Türkiye, hazır giyimde süper güç olacak

Güncelleme Tarihi:

Türkiye, hazır giyimde süper güç olacak
Oluşturulma Tarihi: Kasım 19, 2009 00:00

İstanbul Teknik Üniversitesi (İTÜ), tasarımcı Tommy Hilfiger’a “onur plaketi” verdi. Türkiye’deki “en büyük” mağazasını Bağdat Caddesi’nde açmak üzere Türkiye’de bulunan Hilfiger için İTÜ Tekstil Teknolojileri ve Tasarımı Fakültesinde etkinlik düzenlendi.

Fakültenin 37 öğrencisinin “East meets West with an American Edge” teması çerçevesinde tasarladığı kıyafetlerden, ön elemeyi geçen 8 tasarım, İTÜ Tasarım atölyelerinde sergilendi. Tasarımların sahibi 8 öğrenci, Tommy Hilfiger’a hazırladıkları tasarımlarda ne kullandıkları, nelerden esinlendikleri hakkında bilgi verdi. Öğrencilerin sorularını yanıtlayan Hilfiger, “kendisinden çok daha zeki” kişilerle çalıştığı için başarılı olduğunu ifade ederek, “Yaptığım, bir kişinin şov değil” dedi. Hilfiger, başlangıçta kendi zevklerine göre tasarım yaptığını ancak kadın ve çocuk bölümleri de markaya girdiğinde müşterilerin isteklerini araştırmaya başladığını anlatırken, müşterilerin ne istediğini anlamak için onlarla karşılıklı diyaloğa geçip, onların isteklerini görmek gerektiğini belirtti. Hilfiger, böylece müşterileri tanıyıp, onların ne istediğini daha iyi anlayabileceklerini anlattı. Tommy Hilfiger, kendini tek beğendiği noktanın, “insan seçmek” olduğunu söyledi. İşlerini uluslararası olarak geliştirmek için yeni ve büyük yetenekler aradığını, yeni yeteneklerle kendi şirketinin de daha fazla büyüyeceğini kaydeden Hilfiger, “Ekibim olmasaydı bu işi yapıyor olamazdım. Farklı yeteneklere sahip insanları bulursak şirketimiz o derece büyük olur” diye konuştu. Hilfiger, Türkiye’nin hazır giyim sektöründe bir süre içinde süper güç olacağını düşündüğünü ifade ederek, “Türkiye’deki işimiz yeniden ayağa kalkıyor. 10 yıl içinde 30 mağaza oldu” dedi.

Piyasa yapıcı olmak istiyoruz

TÜRKİYE Giyim Sanayicileri Derneği (TGSD) Başkanı Ahmet Nakkaş, sektörün tedarikçi konumdan piyasa yapıcı konuma geçmek amacı taşıdığını dile getirerek, “Misyonumuz, Türkiye’nin bu sektörde dağıtım ve üretim merkezi olmasıdır” dedi. Nakkaş, ABD ile stratejik ortaklığın yeterli olmadığı görüşünü dile getirerek, ekonomik işbirliğinin önem taşıdığına işaret ederken, stratejik ortaklığın yanı sıra ekonomik işbirliğinin geliştirilmesiyle, ABD ile ilişkilerin daha samimi ve içten olacağına inandığını söyledi.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!