Türkiye’nin alışveriş potansiyeli bizim de yatırım arayışımız sürüyor

Güncelleme Tarihi:

Türkiye’nin alışveriş potansiyeli bizim de yatırım arayışımız sürüyor
Oluşturulma Tarihi: Ekim 20, 2006 00:00

Türkiye'nin alışveriş potansiyelinin her geçen gün arttığına dikkat çeken Metro Grup CEO’su Hans Joachim Körber, "Türk ekonomisi iyiye gidiyor. Genç nüfusuyla Türkiye hiçbir AB ülkesiyle kıyaslanamayacak kadar büyük potansiyel taşıyor. Bizim de yatırım arayışlarımız sürüyor" dedi.

TÜRKİYE’nin alışveriş potansiyelinin her geçen gün arttığına dikkat çeken Metro Grup CEO’su Hans Joachim Körber, "Türk ekonomisi iyiye gidiyor. Genç nüfusuyla Türkiye hiç bir Avrupa Birliği (AB) ülkesiyle kıyaslanamayacak kadar büyük potansiyel taşıyor. Bizim de yatırım arayışlarımız sürüyor" dedi. AB’ye uyum sürecinde yapılan reformlarla Türk ekonomisinin iyiye gittiğine işaret eden Körber, bunun perakende tüketimine de yansıdığını kaydetti. Öte yandan Metro’nun 7 AB ülkesi üzerinde yaptığı perakende araştırmasında İngiltere Almanya’yı geride bırakarak ’en fazla alışveriş yapılan ülkeler arasında ilk sırada yer aldı.

TÜRKLERİN ÖZGÜVENİ ARTIYOR: Almanya ile perakende tüketimi açısından karşılaştırıldığında işsizlik sorununun Almanya’da tüketimi olumsuz etkilediğini buna karşın Türkiye’de insanların geleceğe dair özgüveninin yüksek olduğunu söyleyen Körber, "Bu da Türkiye’de perakende tüketimini olumlu etkiliyor" dedi.

BÜYÜME POTANSİYELİ YÜKSEK: Genç nüfusuyla Türkiye’nin büyük potansiyel taşıdığını savunan Körber şunları söyledi: "İtalya, Macaristan ve İngiltere’de olmayan büyüme potansiyeli Türkiye’de var. 10 yıl sonra Avrupa’da her 3 kişiden birini 60 yaşın üzerindekiler oluşturacak. Bu da tüketimin azalmasına yol açıyor. Ancak, Türkiye genç nüfusu sayesinde iyimserliğini koruyor. Özellikle Cash&Carry’lerle Türkiye’de iyi bir pazar payı yakalamayı başardık. Türkiye’de perakende zincirlerini en fazla zorlayan geleneksel satış noktaları. Şu an bakallar Türkiye perakende pazarının yüzde 70’e yakınını elinde bulunduruyor. Bu da bizim önümüzü tıkıyor. Büyük perakendecilerin daha kat etmesi gereken çok yol var. Bizim gözümüz de geleneksel satış noktalarının elinde bulundurduğu büyük payda."

GAYRİMENKUL BULMAK ZOR: Türkiye’de yatırımlarına ilişkin yeni yer arayışlarının sürdüğünü de ifade eden Körber "Türkiye’de yatırımlarmızı artırarak sürdüreceğiz. Bunun için de uygun yer arayışlarmız devam ediyor. Ancak, ihtiyaçlarımıza göre gayrimenkul bulmak konusunda sıkıntılarımız var. Antalya’da açtık. Gaziantep sırada. Şehir ayrımı yapmadan yatırımlarmızı sürdüreceğiz. Türkiye’nin artan alışveriş potansiyelinden aldığımız payı artırmayı hedefliyoruz" dedi

İNGİLİZLER ALIŞVERİŞ ÇILGINI: Metro’nun sponsorluğunda hayata geçirilen Avrupa Tüketim Konferansı’nda aralarında İtalya, İngiltere, Almanya, Polonya, Macarisan, İspanya ve Fransa’nın bulunduğu 7 Avrupa ülkesinin tüketim alışkanlıkları, yeni perakende trendleri masaya yatırıldı. Yapılan araştırmada İngiltere alışveriş çılgınlığında öne çıkarken, İspanyollar en fazla yarın kaygısı duyan Avrupalılar oldu. Almanya’da gelecek korkusunun tüketimi kıstığına dikkat çekilirken tüketimin en hızlı arttığı ülke ise Macaristan oldu. AB ülkerinde gerçekleştiren tüketim milli gelirin yüzde 58’inde kalıyor. Amerika’da ise bu yüzde 70’lere kadar çıkıyor. Almanlar’ın yüzde 55’i fiyata göre alım kararı veriyor. İtalya’da bu oran yüzde 46’ya, Polonya ve İngiltere yüzde 39’a düşüyor.

Giyimden kolay vazgeçip tatili ertelemiyorlar

AVRUPALILAR gelirlerinin yetersiz kalması drumunda en kolay giyim harcamalarından vazgeçiyor. Buna karşın tatil planları ertelenmiyor. Almanya, Fransa İspanya, İtalya ve Macaristan en rahat giyimlerinden fedakarlık edebileceklerine dikkat çekerken, Polonyalılar ve İngilizler de yemek harcamalarını kısma yoluna gidiyor.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!