Türk erkeği tıraşta 'kullan-at'çı çıktı

Güncelleme Tarihi:

Türk erkeği tıraşta kullan-atçı çıktı
Oluşturulma Tarihi: Kasım 12, 2004 01:56

Pek çok alanda Avrupalılardan farklı tüketim davranışı sergileyen Türkler, bunu tıraş bıçağı kullanımında da gösteriyor. Avrupa'da 'kullan-at' olarak adlandırılan tek kullanımlık traş bıçaklarının pazar payı yüzde 30 iken, Türkiye'de bu oran yüzde 68'e çıkıyor.

TÜRK erkeği, traj bıçağında 'kullan-at'ı tercih ediyor. Dünyanın önde gelen traş bıçağı üreticilerinden Wilkinson Sword'un Dış Pazarlar Direktörü Berthold Luetkemeyring, Türk erkeklerinin çoğunluğunun makine ve bıçaklardan oluşan tıraş sistemleri yerine 'kullan-at' adı verilen tıraş bıçaklarını tercih ettiklerini belirtti.

Luetkemeyring, "Avrupa'da erkeklerin ortalama yüzde 70'i tıraş sistemlerini, yüzde 30'u da 'kullan-at' ürünlerini tercih ederken, Türkiye'de durum bunun tam tersi. Burada sistem pazar payı yüzde 32 iken, 'kullan-at' ürünlerin payı yüzde 68" diye konuştu.

Wilkinson Sword'un dünya çapındaki toplam satışlarını geçen yıla kıyasla yüzde 17’lik artışla 868 milyon dolara, operasyon kárını da yüzde 51’lik artışla 85 milyon dolara çıkardığını açıklayan Luetkemeyring, Türk pazarının ise 90 milyon dolarlık hacmiyle Avrupa pazarları içinde ilk 10'da yer aldığını söyledi. Luetkemeyring, Türkiye'de de sistem ürünlerinin yaygınlaşmasının kaçınılmaz olacağını vurguladı.

Wilkinson Sword Türkiye Genel Müdürü Serdar Köse, Türkiye'de de kısa süre önce piyasaya sunulan dünyanın ilk dört bıçaklı tıraş sistemi "Wilkinson Quattro" ile pazardaki paylarını önemli oranda artırmayı hedeflediklerini söyledi.

4 BIÇAK DOPİNGİ

Köse, kendilerinin de yüzde 10'luk payla bu pazarın üçüncü oyuncusu konumunda bulunduklarını kaydetti. Türkiye'de kısa süre önce piyasaya sürülmesine karşılık, hipermarketlerde satılan tıraş sistemleri alanında yüzde 38'lik paya ulaşan Quattro'nun çok iyi bir başlangıç yaptığını vurgulayan Köse, "Dünyanın ilk dört bıçaklı tıraş sistemi Quattro, piyasaya sunulmasının ardından Fransa'da 8, Almanya'da 10, İngiltere'de de 11 hafta içinde kendi segmentinde pazar liderliğine yükseldi. Elimizdeki veriler aynı başarıyı Türkiye'de de yakalayacağının işaretini veriyor. Amacımız makine ve bıçakların ayrı ayrı satıldığı tıraş sistemleri pazarında Quattro aracılığıyla 1 yıl içinde yüzde 20'lik paya ulaşmak. Bu rakam bizi tüm ıslak tıraş pazarında da yine yüzde 20'lik paya ve sektörde de ikinci sıraya taşıyacaktır" diye konuştu.

Tıraştaki rekabet pilde de sürüyor

WILKINSON Sword'un logosunda bulunan kılıcın öyküsü, İngiliz Kraliyet Ailesi için kılıç, tabanca ve tüfek üreterek işe başlayan James Wilkinson'ın yaşadığı 18'inci yüzyıla dayanıyor. İlk tıraş bıçağını ise 1890'da üreten Wilkinson Sword, zamanla 80'den fazla ülkede satış yapan ünlü bir marka haline gelmiş. Marka önce ilaç devi Pfizer, geçen yıl da 1 milyar dolara ABD'li pil üreticisi Energizer tarafından satın alınmış. Wilkinson Sword Türkiye Genel Müdürü Serdar Köse, tıraş bıçağı ve pil satışlarını aynı dağıtım sistemiyle yönettiklerini belirtti. Köse, Türkiye'deki yapılanmadan önce Energizer'ın 50 milyon dolarlık pil pazarında payı kısa sürede yüzde 4.5'e çıkardıklarını söyledi. Olaya ilginç bir boyut katan durum ise, Wilkinson Sword'un tıraş ürünleri pazarındaki en büyük rakibi Gillette'in de bir başka pil markası Duracell'i satın alarak, bu alanda da Wilkinson'la rekabet içinde olması.

Türk erkeklerinin sakalı hem sık hem çok sert

WILKINSON
Sword'un Dış Pazarlar Direktörü Berthold Luetkemeyring, Türk erkeklerinin tıraş olma alışkanlığının Avrupalılara göre daha düşük, buna karşılık sakal sıklık ve sertliklerininse çok daha fazla olduğunu da sözlerine ekledi.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!