Türkiye ile Brezilya yarışa girdi

Güncelleme Tarihi:

Türkiye ile Brezilya yarışa girdi
Oluşturulma Tarihi: Haziran 12, 2009 15:06

Piliç eti ve yumurta sektörünün önde gelen kuruluşlarından Keskinoğlu Şirketler Grubu’nun üst düzey yöneticisi Keskin Keskinoğlu, AB pazarından beklenen olumlu gelişme sağlanamayınca piliç eti ve yumurta ihracatında başta Irak olmak üzere Orta Doğu pazarının Türkiye için çok önemli hale geldiğini söyledi.

Keskinoğlu, “Irak’a ihracatta en büyük rakiplerimiz Brezilya ve ABD. Her iki ülke de fiyatta inanılmaz rekabet içindeler. Biz de Irak’ın talebini Türkiye’ye çevirmeye çalışıyoruz. Ramazan ayına çok az bir süre kaldı. Dolayısıyla Ramazan’da Irak’ın piliç et ve yumurta talebinde de büyük artış olacak. Bunu bilen Brezilya da Ramazan ayından faydalanmak ve bu yolla Irak pazarında güçlenmek istiyor. Türk üreticilerin hedefi de Ramazan ayında pazarı Brezilya’ya kaptırmamak” dedi. Keskinoğlu, şöyle devam etti:

“Irak pazarı şu anda Türkiye için çok hayati bir önem arz ediyor.Yumurta ihracatının yüzde 90’ına yakını bu ülkeye yapılıyor. Piliç eti ihracatının da yüzde 70’i Irak’a gerçekleştiriliyor. 2009’un ilk beş ayında piliç etinde toplam ihracat 32 bin tona ulaşırken, bu rakamın 26 bin tonu sadece Irak’a yönelik oldu.2009’un tümünde ise Türkiye’nin ihracatı 64 bin ton olarak hedefleniyor.”

YÜZDE 25 BÜYÜME VE 500 MİLYON CİRO HEDEFİ

Keskinoğlu Grubu’nun ürün geliştirme ve ihracata yönelik faaliyetleri hakkında bilgi vermek üzere bir basın toplantısı düzenleyen Keskinoğlu Yönetim Kurulu Üyesi Keskin Keskinoğlu, 2008’i yüzde 25 büyüme ve 368 milyon YTL ciro ile kapattıklarını ve 2009’da ciro hedeflerinin de 500 milyon TL olduğunu açıkladı.

Keskinoğlu, geliştirdikleri yeni ürünlerle pazarda daha etkin bir konuma geldiklerini vurgulayarak “ 2009 hedeflerini yakalamak için yönümüzü ihracatta liderliğe ve iç pazarda yaygınlaşmaya çevirdik. Her geçen gün büyüyen işlenmiş ürün pazarındaki ürün gamını 120’ye yükselttik. Rakiplerimizin olmadığı alanlarda yeni işlenmiş ürünler çıkardık, çıkarmaya devam ediyoruz. Bu pazardaki 2009 hedefimiz 25 bin ton üretimi yakalamak” dedi.

“AB OLMAYINCA ROTAYI YENİDEN ORTADOĞU’YA ÇEVİRDİK”

Keskinoğlu’nun 2009’un ilk 5 ayında toplam 3 bin 955 ton piliç eti ihraç ettiğini belirten Keskinoğlu, “ Türkiye toplam piliç eti ihracatının yüzde 28’ine denk gelen 18 bin tonluk ihracatı Keskinoğlu tek başına yapacak. Geçtiğimiz aylarda AB Ülkeleri’ne işlenmiş piliç eti ihracatının başlayacağını duyuran sevindirici gelişmeyle birlikte ton başına getirilen 1024 Euro’luk vergiyle uygulanamaz hale geldi.Bu durum karşısında hızlı aksiyon aldık ve rotamızı Avrupa Birliği’nden Ortadoğu'ya çevirdik. Şu anda Arnavutluk’tan Azerbaycan’a, Bosna Hersek’ten Gine’ye, Gürcistan, Hong Kong’a, Irak’tan Malezya’ya geniş bir coğrafyaya piliç eti ihracatı gerçekleştiriyoruz. Bu ülkelere yenileri ekleniyor. Yaptığımız anlaşmalarla Birleşik Arap Emirlikleri, Kuveyt, Bahreyn ve Katar’a da piliç eti ihraç etmeye başlayacağız” diye konuştu.

“750 MİLYON ADET YUMURTA ÜRETECEĞİZ”

Yumurta sektörü ile ilgili görüşlerini de açıklayan Keskin Keskinoğlu, Türkiye’de kişi başı yıllık yumurta tüketiminde artış olduğunu ve 125 adetten, 150 adete kadar çıktığını ifade etti. Keskinoğlu olarak Türkiye yumurta ihracatının yüzde 10’unu tek başına yapmayı hedeflediklerini kaydeden Keskin Keskinoğlu, "Özellikle Irak, İsrail, Birleşik Arap Emirlikleri, Bahreyn, Katar gibi ülkelere ihracatımız artacak. Bu yıl hedefimizde 750 milyon adet yumurta üretmek var. Bunun 100 milyon adedi ihracata yönelik olacak. Bu yılın ilk 5 ayında 45 milyon adetlik bir dış satışımız oldu. Yıl sonuna kadar da hedeflediğimiz rakamı tutturacağımızı, hatta geçeceğimizi düşünüyoruz” dedi.

“IRAK YUMURTA İHRACATINDA ÇOK ÖNEMLİ”

Irak’ın yumurta ihracatındaki önemine değinen Keskinoğlu şunları söyledi: “ Şu anda haftada 80 TIR Irak’a yumurta götürüyor. Bu bir haftada ihraç edilen yumurta adedinin 24 milyon adet olduğu anlamına geliyor. Türkiye’de günlük üretilen yumurta miktarı ise 38 milyon adet. Eğer Irak pazarında bir daralma meydana gelirse yumurta sektörü için bu büyük risk yaratır. Özellikle sıcakların yüksek olduğu bu günlerde Irak’a yumurta ihracatında yüzde 30’luk düşme var. Çünkü bu ülkede soğuk zincir sistemi henüz kurulabilmiş değil”.

Grup olarak toplam yumurta ihracatının 2008’de 80 milyon adet civarında olduğunu belirten Keskinoğlu, Irak’a ihracatın ise 35 milyon adet olduğunu ve bu ülkeye yönelik ihracatta 2009 hedefinin de 42 milyon adet olduğunu kaydetti.

“RAVİKA ZEYTİNYAĞI İLE UZAKDOĞU’DA LİDER OLACAĞIZ”

Grup şirketlerinden ambalajlı zeytinyağı markası Ravika’nın şu anda 30 ülkeye ihracat yapar hale geldiğini ve hızlı pazarlarda hızlı büyüme gösterdiğini dile getiren Keskinoğlu, “Ravika'nın büyüme potansiyeli yüksek olan Ukrayna, Japonya, Çin ve Kore pazarlarına yöneliyoruz. Hedefimiz liderlik. Bu 4 ülkeye yılsonuna kadar 350 bin litre ambalajlı zeytinyağı ihracatı gerçekleştireceğiz” dedi. Ravika’nın şu anda ABD, Bulgaristan, Güney Afrika, Gürcistan, Hong Kong, İngiltere, İsviçre, Kanada, Norveç, Rusya, Suudi Arabistan gibi ülkelerde büyümesini istikrarlı hale getirdiğini söyleyen Keskin Keskinoğlu, “2009’da 1 milyon litre ihracat hedefindeyiz. Ravika olarak, yılın ilk 5 ayında 390 bin litre ihracat yaptık" diye konuştu.

“LOJİSTİKTE YÜZDE 150 BÜYÜYECEĞİZ”

Keskinoğlu'nun, 10 milyon dolarlık yatırımla lojistik sektörüne girdiğini açıklayan Keskin Keskinoğlu, bu konuda şu bilgileri verdi: "İlk kurulduğu dönemlerde Keskinoğlu’na hizmet veren FEM Lojistik son model soğutuculu kamyon ve TIR’dan oluşan 250 adetlik araç filosuyla bugün gıda sektörünün de çözüm ortağı durumuda.Filosundaki tüm dağıtım araçlarını uydudan takip sistemi ve kasa içi ısı sensörleri ile donatan FEM Lojistik, gıda güvenlik soğuk zincirinin tamamının korunmasını ilkesini gözetiyor ve her ürünün yerine zamanında ve olması gerektiği gibi ulaşmasını sağlıyor. Araç ve sürücü güvenliğinin maksimum düzeyde olmasını sağlayan bu sistem mühendisler tarafından 24 saat boyunca takip ve kontrol ediliyor. FEM Lojistik 2008 yılında 12 milyon TL olan cirosunu yüzde 150 artırarak 2009’da 30 milyon TL ciro hedefliyor".

Keskinoğlu, grup olarak 2009’da FEM Lojistik, teknoloji yatırımları, makine ve ekipmanlar ile üretim kapasitesi artışı için yılsonuna kadar toplam 35 milyon TL yatırım yapmayı hedeflediklerini sözlerine ekledi.



Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!