Türkiye’yi harika pazar görüyor, 41 milyon kişiyi ‘akıllı konuşturuyor’

Güncelleme Tarihi:

Türkiye’yi harika pazar görüyor, 41 milyon kişiyi ‘akıllı konuşturuyor’
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 30, 2010 00:00

Blackberry’nin üreticisi RIM’in Kamu İşletmeleri Direktörü Nick Dawson, 2010’da BlackBerry kullanıcısının yüzde 65 artarak 41 milyon kişiye ulaştığını söyledi. Dawson, “Sürekli diğer akıllı telefonlarla aramızdaki fark sorulur. Biz kurumsal dünyada büyüyoruz. Kurumların kendi sistemlerine en güvenilir şekilde ulaşmasına imkân sağlıyoruz” dedi.

BLACKBERRY akıllı telefonlarının geliştiricisi ve üreticisi Kanadalı Research in Motion (RIM) şirketinin yetkilileri, G-20 zirvesi öncesinde Kanada Hükümeti’nin davetlisi olarak Ottowa’ya giden gazetecilerle bir araya geldi. 2010’un ikinci yarısında çıkması beklenen BlackBerry’nin 6’ncı versiyonunu gazetecilere tanıtan RIM Kamu İşletmeleri Direktörü Nick Dawson, “Bana sürekli diğer akıllı telefonlarla aramızdaki farkı soruyorlar. Biz kurumsal dünyada büyüyoruz” yanıtını verdi.

Harika bir pazar

Sorularımızı da yanıtlayan Nick Dawson, “Türkiye bizim için harika bir pazar. Çok sayıda BlackBerry kullanıcısı var ve sayı her geçen gün sayı artıyor. Türkiye’deki operatörlerimizle sürekli işbirliği halindeyiz” vurgusu yaptı.

İyi bir alternatif

Akıllı telefonların bilgisayarların yerini alacağı yönündeki tartışmalara da değinen Nick Dawson, “BlackBerry bir laptop değil belki ama iyi bir alternatif. Ben çok sık seyahat ediyorum ve yanıma laptop almıyorum. Tüm dökümanlarım, sunumlarım ve tablolar BlackBerry ile yanımda oluyor” diye konuştu.

Güvenlik talebi

Nick Dawson, “Kullanıcılar BlackBerry ve diğer akıllı telefonlar rekabetini nasıl değerlendirdiği” yönündeki soruya ise, ‘Güvenlik’ vurgusu yaparak yanıt verdi. Dawson, BlackBerry’nin arkasındaki anahtar sözcüğün güvenlik olduğuna dikkat çekti. Nick Dawson, şöyle konuştu: “BlackBerry’nin kuruluşunda güvenlik var. Bu işe başladığımızda ilk tüketicilerimiz hükümetler, büyük bankalar, büyük kurumsal şirketler ve kurumsal şirketlerin çalışanlarıydı. Onlar olağanüstü bir güvenlik talep ettiler. Biz bunu sağlıyoruz. Ben bireysel olarak diğer cihazların sağladığı güvenliği güvenilir bulmuyorum. Bankacılık işlemlerini sadece BlackBerry ile yaparken güvende hissediyorum.”

Kurumsal dünya

BlackBerry’nin kurumsal dünyada büyüdüğüne dikkat çeken Nick Dawson, sözlerini şöyle sürdürdü: “Kurumlara kendi sistemlerine BlackBerry ile ulaşmasına imkan sağlıyoruz. Büyük çoğunlukla diğer akıllı telefon üreticileri sadece bireysel tüketicilere eriştikleri pazarlara ulaşıyorlar. Daha fazla eğlence, daha fazla oyun açıkçası daha az yararlı şeyler sunuyorlar oysa biz insanların gerekli bilgilere ulaşmasını sağlama fikrine odaklanmış durumdayız. Bu tüketici alanında olmadığımız anlamına da gelmiyor.”

Ar-Ge’ye 965 miyon dolar ayırdı ‘yüzde 30’ büyümeyi yakaladı

NICK Dawson, RIM’in Ar-Ge çalışmalarına büyük kaynak ayırdığına dikkat çekerken, “RIM’in 2009 mali yılında Ar-Ge’ye ayırdığı kaynak 685 milyon dolar iken, bu sayı 27 Şubat 2010’da biten 2010 mali yılı sonunda yaklaşık 965 milyon dolara ulaştı” diye konuştu. Öte yandan 2010 yılı sonuçlarına göre, RIM, bir önceki mali yıla göre yüzde 29.8’lik bir büyüme kaydederek 2.46 milyar dolar net gelire ulaştı. Dawson, dünyanın dört bir yanında 500’den fazla ağda hizmet verdiklerine dikkat çekerken, “70’den fazla ülkede varız ve her geçen gün bu listeye yeni ülkeler ekliyoruz” diye konuştu.

Dünyanın dört bir yanında büyüyoruz

NICK Dawson, yaptıkları işin ABD ve Avrupa dahil olmak üzere dünyanın dört bir yanında büyüdüğünü anlattı. Özellikle kriz döneminde insanların birbirleriyle daha çok bağlantı kurmak istediğini belirten Dawson, birçok kişinin artık ofisi yok ve insanlar bu cihazlara ihtiyaç duyuyorlar” dedi.

Bugüne dek 90 milyondan fazla BlackBerry sattık

NICK Dawson, RIM’in en son 27 Şubat’ta mali yılını tamamladığını belirtti. Dawson, 2010 mali yılı sonunda toplam BlackBerry kullanıcı sayısının bir önceki yıla oranla yüzde 65 artarak 41 milyonu aştığını belirtirken, “Bugüne dek dünyada 90 milyondan fazla BlackBerry cihazı sattık” diye konuştu.

Elektronik çağrı cihazı ilham verdi

NICK Dawson, BlackBerry’nin işlevinin temel olarak elektronik cihazından geldiğini vurguladı. Ancak elektronik çağrı cihazında gönderilen mesajın ulaşıp ulaşmadığına dair bir yanıt alınamadığına dikkat çeken Nick Dawson, “RIM, yapılması gerekeni yaptı ve akıllı bir telefon üretti” diye konuştu.

Yeni versiyonda neler yer alıyor

BLACKBERRY’nin 2010’un ikinci yarısında çıkması beklenen 6’ncı versiyonunu da tanıtan Nick Dawson, yeni versiyonda bireyselliğin de ön planda olduğuna dikkat çekti. “İşten eve geldiğimizde hepimiz bireysel kullanıcıyız” diyen Dawson, yeni versiyonu hazırladığı video ile tanıttı. Klavyesinin yanı sıra dokunmatik ekran özelliği sunacak yeni versiyon, sosyal medya uygulamalarını da içerecek. Youtube, Twitter gibi uygulamalar için farklı alternatifler sunacak olan BlackBerry versiyon 6’da, uygulamaların bir arada kullanılmasına imkan tanıyacak anahtarlar olacak. Ayrıca BlackBerry’nin bu yeni versiyonunda video oynatıcı ve müzik sistemi daha ön planda yer alacak.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!