Türk kozmetik şirketi Flormar, Avrupa’da mağaza atağına kalktı

Güncelleme Tarihi:

Türk kozmetik şirketi Flormar, Avrupa’da mağaza atağına kalktı
Oluşturulma Tarihi: Kasım 06, 2013 01:14

Avrupa’da atağa kalkan Türk kozmetik şirketi Flormar, en son mağazasını Amsterdam’da açtı. Flormar Yönetim Kurulu Üyesi Cem Şenbay, “Yıl sonunda AB ülkelerinde mağaza sayımızı 179’a ulaşacak. 5 yılda dünyada 900 mağaza açmayı hedefledik” dedi.

Haberin Devamı

Dünyanın hızlı büyüyen kozmetik markalarından olan Türk ‘Flormar’ Hollanda’nın başkenti Amsterdam’ın en işlek caddesi Kalverstraat’ta ilk mağazasını açtı. Hollanda’da 2011 yılında ‘Flormar Cosmetics BV’ adıyla bir şirket kuran kozmetik firması, iki yıl pazar ve mağaza araştırması yaptı. Avrupa’da pek çok ülkeden sonra, 1.5 milyon liralık yatırımla Amsterdam’daki ilk mağazasını açtı.

AB’DE HIZLA BÜYÜYECEĞİZ

Hollanda’ya yatırım yapmaya devam edeceklerini söyleyen Flormar Yönetim Kurulu Üyesi Cem Şenbay, “Hollanda’da uzun zamandır pazar araştırması yapıyorduk. Almanya’da hızlı mağazalaşmamız burada işimizi kolaylaştırdı. Avrupa’daki en yeni ve iddialı mağazamızı açtık. Amsterdam’daki mağazamızda ilk yıl 1 milyon 300 bin Euro’luk satış yapmayı bekliyoruz” dedi. Flormar’ın 2015 yıl sonuna kadar AB ülkelerinde hızla büyüyeceğini belirten Şenbay sözlerini şöyle sürdürdü:

Haberin Devamı

HEDEF 179 MAĞAZA

“İspanya ve Almanya’da şu anda 70 mağazaya ulaştık. 2014 yıl sonunda bu ülkelerde mağaza sayımızı 120’e ulaştırmayı hedefliyoruz. Avusturya ve Yunanistan’da da büyümeyi düşünüyoruz. Buralarda hali hazırda yer alan mağazalarımızı 2014 sonunda 25’e çıkarmayı planlıyoruz. Fransa bizim için çok önemli bir pazar, önemli markalarla ile işbirliği içerisindeyiz. İlk shop-in-shop mağaza konseptine burada imza atarak Rennes ve Valenciennes‘de açtık. Bu yıl sonu Fransa’daki shop-in-shop sayımız 20’ye çıkarcak. Fransa’da monobrand mağaza açılışlarımız da olacak. Fransa’da hedefimiz 5 yılda 150 mağaza ve 300 shop-in-shop’a ulaşmak. 2013 sonunda AB ülkelerinde mağaza sayımızı 179’a ulaşacak. Perakendeleşmede global hedefimiz 5 yıl içinde dünyada 900 mağazaya ulaşmak.”

Meksika’da da Rusya’da da var

ŞU an dünyada 378 monobrand satış noktasına sahip olan Flormar en son Meksika’da; Hamburgo, Historica ve Iztapalapa’da amağaza açtı. 2014 yılında da Panama, Tayland, Suudi Arabistan, Rusya ve ABD’de de mağazalarına yenilerini ekleyerek, farklı lokasyonlarda yayılmaya devam edecek.

100 milyon adetlik üretim kapasitesi

Haberin Devamı

6 kıtada 80’i aşkın ülkede, 50 bini aşkın satış noktasına sahip olan Flormar, Gebze Organize Sanayi Bölgesi’nde yer alan fabrikasına yatırım yaparak yıllık üretim kapasitesini 60 milyon adetten 100 milyon adete çıkarttı. Flormar Yönetim Kurulu Üyesi Alp Şenbay, Flormar’ın her yıl yüzde 30 büyüdüğüne dikkat çekerek bunda markanın Türkiye’deki başarısının önemli rol oynadığını ifade etti. Şenbay, cilt bakım kategorisine gireceklerini de vurguladı.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!