Türkiye bizim için mücevher gibi

Güncelleme Tarihi:

Türkiye bizim için mücevher gibi
Oluşturulma Tarihi: Ağustos 03, 2011 00:00

Avrupa’nın ikinci büyük beyaz eşya üreticisi İtalyan Indesit’in Pazarlama Direktörü Marco Rato, “Türkiye bizim için mücevher gibi bir pazar. Hem tüketicisi kaliteye çok düşkün, hem de işgücü çok kaliteli. Manisa’daki tesisimiz dünyadaki 14 fabrika arasında her yıl ödül alıyor” dedi.

AVRUPA’nın ikinci büyük beyaz eşya üreticisi İtalyan Indesit Grubu, Türkiye’de, yeni ürün, reklam ve organizasyon yapısını geliştirmek üzere yatırım bütçesini artırmaya hazırlanıyor. Indesit Pazarlama Direktörü Marco Rato, “Türkiye bizim için mücevher gibi bir pazar. Tüketicisi kaliteye çok düşkün. Fiyattan önce kaliteye bakıyor. Türk işgücünün kalitesi ise çok etkileyici. Manisa’daki üretim tesisimiz dünyadaki 14 üretim tesisimiz içinde her yıl en iyiler ödülü alanlardan biri. Bir pazardan daha ne istersiniz” dedi. Rato, başta futbol sponsorluğu olmak üzere reklam yoluyla Türkiye’de görünürlüğü artıracaklarını, daha fazla tüketiciye ulaşacaklarını, bayi sayısını artıracaklarını söyledi.

Zengin ve değerli

Türk tüketicisinin alım gücünün Avrupalı bazı ülkelerden daha düşük olmasına rağmen Türkiye pazarını ‘zengin ve değerli’ olarak tanımlayan Rato, bunun nedeni şöyle açıkladı: “Türk tükecisi Avrupalı’dan farklı. En büyük fark Türkler beyaz eşyada kaliteye çok önem veriyorlar. Çünkü beyaz eşyayı evlerine yaptıkları bir yatırım olarak görüyorlar. Örneğin Polonya’da önce fiyat sonra kalite geliyor. O nedenle Indesit olarak Türk tüketicisi ile çok iyi anlaşıyoruz. Türkiye’de kişi başı gelir Batı Avrupa ülkelerinden daha düşük olabilir. Ancak her geçen gün artıyor. Bu önemli. Çünkü, geliri arttıkça daha iyi bir yaşam için evine yatırım yapıyor.”

Avrupa’da sorun var

Türkiye’yi Avrupa’dan ayıran bir diğer önemli özelliğin de büyüme rakamları olduğunu vurgulayan Rato, şöyle konuştu: “Türkiye büyüyor, büyüyor, büyüyor. Geçen yıl yüzde 10’a yakın bir büyüme. Bu yılın ilk yarısında yüzde 11’lik bir büyüme. Bunlar inanılmaz. Türkiye’de trend büyümeye yönelik. Sürdürülebilir bir büyüme. Oysa Avrupa’da trend bazı ülkeler için tersine. Örneğin İngiltere, krizde küçüldü ve son iki yıldır da büyümüyor. İtalya’da özellikle ankastrede bazı sıkıntılar yaşıyoruz. İspanya ve Portekiz bizim hâlâ en depresif pazarlarımız. Ve şu anda orada hâlâ tünelin ucunda ışık görünmüyor.”

Türkiye zevk veriyor

Pazarlama departmanında çalışanlar için Türkiye ve Türk tüketicisi ile çalışmanın büyük zevk olduğunu kaydeden Rato, şunları söyledi: “Bunu öylesine söylemiyorum. Gerçekten Türkiye ile çalışmak zevkli. Türkiye’de çok fazla kampanya yapılıyor olsa da, pazrada ço kfazla fiyat indirimleri olsa da, tüketici ile bir bağ kurmanız hala mümkün. Tekrar söylüyorum Türkiye için doğru cevap sadece fiyat değil. Polonya farklı örneğin onlar fiyata çok duyarlılar. İşte tüketici ile anlaştığınızı hissetmek bizlere büyük zevk veriyor.”

4 Türk takımına sponsor olmak isteriz Avrupa başarılarına bakarız

INDESIT’in uzun yıllar voleybol takımlarına sponsor olduğun kaydeden Marco Rato, “Ancak yeni stratejimizde voleybol yerine futbola destek vermeye karar verdik. Futbol ile görünürlüğümüzün daha fazla olacağını düşünüyoruz. Ayrıca Indesit tüketicilerinin futbola daha düşkün olduğunu gördük. Öncelikle uluslararası etkinliklerde yer alan Avrupa’nın 4 takımına sponsor olduk. Bundan sonraki süreçte ülkeler bazında fırsatlara bakıyoruz. Türkiye’de de en büyük 4 futbol takımına sponsor olma konusunda çalışmalara başladık. Önümüzdeki dönemde bizi futbol sahalarında görebilirsiniz” dedi.

Avrupa başarısı önemli

Indesit’in futbol sponsorluğu stratejisinde takımların uluslararası arenadaki görünürlüklerinin önemli olduğunu kaydeden Marco Rato, şöyle konuştu: “Şu anda Türk takımları bizim istediğimiz anlamda uluslararası arenada çok fazla görünür değiller. Biz Türkiye’de futbola sponsorluk için hazırız ama nasıl yapabileceğimiz konusu üzerinde halen halen çalışıyoruz. Çünkü futbolda yeniyiz ve neler yapabileceğimize tam olarak karar vermedik. Takımların resmi sponsoru olmayı düşünmüyoruz. Daha çok lisanslı ürün geliştirme ve üretimi gibi yan sponsorluk faaliyetlerine bakıyoruz. Örneğin bir takımın buzdolabını üretebiliriz.”

18 ay için futbola 100 milyon Euro bütçe ayırdı

MAYIS ayında Indesit olarak önümüzdeki 18 ay için 100 milyon Euro bütçe ayıracaklarını açıkladıklarını kaydeden Marco Rato, “Bu bütçe sadece Avrupa’daki futbol takımları için ayrılan bir bütçe. Asya’da da faaliyetlerimiz var. Ancak futbol sponsorluğunda öncelikle Avrupa’ya odaklanmaya karar verdik. İlk olarak Arsenal, Milan, Paris Saint-German ve Shakhtar Donetsk takımlarına sponsor olduk. Yeni fırsatalara ise bakmaya devam edeceğiz” dedi.

Türkiye reklam bütçesi açısından 3’üncü sırada

TÜRKİYE’de doğru ürünleri tüketici ile buluşturan herkes için büyüyecek yer olduğunu söyleleyen Marco Rato, “Indesit, Hotpoint-Ariston markaları ile Türkiye’deyiz. Evet burada yerel rekabet çok güçlü. Avrupa’daki tüm reklam bütçesi içinde beyaz eşyada Türkiye üçüncü büyük pazar reklam yatırımı açısından. Bu yatırımın büyük bir bölümünü yerel oyuncular yapıyor. Biz de Türkiye’de reklay yatırımı açısından bundan sonrası için daha agresif olacağız” diye konuştu.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!