Türk erkeÄŸi tıraÅŸta 'kullan-at'çı çıktı

Güncelleme Tarihi:

Türk erkeği tıraşta kullan-atçı çıktı
Oluşturulma Tarihi: Kasım 12, 2004 00:00

Pek çok alanda Avrupalılardan farklı tüketim davranışı sergileyen Türkler, bunu tıraÅŸ bıçağı kullanımında da gösteriyor. Avrupa'da 'kullan-at' olarak adlandırılan tek kullanımlık traÅŸ bıçaklarının pazar payı yüzde 30 iken, Türkiye'de bu oran yüzde 68'e çıkıyor. TÃœRK erkeÄŸi, traj bıçağında 'kullan-at'ı tercih ediyor. Dünyanın önde gelen traÅŸ bıçağı üreticilerinden Wilkinson Sword'un Dış Pazarlar Direktörü Berthold Luetkemeyring, Türk erkeklerinin çoÄŸunluÄŸunun makine ve bıçaklardan oluÅŸan tıraÅŸ sistemleri yerine 'kullan-at' adı verilen tıraÅŸ bıçaklarını tercih ettiklerini belirtti.Luetkemeyring, "Avrupa'da erkeklerin ortalama yüzde 70'i tıraÅŸ sistemlerini, yüzde 30'u da 'kullan-at' ürünlerini tercih ederken, Türkiye'de durum bunun tam tersi. Burada sistem pazar payı yüzde 32 iken, 'kullan-at' ürünlerin payı yüzde 68" diye konuÅŸtu. Wilkinson Sword'un dünya çapındaki toplam satışlarını geçen yıla kıyasla yüzde 17’lik artışla 868 milyon dolara, operasyon kárını da yüzde 51’lik artışla 85 milyon dolara çıkardığını açıklayan Luetkemeyring, Türk pazarının ise 90 milyon dolarlık hacmiyle Avrupa pazarları içinde ilk 10'da yer aldığını söyledi. Luetkemeyring, Türkiye'de de sistem ürünlerinin yaygınlaÅŸmasının kaçınılmaz olacağını vurguladı.Wilkinson Sword Türkiye Genel Müdürü Serdar Köse, Türkiye'de de kısa süre önce piyasaya sunulan dünyanın ilk dört bıçaklı tıraÅŸ sistemi "Wilkinson Quattro" ile pazardaki paylarını önemli oranda artırmayı hedeflediklerini söyledi. 4 BIÇAK DOPÄ°NGÄ°Köse, kendilerinin de yüzde 10'luk payla bu pazarın üçüncü oyuncusu konumunda bulunduklarını kaydetti. Türkiye'de kısa süre önce piyasaya sürülmesine karşılık, hipermarketlerde satılan tıraÅŸ sistemleri alanında yüzde 38'lik paya ulaÅŸan Quattro'nun çok iyi bir baÅŸlangıç yaptığını vurgulayan Köse, "Dünyanın ilk dört bıçaklı tıraÅŸ sistemi Quattro, piyasaya sunulmasının ardından Fransa'da 8, Almanya'da 10, Ä°ngiltere'de de 11 hafta içinde kendi segmentinde pazar liderliÄŸine yükseldi. Elimizdeki veriler aynı baÅŸarıyı Türkiye'de de yakalayacağının iÅŸaretini veriyor. Amacımız makine ve bıçakların ayrı ayrı satıldığı tıraÅŸ sistemleri pazarında Quattro aracılığıyla 1 yıl içinde yüzde 20'lik paya ulaÅŸmak. Bu rakam bizi tüm ıslak tıraÅŸ pazarında da yine yüzde 20'lik paya ve sektörde de ikinci sıraya taşıyacaktır" diye konuÅŸtu. TıraÅŸtaki rekabet pilde de sürüyor WILKINSON Sword'un logosunda bulunan kılıcın öyküsü, Ä°ngiliz Kraliyet Ailesi için kılıç, tabanca ve tüfek üreterek iÅŸe baÅŸlayan James Wilkinson'ın yaÅŸadığı 18'inci yüzyıla dayanıyor. Ä°lk tıraÅŸ bıçağını ise 1890'da üreten Wilkinson Sword, zamanla 80'den fazla ülkede satış yapan ünlü bir marka haline gelmiÅŸ. Marka önce ilaç devi Pfizer, geçen yıl da 1 milyar dolara ABD'li pil üreticisi Energizer tarafından satın alınmış. Wilkinson Sword Türkiye Genel Müdürü Serdar Köse, tıraÅŸ bıçağı ve pil satışlarını aynı dağıtım sistemiyle yönettiklerini belirtti. Köse, Türkiye'deki yapılanmadan önce Energizer'ın 50 milyon dolarlık pil pazarında payı kısa sürede yüzde 4.5'e çıkardıklarını söyledi. Olaya ilginç bir boyut katan durum ise, Wilkinson Sword'un tıraÅŸ ürünleri pazarındaki en büyük rakibi Gillette'in de bir baÅŸka pil markası Duracell'i satın alarak, bu alanda da Wilkinson'la rekabet içinde olması.Türk erkeklerinin sakalı hem sık hem çok sertWILKINSON Sword'un Dış Pazarlar Direktörü Berthold Luetkemeyring, Türk erkeklerinin tıraÅŸ olma alışkanlığının Avrupalılara göre daha düşük, buna karşılık sakal sıklık ve sertliklerininse çok daha fazla olduÄŸunu da sözlerine ekledi. Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!