirterek “Türkiye'de bebek başına 16.3 kilogram mama satış büyüklüğüne ulaşıldı. Bu rakamı 30 kilograma çıkardığımızda Türkiye’de üretim tesisi kurmayı düşünebiliriz. Biz yüzde 20’lik büyüme performansını devam ettirirsek 5-6 yıl içinde tesis kurmayı düşünebiliriz” diye konuştu.

“ÜLKER ANNE EĞİTİMİNE KATKIDA BULUNUYORDU”
Yıldız Holding’in Hero’daki hisselerini satması konusunda da açıklamalarda bulunan Çuhadaroğlu Ülker’in pazardan çıkmasına çok üzüldüklerini belirtirken “Ülker sektör içinde anne eğitimine katkıda bulunan önemli bir rakipti. Yine de bebek besini yüzde 7’lerde büyüyen gıda pazarından daha hızlı büyüyor. Sektör ortalaması çift hanelerde büyümeye devam edecek” açıklamasında bulundu.

‘KDV’NİN YÜZDE 1’E DÜŞMESİ GEREKİR’
Gamze Çuhadaroğlu bebek besin ürünlerinde KDV oranının yüzde 8 seviyesinde bulunduğunu belirterek “Örneğin İngiltere’de bebeklerle ilgili hazır giyim ürünlerinde bile vergi yüzde 1 seviyesinde. Türkiye’de de KDV’nin bu oranlara düşürülmesi gerektiğini düşünüyoruz. KDV bu oranlara düştüğünde bunu fiyatlara da yansıtırız diye konuştu.

Haberin Devamı

ENDONEZYA’NIN GERİSİNDEYİZ
Türkiye’de bebek başına düşen mama tüketiminin özellikle Avrupa ve birçok dünya ülkesinin çok gerisinde olduğunu kaydeden Çuhadaroğlu, “Endonezya’daki tüketim bile Türkiye’nin iki katından fazla” dedi. Polonya’da emzirme oranının yüzde 91 olmasına rağmen mama tüketiminin Türkiye’nin dokuz katı olduğuna da dikkat çeken Çuhadaroğlu, “Aradaki fark pirinç unu, inek sütü kullanımı gibi geleneksel ve yanlış beslenme alışkanlıklarından kaynaklanıyor.” diye konuştu.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!