’Türk yakıt pili’nde üretim tamam sıra ’ticaret’te

Güncelleme Tarihi:

’Türk yakıt pili’nde üretim tamam sıra ’ticaret’te
Oluşturulma Tarihi: Temmuz 01, 2006 00:00

Ford Otosan, Arçelik,Tofaş, Aygaz ve DemirDöküm’ün, Türkiye Teknoloji Geliştirme Vakfı (TTGV) ve TÜBİTAK Marmara Araştırma Merkezi (MAM) işbirliğinde gerçekleştirdiği ve bugüne kadar 5-6 milyon dolar civarından yatırım yapılan "Yerlileştirilmiş Yakıt Pili Projesi’nin üretilmesi tamamlandı.

Bir kaç yıl içerisinde 3-5 milyar dolar, gelecek 10 yıl içerisinde de 20 milyar dolarlık büyüklüğe ulaşması beklenen yakıt pili piyasası için ürünün ticarileştirilmesine başlanıyor. Proje’nin üçüncü aşamasını oluşturan, bipolar plakaların ve yakıt pilinin, dünya ölçeğinde rekabet edebilecek şartlarda üretimi amacıyla, DemirDöküm ve Tübitak MAM Enerji Enstitüsü yapacakları işbirliği imzalandı. Teknolojinin ilk olarak el kamerası, laptop ve cep telefonu gibi mobil araçlarda, daha sonra evsel ürünlerde ve otomobillerde kullanılacağı belirtiliyor.

HAK ETTİĞİ YER:

Projeyi yürüten 7 firma ve kurumun oluşturduğu konsorsiyumun Koordinatörü ve Ford Otosan AR-GE Koordinatörü Dr. Murat Yıldırım, yakıt pilinin ticarileştirilmesi kısmını Demirdöküm ve Tübitak MAM Enerji Enstitüsü’nün sürdüreceğini belirterek projenin koordinatörü olmaya devam edeceğini söyledi.

Yakıt pili nedir

Yakıt olarak hidrojeni kullanan ve son yıllarda üzerinde yoğun olarak çalışılan alternatif teknolojilerden birisi olan yakıt pilleri, yüksek verimde çalışan enerji dönüşüm sistemleridir. Sistemde, hidrojenin kimyasal enerjisinden elektrik enerjisi üretiliyor. Cep telefonlarının ihtiyacını karşılayacak kadar az veya bir kente yetebilecek kadar çok güç üretebilecek kapasitelerde tasarlanabilen yakıt pilleri, ulaşım araçlarından evsel ve endüstriyel uygulamalara kadar geniş bir kullanım potansiyeline sahip.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!