‘Türk Pizzası’ dünyaya açılıyor

‘Türk Pizzası’ dünyaya açılıyor

İlk yerli pizza markası olarak bilinen Pizzabulls yurtdışına açılıyor. Londra’da açılacak ilk restoranı Malta izleyecek.

Haberin Devamı

 Firmanın CEO’su Cavit Can Kırbeyi, “Dünyada en fazla pizzayı İngilizler tüketiyor ve pazar her yıl yüzde 5 büyüyor. Bu yıl İngilizleri Türk pizzası ile tanıştıracağız” diyor. Kırbeyi, İran ve Azerbeycan'dan gelen teklifleri de değerlendirdiklerini söylüyor.

Cavit Can Kırbeyi “Dünyanın en büyük pizza tüketicisi olan İngiltere’de yılda kişi başına 11 pizza tüketiliyor. Türkiye’de bu oran sadece 3. Türkiye pazarının neredeyse 4 katı büyüklüğe sahip İngiltere’ye Türk pizzasını götüreceğiz. İngiltere’de pizza tüketimi her yıl yüzde 5 büyüyor. Bu pazarda olmak bizim için çok iyi bir deneyim olacak. İngiliz tüketicilerin damak tadına uygun yeni pizza çeşitleri hazırladık. Yüzde yüz Türk markası olarak İngiltere’de olacağız. Ardından Malta’da bir şube açacağız” diyor

Haberin Devamı

İran, Azerbaycan’da franchise teklifleri aldıklarının altını çizen Kırbeyi, ABD, Çin ve Rusya gibi büyük pazarların da hedefleri altında olduğunu söylüyor. Kırbeyi yurtdışın yatırımlardan kazandıklarını yine Türkiye’ye yatıracaklarının da altını çiziyor. kazandığımız parayı yine Türkiye’ye yatıracağız. Amacımız Türk pizzasını dünyaya götürmek.

TÜRKİYE’NİN YÜZDE 60’I HİÇ PİZZA YEMEDİ

Kırbeyi, Türkiye’de de pazarın hâlâ yüksek potansiyele sahip olduğunu anlatıyor. Türkiye’nin yüzde 60’ı şimdiye kadar hiç pizzayı tatmamış bu kitlenin pazar için önemli bir hedef olduğunu söylüyor Kırbeyi. 10 yılda 45 şubeye ulaşan Pizzabulls bunun en iyi örneği… Kırbeyi, 2006’da açtıkları ilk Pizzabulls’danbugüne gelinceye kadar istikrarlı bir büyüme gösterdiklerini söylüyor. Hala ulaşmayı hedeflediklerin yüzde 60’lık bir kitle olduğunu da sözlerine ekliyor. Büyürken franchise modelini tercih eden Pizzabulls’un şubelerinin 41’i yatırımcılara ait. Ağırlıklı olarak İstanbul’da bulunan markanın Karabük, Samsun, Eskişehir ve geçen yıl zincire katılan Rize ile Trabzon’da da şubeleri bulunuyor.

2017’de 10 ilde 70 şubeye ulaşmayı planlayan markanın yatırım bedelinin 120 bin dolar +KDV. Yatırımcı 2 yılda geri dönüşü alabiliyor. Bu konuda iddialı olan Kırbeyi şunları söylüyor: “Pizza zincirleri arasında yatırım bedeli en düşük, karlılığı en yüksek olan firmayız. Yatırımdan kar etmiyoruz, ürün satışlarında da fiyatı düşük tutuyoruz dolayısıyla biz de yatırımcı da kar ediyor. Yatırımcılarımız arasında 3. şubeyi açanları var.”

 

Haberle ilgili daha fazlası: